پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:50:50 - شنبه 11 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دست نوشته های معلم برای شهید شاخص کارگری کشور
“محمد افضلی‌” شهید شاخص کارگری کشوری از دلاورمردانی بود که چهره ی همیشه خندان، سادگی لباس، متانت و مظلومیت و اخلاق دل پذیرش روز به روز بر محبوبیتش افزون می کرد که حتی معلمان وی او را پاس میداشتند.

به گزارش“صبح رابر”؛ ما خیلی از انسان های بزرگ را بعد از مرگشان درک می کنیم  و می شناسیم ؛ شهید محمد افضلی از دلاورمردانی بودکه در آذرماه  ۱۳۵۷ به استخدام شرکت ملی صنایع مس ایران درآمد وی همراه دوستانش ضمن انهدام کاباره ی سرچشمه  که پر از مشربات الکلی بود، آن جا را شست شو دادو تمیز کرد و آن را به مسجد سرچشمه تبدیل نمود . فرارآمریکاییان و اجانب را سرعت بخشید و خود در قسمت کارگزینی اداره شروع به کار کرد محبوبیت زیادی  در بین کارگران پیداکرده بود؛ چرا که باآنان هم درد و هم دل و همراه بود.

در تثبیت ارزش های انقلاب در سرچشمه نقش اساسی بر عهده گرفت و مبارزه با گروهک های ملحد را که به ظاهر حامی کارگران بودند، آغاز کرد و ضمن تحلیل وقایع کارگران مسلمان را با چهره ی پلید منافقان و گروهک های چپ ملحد آشنا ساخت .

با اعمال و رفتار خود نمونه ای از یک انسان  مؤمن و انقلابی را به نمایش گذاشت. شرکت در نماز جمعه و جماعت، همراهی و هم نشینی با روحانیت اصیل ، خواندن نماز شب  و دعای کمیل ، صله رحم، احترام فوق العاده به محرومان و مستضعفان و سرپرستی خانوار، از او انسانی سخت کوش و مبارزی خستگی نا پذیر ساخته بود.

چهره ی همیشه خندان، سادگی لباس، متانت و مظلومیت، او را روز به روز محبوبتر کرد. وی برای ادای تکلیف الهی اواسط سال ۱۳۶۰ به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرمان مامور شد و بار‌ها به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت، تا این که در تاریخ ۲ فروردین ۶۱ در عملیات فتح‌المبین و در منطقهٔ عملیاتی دشت عباس به خیل شهیدان گلگون کفن دفاع مقدس پیوست. از شهید محمد افضلی، دو فرزند به یادگار مانده که سهم منصوره از نعمت پدر دو هفته و سهم عباس یکسال و نیم بود.

گفتنی است سردار شهید محمد افضلی در سال ۱۳۲۹ در خانواده ای مذهبی مداح اهل بیت در روستای ننیز رابر به دنیا آمد، بعد از  تحصیلات دبیرستانی وارد دانشگاه  خلبانی در تهران شد  و بعد از  دوسال به آمریکا رفت  اعتقاد مذهبی محمد افضلی و توصیه آشکار وی به هم کلاسی های ایرانی اش برای رعایت مسائل  شرعی موجب اخراج خلبان جوان از دانشگاه آمریکایی شد  وی در بازگشت به ایران از ارتش ستم شاهی استعفا کرد و در مجتمع مس  سرچشمه مشغول به کار شد.

“محمد افضلی‌” شهید شاخص کشوری در سال ۱۳۶۱ هنگام شهادتش می‌نویسد “مواظب نفوذ باشید؛ تا مبادا آنهایی که بیرونشان کردیم برگردند.” با سرلوحه قراردادن این معلمان تاریخ را پاس بداریم.

در ادامه متن ۲ معلم که برای شهید شاخص کارگری کشوری  نوشته اند مشاهده نمایید

DSC01508 DSC01506

انتهای پیام

  1. mahdi   اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۵  

    درود به روح پاک شهدا ، خصوصا شهید افضلی شهید شاخص جامعه کارگری سال ۹۵

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب