پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:18:55 - سه شنبه 14 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وقتی دارکوب بوق زنگ تلفن های ثابت را خاموش می کند
سالهاست که دارکوب معضلی برای به صدا در نیامدن بوق تلفن های ثابت در روستاهای شهرستان رابر شده است.

به  گزارش “صبح رابر“؛ بنا به اعلام روی خبر صدا و سیما کرمان در رابطه با  قطع  ۶ ساله  تلفن  ثابت ۲روستا شهرستان رابر، این مشکل را پیگیری کردیم که  یکی از اهالی این روستا بیان داشت: قطعی تلفن ثابت باعث شد که تماس های اعضای خانواده مان حتی در چند متری خانه، با تلفن همراه باشد لذا این سبب شده که هزینه های موبایل نیز به طور محسوسی افزایش یابد.

سلطانی رئیس مخابرات شهرستان رابر نیز با بیان اینکه درسالهای گذشته خیلی جاهای شهرستان از جمله روستای ده دیوان، دارکوب ها کابل مخابراتی را سوراخ کرده که این اقدام باعث اختلال در تلفن  این روستاهای شهرستان های شده و اظهار داشت: نوک زدن دارکوب ها باعث می شود کابل هوایی خطوط تلفن کیفیتش را از دست دهدو در روستای باغوئیه هم دارکوب این مشکل را  برای ما  پیش آوردند که مرتب  کابل را عوض کردیم اما این هزینه بر است .

وی با بیان اینکه بدلیل سرقت کابل های تلفن آنها را جمع آوری کردیم ،عنوان کرد: متاسفانه هزینه خرید و کشیدن کابل های هوایی بسیار سنگین است و کابل های زمینی گران قیمت تر از کابل های هوایی است ظرف مدت سال های اخیر این سرقت ها چندین بار تکرار شده است.

این مسئول افزود: سایت آنتن دهی تلفن همراه در روستای ده دیوان  مشکل  ندارد و در رابطه با رفع قطعی  تلفن ثابت این  روستا یکسری  اقدامات و مکاتباتی با مسئولین مخابرات استان انجام شده که از طریق کابل  نوری این  مشکل حل شود ولی همچنان هزینه های آن خیلی زیاد است و بیش از ۲۵۰میلیون تومان هزینه دربر دارد .

سلطانی بیان داشت: مشکل  قطعی  تلفن  ثابت  روستای خشکرود زیر نظر مخابرات شهرستان  نیست، مردم این روستا باید شکایت  درخواستی خود را  از طریق اداره پست یا مخابرات  استان این مشکل را  پیگیری  کنند.

شایان ذکر است دارکوب ها برای رفع تشنگی به کابلهای مخابراتی که شباهت زیادی به لوله های آبیاری قطره ای دارد هجوم آورده و برای پیدا کردن آب کابلها را سوراخ می کنند که این عمل باعث می شود پس از باران آب داخل کابل نفوذ کرده وباعث اکسید شدن و قطع ارتباط مشترکین در پی دارد، تیزی نوک دارکوب به‌گونه‌ای بوده که اطراف کابل را سوراخ و زوج‌های داخل کابل راقطع کرده که به دنبال نفوذ باران به داخل کابل، باعث قطع  زوج‌های خط تلفن می گردد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب