پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:29:59 - پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آگاه سازی خانواده ها کلید مقابله با آسیب های شبکه های مجازی است
مسئول دفتر فعالیتهای دینی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان با اشاره به آگاه سازی خانواده ها از تکنولوژیهای ارتباطی جدید و فضاهای مجازی وآگاهی خانواده هاگفت: اگر خانواده ها در موضوع فضای مجازی اطلاعات مناسب داشته باشند و این آگاهی ها را با فرزندان خود در میان بگذارند،بخش مهمی از آسیبهای این حوزه کاهش خواهد یافت.

به گزارش”صبح رابر“؛ کارگاه آموزشی فرهنگ خانواده با موضوع آسیبهای اجتماعی خصوصاً فضاهای مجازی در رابر برگزارشد

حجت الاسلام علیزاده، مسئول فعالیتهای دینی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه مهرورزی وعاطفه در درون خانواده یکی از ویژگی های یک جامعه و خانواده سالم است گفت: یک خانواده زمانی می تواند موفق باشد که در آن عشق ورزی و بیان محبت باشد وافراد در آن عاطفه خود را بروز کنند.

علیزاده با توجه به اینکه شرایط امروز جامعه، افزایش مشکلات و تغییر ساختار خانواده‌ها، نوع آسیب‌هایی که خانواده و والدین با آن مواجه هستند متفاوت شده است، افزود: خانواده به عنوان اولین کانونی که فرد در آن قرار می‌گیرد دارای اهمیت شایان توجهی است.

وی بیان کرد: اولین تأثیرات محیطی که فرد دریافت می‌کند از محیط خانواده است و حتی تأثیرپذیری فرد از سایر محیطها می‌تواند نشأت گرفته از همین محیط خانواده باشد.

این مسئول با بیان اینکه اگر خانواده ها در موضوع فضای مجازی اطلاعات مناسب داشته باشند و این آگاهی ها را با فرزندان خود در میان بگذارند،بخش مهمی از آسیبهای این حوزه کاهش خواهد یافت، گفت: یکی ازتهدیدهای امروز جامعه را موضوع دین گریزی است .

حجت الاسلام علیزاده افزود: هرچند در شهرستان رابرآسیبها به ندرت مشاهده می شود اما نباید غفلت کرد وباید با تشکیل اتاق فکر از  ورود اینگونه آسیبها پیشگیری کرد.

امربه معروف ونهی از منکر بهترین  راه مقابله با آسیب های اجتماعی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی رابر، در حاشیه این مراسم  با اشاره به هجمه دشمن نسبت به بی بند وباری در فضاهای مجازی گفت: امربه معروف ونهی از منکر با توجه به سیره و روش ائمه اطهار یکی از بهترین گزینه ها برای مقابله با این آسیب ها است.

حجت الاسلام صادقی  با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ بومی در بین مردم با بهره گیری از تعالیم عالی دین اسلام خواستار اهتمام همگانی در کاهش آسیبهای اجتماعی خصوصا شبکه های مجازی در خانواده ها شد.

وی همچنین خواستارشروع به فعالیت بنیاد مهدویت در شهرستان رابرشد وافزود: ما باید در رابر تربیت مربی داشته باشیم تا به صورت مداوم در مساجد ومدارس نیروهایی آموزش داده شوند.

 

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی رابرنیز در حاشیه این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: خانواده پایه گذار بخش مهمی از سرنوشت انسان است و در تعیین سبک و خط مشی زندگی آینده ، اخلاق ، سلامت و عملکرد فرد در آینده نقش بزرگی بر عهده دارد.

روح الله سلاجقه اظهار داشت: در همین راستا وبه منظور آگاهی بخشی هر چه بیشتر خانواده ها خصوصا در حوزه چگونگی برخورد خانواده ها با فرزندانی که در حوزه فضاهای مجازی فعالیت می کنند در صدد هستیم با استفاده از نظرات کارشناسان این حوزه در شهرستان رابر بصورت ماهانه با همکاری سایر ادارات کارگاههایی برگزار کنیم.

گزارش از سیوندی

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب