پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:33:23 - یکشنبه 2 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بازخوانی آخرین پیام امام به مناسبت نیمه شعبان
از نگاه امام دشمنی ما با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا نه دشمنی بر سر منافع مادی و یک دشمنی سطحی مثل دشمنی شوروی با آمریکاست، بلکه این یک دشمنی ماهوی است که ذات انقلاب اسلامی با ذات سلطه‌گر و ظالم غرب دارد. به همین دلیل این مبارزه تمام نمی‌شود مگر با شکست یک طرف و هیچ معامله و مذاکره‌ای نمی‌تواند از این دشمنی کم کند.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حضرت امام خمینی(ره) هر سال به مناسبت عید نیمه شعبان پیامی خطاب به ملت ایران صادر می‌فرمودند. آخرین پیام حضرت امام به مناسبت سالروز میلاد حضرت حجت در نیمه شعبان سال ۶۸ یکی از انقلابی‌ترین و حماسی‌ترین پیام‌های این مرد الهی است که بازخوانی آن بسیار مناسب شرایط کنونی خواهد بود.

نکته قابل توجه این است که بیشترین امر مورد تأکید امام در این پیام، استفاده از کلیدواژه «مبارزه» است و تحمل سختی‌های راه مبارزه که شاید در ظاهر مناسبتی با خوشی و فرح عید نداشته باشد.

از نگاه امام، «اسلام همه‌اش مبارزه است، همه‌اش انقلاب است و این مبارزه تا برقراری حکومت جهانی اسلام ادامه دارد و اسلام بدون انقلاب یعنی اسلام تحجر و سکون».
بزرگترین هدف انقلاب اسلامی از دیدگاه امام(ره) صدور اسلام انقلابی به تمام مسلمانان جهان و صدور فریاد عدالت خواهی به تمام مظلومان جهان است تا همه با هم برعلیه ظلم و استکبار قیام کنند و امام این حرف را با شجاعت تمام و بدون ترس از فشارهای اقتصادی و سیاسی مستکبران عالم این‌گونه بیان کردند:

“مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطۀ شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت ـ ارواحنافداه ـ است که خداوند بر همۀ مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در ادارۀ هر چه بهتر مردم بنماید، ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند…من بار دیگر از مسئولین بالای نظام جمهوری اسلامی می‌ خواهم که از هیچ‌کس و از هیچ‌ چیز جز خدای بزرگ نترسند و کمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه فساد و فحشای سرمایه‌ داری غرب و پوچی و تجاوز کمونیزم نکشند که ما هنوز در قدم‌های اول مبارزۀ جهانی خود علیه غرب و شرقیم.”

 

اما کسانی که تمام اهدافشان در همین زندگی مادی و حداکثر کردن منافع شخصی و حزبی‌شان است و به تعبیر امام “تمام همّ‌شان علف‌شان است” نخواهند توانست با نگاه امام در مورد مبارزه کنار بیایند، چرا که حرکت در این مسیر لاجرم سختی نیز دارد و ذات دنیا گرایی، لذت طلبی و فرار از تحمل سختی‌هاست:

“هیچ‌کس هم نیست که نداند پشت کردن به فرهنگ دوَل دنیای امروز و پایه‌ ریزی فرهنگی جدید بر مبنای اسلام در جهان و برخورد قاطع اسلامی با امریکا و شوروی، فشار و سختی و شهادت و گرسنگی را به دنبال دارد و مردم ما این راه را خود انتخاب کرده‌ اند و بهای آن را هم خواهند پرداخت و بر این امر هم افتخار می‌ کنند. این روشن است که شکستن فرهنگ شرق و غرب، بی‌ شهادت میسر نیست.

مگر بیش از این است که ما ظاهراً از جهان‌خواران شکست می‌‌خوریم و نابود می‌‌شویم؟
مگر بیش از این است که ما را در دنیا به خشونت و تحجر معرفی می‌‌کنند؟
مگر بیش از این است که با نفوذ ایادی قاتل و منحرف خود در محافل و منازل، عزت اسلام و مسلمین را پایکوب می‌کنند؟
مگر بیش از این است که فرزندان عزیز اسلام ناب محمدی در سراسر جهان بر چوبه‌‌های دار می‌‌روند؟
مگر بیش از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب‌‌اللّه‌ در جهان به اسارت گرفته می‌ شوند؟
بگذار دنیای پست مادیت با ما چنین کند، ولی ما به وظیفۀ اسلامی خود عمل کنیم.”

 

از نگاه امام دشمنی ما با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا نه دشمنی بر سر منافع مادی و یک دشمنی سطحی مثل دشمنی شوروی با آمریکاست، بلکه این یک دشمنی ماهوی است که ذات انقلاب اسلامی با ذات سلطه‌گر و ظالم غرب دارد. به همین دلیل این مبارزه تمام نمی‌شود مگر با شکست یک طرف و هیچ معامله و مذاکره‌ای نمی‌تواند از این دشمنی کم کند. البته بعضی‌ها شاید در ظاهر بعضی تغییر رفتار آمریکایی‌ها را باور کنند که البته این جز از سر ساده لوحی نیست همانطور که امام فرمودند اگر امریکا و اسرائیل «لا اله الا اللّه‏» بگویند، ما قبول نداریم؛چرا که آنها می‏خواهند سرِ ما کلاه بگذارند. حضرت امام این موضوع را این‌گونه در پیام خود مطرح می‌کنند:
“من باز می‌‌گویم همۀ مسئولان نظام و مردم ایران باید بدانند که غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامی‌‌تان -به خیال خام خودشان- بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست. نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور، همیشه با بصیرت و باچشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظه‌‌ای آرام‌تان نمی‌‌گذارند.”
نگاه به جهان از زاویه امام، همه چیز را عوض می‌کند. شاید امروز خیلی‌ها دم از امام می‌زنند، اما رفتار و مواضع‌شان منطبق بر امام نیست و دلیل اصلی آن تفاوت نگاه آنها با نگاه امام به «اسلام» و «مبارزه» است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب