پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:15:40 - چهارشنبه 2 مرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
با زد و بند سیاسی نمی توان مشکلات اقتصادی را حل کرد
اگر افرادی مقتدر و فکور وبا تدبیر برای اداره امور مختلف مملکت استفاده بشود ،ما می توانیم ان شالله در همین صد روز اول معیشت مردم را سامان بدهیم ولی ا گر خدای ناکرده از افراد تندرو استفاده بشود هرگز این کار به سرانجام نمی رسد. به گزارش”صبح رابر“به زودی عمر دولت دهم به پایان […]

اگر افرادی مقتدر و فکور وبا تدبیر برای اداره امور مختلف مملکت استفاده بشود ،ما می توانیم ان شالله در همین صد روز اول معیشت مردم را سامان بدهیم ولی ا گر خدای ناکرده از افراد تندرو استفاده بشود هرگز این کار به سرانجام نمی رسد.

به گزارش”صبح رابر“به زودی عمر دولت دهم به پایان می رسد و دولت یازدهم کار خود را آغاز می کند. دکتر منظری توکلی نماینده شهرستان رابر در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی به تشریح آخرین تحولات دولت جدید پرداخت:

استانداران در دولت آینده باید چه ویژگی هایی را داشته باشند؟

بسم الله الرحمن الرحیم با آرزوی قبولی طاعات و عبادت همه همشهریان عزیز رابری و  با عرض تبریک به مناسبت میلادکریم اهل بیت، خدمت همه مردم فهم ، فرهیخته ،اندیشمند و بصیر شهرستان های رابر و با فت و ارزوئیه ، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: استاندارانی که در دولت  جدیدی که شنبه منصوب می شوند باید همه نقاط قوت استانداران دوران های  قبل را داشته باشند و نقاط ضعف دوره های قبل را نداشته باشندحسب توصیبه مقام معظم رهبری  وبنابراین  به نظر می رسد استانداری که انتخاب می شود نباید به حزب  وجناح خاص وابستگی جدی داشته باشد ،بلکه باید فرا جناحی  عمل کند و و لایی باشد قبل از اینکه جناحی باشد باید به فکر مردم و به فکر تبعیت از ولایت و رهبری  باشد

دولت آینده در چه گام هایی را باید در سیاست خارجی بردارد؟ چه مقدار ضرورت دارد که رابطه ایران با کشورهایی همچون عربستان سعودی در دولت روحانی بهبود یابد؟

رابطه خارجی باید  بر سه اصل و مصلحت  و حکمت عزت مبتنی باشد و با هر کشوری که بتوانیم  این سه اصل را رعایت کنیم ارتباط مان با این کشوربه جزع اسرائیل هیچ رژیم فاسد صهیونیستی  توصیه می شود و مشکلی ندارد اگر هر کدام از این سه اصل بخواهد خدای نکرده مخدوش بشود آن رابطه از دیدگاه ما قابل قبول نیست اگر با کشورهای اسلامی رابطه ای را که بر اساس همین سه اصل مهم که مورد توصیه مقام معظم رهبری است یعنی اصل  (حکمت ،مصلحت و عزت )  ییش برویم خیلی خوب است این رابطه می تواند تداوم داشته باشد .

تیم اقتصادی حسن روحانی چگونه می توانند شرایط بهتری را برای کشور رقم بزنند؟ آیا دکتر روحانی فردی با برنامه مدون است؟

به حول قوه الهی مردم  بنا به توصیه  مقام معظم رهبری حماسه سیاسی را در ۲۴  خرداد امسال رقم زدند یعنی شرکت ۷۲ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری نقطه عطفی در تاریخ سیاسی ایران اسلامی است ،الان نوبت مسئولین است که برای حماسه اقتصادی ان شالله اقدام کنند.

اما آقای دکتر حسن روحانی فرموده بودند که ۱۰۰ روز اول ، پس از صد روز اول اوضاع  معیشتی مردم ان شالله بهبود پیدا می کند ما امیدواریم که فرمایش ایشان محقق بشود و مطمئن هستیم اگر افرادی مقتدر و فکور وبا تدبیر  برای اداره  امور مختلف مملکت استفاده بشود ،ما می توانیم ان شالله در همین صد روز اول معیشت مردم را سامان بدهیم ولی ا گر خدای ناکرده از افراد تندرو استفاده بشود هرگز این کار به سرانجام نمی رسد. چون اینها به فکر زد وبندهای سیاسی خودشون هستند و بیشتر هم و غم شان قلع و قم طرف مقابل است تا  معیشت  مردم. بنابراین ما چون همه منابع و امکانات انسانی و نیز منابع مادی و طبیعی را داریم اگر این منابع به وسیله افراد مقتدر و با تدبیر مدیریت بشوندو مشکل مدیریتی حل بشود می تواند اقتصاد مملکت و معیشت مردم را بهبود ببخشد و در بلند مدت ان شاالله اقتصاد مملکت را سامان بدهد .

مهمترین اتفاق اقتصادی دولت دهم در رابر چه بود؟

اتفاق مبارکی که در رابر افتاد این بود  که  به حول و قوه الهی کارخانه کنسانتره مس ۷۰ هزارتنی رابر کلنگ خورد و به زودی معدن مس بندر هنزاءگشایش می یابدو علاوه بر معدن مس در الوی رابرشاهد باز گشایی معدن مس بندر هنزاء هستیم، درکارخانه کنسانتره مس رابر ۱۰۰۰ نفر مستقیم و ۵۰۰۰نفر غیر مستقیم ان شالله شاغل می شوندو این نوید حماسه اقتصادی در رابر بوده و علاوه بر این برای شروع به کار معدن مس بندر هنزاء۲۰۰نفر مستقیما به حول وقوه الهی در مرحله اول شاغل می شوند و در مراحل بعدی تعداد بیشتری به کار گیری می شوند، این نشان می دهد به درآستانه یک تحول بزرگ اقتصادی است من خدا را شاکرم وبه  مردم عزیز این خطه شهید پرور و میهن عزیزمان تبریک می گویم که خدا لطف فرموده و این عقیده  الهی است  اینکه مردم این منطقه برای نظام انقلاب از هیچ خدمتی فرو گذار نکرده است .

سرنوشت آقای احمدی نژاد و یارانش بعد از پایان دوره ریاست جمهوری اش چه خواهد بود؟

حتما این ها مورد تکریم مردم قرار می گیرند چون اینها در این چند سال به طور خستگی ناپذیری تلاش کردند مردم قدر این آدم ها را می دانند و هر کس یکسری اشکالات هم دارد ، اصلادیکته  نانوشته غلط نداره آقای دکتراحمدی  نژادهمانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دولتی پرتلاش بود بنابراین مردم قدر دانی می کنند از ایشان ،ایشان ان شالله در کنار مردم همچنان  به کار و تلاش و برای آبادانی این ملکت ادامه می دهند.

نقطه قوت و ضعف دولت آقای احمدی نژاد چه بود؟

تلاش بیش از اندازه نقطه قوت دولت بود و شاید بشود گفت  توجه کمتر به مشورت گرفتن از افراد  نقطه ضعف دولت دهم بود.

در پایان اگر سخنی با جوانان رابری دارید.

به جوانان عزیز رابر توصیه می کنم در جهت ساختن خودشان تمام تلاششان را بکنند و ان شالله به آینده امیدوار باشندهمان طور که مستحضرید طی ۳۶ ماه آینده کارخانه کنسانتره  مس در آلوی رابربه تولید می رسد و ان شالله بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

باتشکر از وقتی که به ما دادید.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب