پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:46:20 - شنبه 15 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام خمینی(ره)، الگوی برتر مسئولین / انتخاب آیت‌الله جنتی دهان یاوه گویان را بست
خطیب جمعه رابرگفت: انتخاب اعضای هیأت رئیسه و انتخاب آیت الله جنتی به عنوان عمار انقلاب و رئیس مجلس خبرگان رهبری خواب خوش دشمن را آشفته کرد و دهان یاوه گویان را که در صدد دو قطبی کردن جامعه بودند؛ بست .

به گزارش ” صبح رابر” ؛ آخرین نماز جمعه ماه شعبان در رابر با حضور خیل گسترده نمازگزاران به امامت  حجت الاسلام صادقی در حسینیه جامع رابر  اقامه شد.

DSC02549

حجت الاسلام  صادقی ضمن عرض تسلیت، سالروز رحلت امام خمینی (ره) گفت : مردم ایران مثل همیشه در صحنه حضور دارند و امروز این  حضور با شکوه در مرقد امام (ره) و تجدید بیعت با امام  و مقام  معظم رهبری داشتند.

وی با اشاره به دیدار شهید مطهری با  امام  آن هنگامی که امام  خمینی (ره) از عراق به  پاریس رفتند، افزود:  شهید مطهری پس از این ملاقات به ایران بازگشتند، دوستانش از او پرسیدند:از پاریس چه دیدی ؟او در پاسخ گفت:چهار آمَنَ دیدم(آمَنَ بِهَدفه، آمَنَ بِسَبیله، آمَنَ  بقوله و بالاتر از همه آمَنَ بَِربِّهِ).

خطیب جمعه رابرادامه داد: شهید مطهری فرمود: «آمَنَ  بِهَدفه»: امام خمینی(ره) به هدفش ایمان دارد، دنیا اگر جمع بشود، نمی تواند او را هدفش منصرف کند،«آمَنَ بِسَبیله»: امام خمینی (ره) به راهی که انتخاب کرده ایمان دارد، امکان ندارد او را  از این راه، منصرف کرد، شبیه همان ایمانی که پیغمبر به هدفش و به راهش داشت،« آمَنَ  بقوله» : امام خمینی به گفتارش ایمان دارد، در همه رفقا و دوستانی که سراغ دارم، احدی مانند او به روحیه مردم ایران ایمان ندارد.

وی با اشاره به فرمایشات  رهبر معظم انقلاب در حرم امام (ره) که  تأکید بر خواندن وصیت نامه الهی امام (ره)  داشتند بیان کرد: امام خمینی (ره) در وصیت نامه سیاسی نوشته است؛  من خادم  شما و مملکت هستم، آمده ام  که بزرگواری  شما را حفظ  کنم ، آمده ام که دشمن  شما را از بین  ببرم،  من امده ام که دست اجانب را از این مملکت جدا کنم من آمده ام که  رسوا کنم  اینهایی را که به اسم  ملیت،  به  اسم  قانون اساسی،  به اسم  کذا  می خواهند مسائی سابق  را عود  بدهند؛ برخورد  کنم .

حجت الاسلام صادقی افزود: بالاتر از همه «آمَنَ بَِربِّهِ »:امام خمینی (ره)  به پروردگارش ایمان دارد، شهید مطهری می گوید: در یک جلسه خصوصی، امام به من گفت: فلانی! این ما نیستیم که چنین می کنیم، من دست خدا را به وضوح حسّ می کنم  آدمی  که دست خدا و عنایت خدار ا حس می کند و در راه  خدا  قدم بر می دارد خدا هم به مصداق «ان تنصروالله ینصرکم»اگر خدا را  یاری کنید، خدا شما را  یاری  می کند بر نصرت او اضافه می کندمن این گونه تأییدی را  به وضوح  در این امام می بینم .

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) برای خدا قیام  کرده و خدای متعال هم قلبی قوی به او  عنایت کرده است، که اصلا تزلزل و ترس در آن، راه ندارد.

حجت الاسلام صادقی  امام خمینی را الگوی برتر مردم مخصوصاً مسئولین خواند و عنوان کرد : همه در کارها از امام الگو برداری کنیم و  این «چهار آمَنَ » را در مسیر حرکت خودتان قرار دهید.

DSC02551

وی گفت: بعداز گذشت ۲۷ سال خیلی از بچه هایی  که امام را ندیدند، اما عاشق امام اند؛ این  دوست داشتن و عشق به امام، عشق الهی است .

خطیب جمعه رابر در خطبه دوم با توجه به اتفاقات دو هفته پیش افزود: انتخاب  اعضای هیأت رئیسه و انتخاب  آیت الله  جنتی  به عنوان عمار انقلاب و رئیس مجلس خبرگان رهبری خواب  خوش دشمن را آشفته  کرد و دهان یاوه  گویان را که در صدد دو  قطبی  کردن جامعه بودند؛ بست .

وی انتخاب  آیت  الله  جنتی  را  از مصادیق واقعی عمل انقلابی اعضای خبرگان رهبری دانست و عنوان داشت: با انتخاب شایسته  و به  جای یکی از ثابت  قدم ترین و استوارترین مردان انقلابی  به همه  دشمنان و قسم خوردگان  بر علیه  جمهوری اسلامی ایران  پیام  دادند مجلس خبرگان با اقتدار در جهت حفظ حراست دقیق و عمیق در خط رهبری  ایستاده است.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: بی شک مجلس خبرگان رهبری در پی ترویج بیش از پیش  حاکمیت دینی است و رویکردی مطابق نظر مقام معظم رهبری خواهد  داشت .

وی، در بخش دیگر سخنانش درباره صحبتهای مقام معظم رهبری برای افتتاحیه  مجلس  دهم و بیانیه ای که  رئیس  دفتر ایشان  قرائت کردند افزود: این بیانیه حاوی دو نکته مهم یکی اقتصاد مقاومتی و دیگری تعمیق  فرهنگ اسلامی  بود.

امام جمعه رابرادامه داد: مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند: باید از منابع داخلی حداکثر استفاده را بکنیم تا به پیشرفت برسیم . ضمن  این که اقتصاد مقاومتی برای همه اقشار جامعه، چه  نهادهای حاکمیتی مانند دولت، مجلس، قوه قضائیه و نیروهای مسلح  و چه برای عموم مردم و نهادهای غیر دولتی  است.

وی افزود:  ایشان در جای دیگر  فرمودند: قوانین ما در کشور به  دو دسته  تقسیم می شوند.  یک دسته  قوانین درستی هستند که در اجرا مشکل  دارند و اجرای این قوانین به درستی انجام  نمی شود. دسته بعدی قوانین نادرستی هستند که در قوانین ما وجود دارند، اما نیازمند اصلاح  هستند.

DSC02543

وی خطاب به مهندس بختیاری نماینده مردم شهرستانهای رابر، بافت و ارزوئیه گفت: نسبت به صحبتها  و سخنرانیهای مقام معظم رهبری اهتمام ویژه ای داشته باشند  و آن  را نصب العین خود  قرار دهید و اگراینگونه باشید، مردم  شما را حمایت خواهند کرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه می توان با  انجام کارهای درست، مجلس  شاخصی در بین این  ۱۰ دوره داشته باشید، ادامه داد: مجلس در قبال  هر دو  این قوانین وظیفه دارد؛ یعنی موظف  است  بر اجرای  قوانین  درست  نظارت کند و قوانین  نادرست را نیز  اصلاح نماید .

وی افزود: اختلافات را  کناربگذارید، مقام معظم رهبری فرمودند: انتقاد مانعی  ندارد،  اما انتقاد صحیح نه اینکه مانع  تراشی کنید؛ ما تبیین  حقایق می کنیم.

حجت الاسلام صادقی  در بخش دیگر سخنانش با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک  رمضان بیان داشت: امام خمینی(ره)  وقتی به ماه مبارک  رمضان نزدیک و نزدیک تر می شودند  صورت ایشان  بشاش تر می شد، خودتان را آماده برای ضیافت الله کنید .

وی افزود : ماه رمضان، ماه پاکسازی و ماه تقواست خداوند دست های شیطان را غل و زنجیر کرده، در این ماه زیاد قرآن بخوانید.

مهدی صادقی، در بخش دیگر سخنانش  با اشاره به مساجد  روستاهای که روحانی ندارند خواستار شد : در این ماه مبارک  مساجد  نسبت به  روحانی و مسائل دیگر که در حیطه کاری ما  باشد با مراجعه به دفتر امام جمعه  تجهیز شوند.

وی، در بخش دیگر ضمن تقدیر و تشکر از تیم  فوتسال رابر که  خوش درخشیدند گفت: مسئولین و مردم ، ورزشکاران را حمایت مالی و معنوی  کنید، این ورزشکاران  آبروی شهرستان است.

حجت الاسلام صادقی با ابراز گلایمندی از عدم حضور برخی از مسئولین شهرستانی در مراسم  روز ۱۲ خرداد که با حضورحضرت آیت خاتمی به مناسبت ارتحال امام خمینی در حسینه  جامع برگزار شد، افزود: چرا  بعضی مسئولین  که  در شهرستان  بودند در این مراسم شرکت  نکردند، امام  سیاسی نیست ، در مسائل  ملی و مذهبی  بحث  سیاسی را دور بریزید و  شرکت کنید.

انتهای پیام/

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب