پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:13:11 - جمعه 17 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استفاده شخصى از اموال بیت المال یک نوع خیانت در امانت است
امام جمعه موقت رابر استفاده شخصى از اموال بیت المال را یک نوع خیانت در امانت دانست و گفت: یکی ازمصادیق تقوای الهی امانت داری است و استفاده شخصی از اموال بیت المال را باید در روز قیامت جواب دهیم.

به گزارش”صبح رابر“؛ حجت الاسلام سمیعی امام جمعه موقت رابر بادعوت به رعایت  تقوای الهی که خدا را همیشه و در همه جا حاضر و ناظر بداند  و در رضایت خدا قدم  بردارد ،اظهار داشت: تقوا عامل  دوری از  معصیت خدا ، احترام به حقوق دیگران ، پرهیز ازاموال و بیت المال  و بی بند و بار نبودن؛ می شود.

وی استفاده شخصى از اموال بیت المال  را یک نوع  خیانت در امانت  دانست و  افزود: یکی ازمصادیق  تقوای الهی امانت داری است و استفاده شخصی  از  اموال بیت المال را باید در روز قیامت جواب دهیم.

امام جمعه موقت رابر با اشاره به روز سه شنبه  ۲۱ اردیبهشت وسوم شعبان،  مصادف با میلاد  سرور و سالار شهیدان  امام حسین (ع) و  روز پاسدار  ضمن  تبریک این روز به روایتی از  حضرت  محمد مصطفی  (ص) اشاره کرد و  گفت : رسول خدا (ص) فرمود : «ای مردم ، این حسین پسر علی است ، بشناسید او را . قسم به خدا : او در بهشت است ، دوستدار او بهشتی است و دوست دوست حسین هم ، در بهشت است .» عاشق  اهل بیت (ع) بودن یعنی اینکه  در دامن اهل بیت (ع) بزرگ  شدن است.

وی به روز چهارشنبه و پنج شنبه  ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت، مصادف با  ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز  و همچنین ولادت امام زین العابدین (ع) اشاره کردو ضمن تبریک این مناسبت ها تصریح کرد: آیت الله سید علی  قاضی طباطبایی فرمودند: محال است انسانی به جز از راه سیدالشهدا علیه السلام به مقام توحید برسد.سریان فیوضات و خیرات از مسیر حضرت سیدالشهدا علیه السلام است و پیشکار این فضیلت هم حضرت قمر بنی هاشم ابالفضل العباس علیه السلام است.

امام جمعه موقت رابر با اشاره به  سفر مهمانی  از طرف  دولت  به این  شهرستان ، خواستار رایزنی برای  جذب  بودجه از طرف مسئولین شد و عنوان کرد: پایه سیاست ، مدارا کردن است، امام على علیه السلام فرمود:  آفت زمامداران، ضعف سیاست (تدبیر) است.

وی افزود: رفع موانع و مشکلات بزرگ با همکاری و اعتماد متقابل دولت و ملت دست یافتنی است.

حجت الاسلام سمیعی درخطبه اول یکی از عناصر سعادت را عاقبت  بخیری  لطف خداوند متعال دانست و بیان داشت : راه سعادت و رستگاری  چیزی  جز تزکیه نفس، استفاده صحیح از عقل ، تذکر به مؤمنین، دوری از غفلت و حرام خدا  نیست و برای تکامل و عاقبت بخیری باید به این موارد توجه کنیم .

وی با اشاره به پایان ماه رجب و اینکه  نسبت به مسئله دعا در این ماه توجه ویژه ای باید داشت، گفت: روایت از حضرت محمد (ص) که بهترین عبادت امت من بعد از قرائت قرآن؛ دعاست، آیت الله بهجت می فرمودند:  خدا می داند همین عبادت های ساده و مختصر اگر از اهلش صادرشود، چه اثرها دارد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب