پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:41:38 - سه شنبه 4 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهدای عملیات بیت المقدس سال ۶۱ شهرستان رابر
گزیده ای از زندگینامه شهدای عملیات بیت المقدس سال ۶۱ شهرستان رابر را در ادامه می خوانید.

به گزارش ” صبح رابر”؛  وبگاه آفتاب رابر نوشت ؛ به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، یادی از شهدای عملیات بیت المقدس آزاد سازی خرمشهر کنیم که چهار شهید شهرستان رابر به نام های ، حسن شمس الدینی ، محمد جهانشاهی، هوشنگ سلاجقه و محمود سلیمانی در سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس به شهادت رسیدند.

photo_2016-05-24_09-42-00
گزیده ای از زندگینامه شهید حسن شمس الدینی
حسن شمس الدینی سال ۱۳۴۴ در سیاه چادر عشایری ببرعلی و غزاله در منطقه قشلاقی جیرفت کودکی دیده به جهان گشود که نام او را حسن گذاشتند . پدرش او را به مکتبخانه فرستاد تا هم با قرآن آشنا شود و هم سواد یاد بگیرد .
حسن همچون دیگر مردان قبیله اش شغل دامداری را پیش گرفت عشق به حضرت ابا عبدالله و ابوالفضل العباس (علیه السلام ) باعث شد از این خانه محقر جوانمردی به پا خیزد و لباس سربازی دین و کیان اسلامی را به تن کند.
با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان، در پاسخ به ندای رهبر و مقتدایش ، اواخر سال ۱۳۶۰ به جبهه ها حق علیه باطل شتافت. او سرانجام مزد ارادت و حب ائمه اطهار و بندگی اش به حق تعالی را گرفت و در مرحله اول عملیات بیت المقدس، مورخه ۱۰/۲/۱۳۶۱ هم پرواز ملایک شد . بدنش ۱۵ روز زیر آفتاب گرم منطقه کولله و سید جابر ماند، سپس به زادگاهش منتقل شد . آرامگاه حسن در روستای نمونه و شهید پرور گنجان زیارتگاه عاشقان و ارادتمندان فرهنگ ایثار و شهادت است .

photo_2016-05-24_09-41-55
گزیده ای از زندگینامه شهید محمد جهانشاهی
محمد جهانشاهی ، در سال ۱۳۴۴در خانه محقر و مذهبی در روستای زیبای جواران چشم به جهان شود . دوران کودکی را در دامان پدر و مادر سپری کرد به سن ۷ سالگی که رسید دوران ابتدایی را در همین روستا گذراند شغل پدرش کشاورزی بود و او نیز همپای پدرش علی سختی ها و مشکلات زندگی را تجربه می کرد و درس مقاومت و صبر را می آموخ در حال گذراندن دوره راهنمایی هنگامی که بلندگو از جوانان برای شرکت در جنگ دعوت می نمود که این عزیز از همانجا خود را معرفی نمود و به جبهه ها اعزام شد و نهایتا در عملیات بیتالمقدس پس از شکستن خط دشمن مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در تاریخ ۱۰/۲/۱۳۶۱به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
فرازی از وصیت نامه شهید
اینجانب محمد جهانشاهی اگر چنانچه خداوند تبارک و تعالی رضا باشد برای یاری امام زمان (عج) و نائب برحقش امام خمینی بت شکن روانه جبهه شدم واگر به ملکوت اعلا رسیدم از خداوند بزرگ می خواهم که خدای مهربان مرابیامرزد این بدن ناقابل را از من قبول کند و همچنین شما خواهران، برادران ، دوستان و همکلاسی ها و هم سنگرهایم رابه خدای یکتا می سپارم . سلام به پدر، مادر، برادران و خواهران مهربانم می رسانم و امیدوارم که مرا ببخشید وشما ای پدر و مادر خوبم می دانم که من به شما خوبی نکردم ولی از شما امید عفو دارم .
در موقع به خاک سپردنم دهانم را باز بگذارید که دشمن بداند تا آخرین قطره خون خود طرفداری خود را از این انقلاب اعلام می کنم .

photo_2016-05-24_09-42-02
گزیده ای از زندگینامه شهید هوشنگ سلاجقه
هوشنگ سلاجقه فرزند خدارضا و ساره سلاجقه در سال ۱۳۴۳ در محله کشکوئیه رابر دیده به جهان گشود و در خانواده مذهبی و سرشار از محبت بزرگ شد دوران ابتدایی را در مدرسه سید جمال الدین اسد اباد گذراند وی در تاریخ ۲۱ فروردین ماه ۶۱ به جبهه وارد شد، دوازدهم اردیبهشت ۱۳۶۱ در سید جابر بر اثر اصابت ترکش مین به شهادت رسید آرامگاه وی در گلزار شهدای کشکوئیه رابر واقع است .
روحشان شاد و یادش گرامی باد

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب