پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:28:23 - شنبه 18 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بستن تنگه هرمز توسط سپاه مطابق با حقوق بین الملل است/برداشت ۲ هزار میلیارد از دارایی ایران این نقض آشکار حقوق بین الملل
کارشناس حقوق بین الملل گفت: اقدام سپاه اقدامی خلاف حقوق بین الملل نیست زمانی که امنیت انرژی در حوزه خلیج فارس به هم بخورد برای همه کشورها است و آمریکا هم شامل آن می شود.

به گزارش ” صبح رابر”؛ به نقل از“شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان”، به دنبال برداشت ۲هزار میلیارد دلار از دارایی های ملت ایران همچنین سنگ اندازی دولت آمریکا در ایجاد روابط بین ایران و سایر کشور ها سردار سلامی درگفتگویی اظهار داشت : در صورت تداوم خصومت ها تنگه هرمز بسته خواهد شد.

در این راستا به سراغ علی غلامعلی پور کارشناس حقوق بین الملل رفتیم تا از ابعاد حقوقی و بین المللی بستن تنگه هرمز مطلع شویم.

کارشناس حقوق بین الملل عنوان کرد: آب هایی که در تنگه هرمز قرار گرفته اند ،  آب های داخلی هستند و بر طبق حقوق بین الملل آب های یک کشور همانند خاک آن کشور محسوب می شوند.

غلامعلی پور افزود: بنابراین کشورها می توانند همان اختیاراتی را که بر خاک خود دارند در مورد آب های خود نیز اعمال کنند.

وی اظهار داشت: در مورد تنگه هرمز اولا آب های این منطقه داخلی هستند ،ثانیا در اصل تجارت آزاد همه کشور ها حق استفاده از آب ها را دارند پس به نوعی این آب ها بین المللی شده اند.

کارشناس حقوق بین الملل تصریح کرد:بین المللی شدن آب های تنگه هرمز ناشی از نجابت و خویشتن داری ایران می باشد و ایران می تواند آمریکا را از داشتن این مسیر تردد محروم کند.

غلامعلی پور ادامه داد: آمریکا اگر می خواهد از مسیر تنگه هرمز برای تردد های خود استفاده کند باید نسبت به ایران خویشتن داری داشته باشد و از انجام اقدامات خصمانه خودداری کند.

وی تاکید کرد: ادعای ایران نسبت به بستن تنگه هرمز کاملا درست و منطقی می باشد چرا که آب های تنگه هرمز داخلی هستند در صورتی که استناد آن ها این است که این آب ها بین المللی شده اند و ما راه دیگری برای عبور نداریم.

کارشناس حقوق بین الملل اذعان کرد: اگر قرار است آمریکا زورگویی کند ما هم حرف حق را در مسیر درست بیان می کنیم و تنگه هرمز را می بندیم.

غلامعلی پور مطرح کرد: دادگاه های داخلی آمریکا ایران را که دولتی مستقل است محکوم کرده و حکم را هم اجرا نموده حال چگونه است که ما از آب های داخلی خودمان دست بکشیم در صورتی که آمریکا حقوق بین الملل را نقض می کند.

وی افزود: نکاتی که به آن ها اشاره کردم شعار نیست بلکه واقعیت های حقوق بین الملل است و در این حقوق هیچ کشور برابری نمی تواند علیه کشور برابر خود حکم دهد.

کارشناس حقوق بین الملل خاطر نشان کرد: اقدام سپاه اقدامی خلاف حقوق بین الملل نیست زمانی که امنیت انرژی در حوزه خلیج فارس به هم بخورد برای همه کشورها است و آمریکا هم شامل آن می شود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب