پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:48:47 - یکشنبه 16 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سرگردانی زباله ها در سطح خیابان های شهر رابر
شهروند خبرنگار رابر، با ارسال تصاویری از سرگردانی زباله ها در سطح خیابان رابر خبر داد .

به گزارش“صبح رابر”؛شهروند خبرنگار رابر، با ارسال  تصاویری از سرگردانی  زباله ها  در سطح  خیابان رابر خبر داد که این صحنه شهر  موجب اعتراض مردمی شده و آرامش و سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد.

photo_2016-06-05_08-06-01

ضرورت حفظ بهداشت محیط زندگی و جامعه یکی از موضوعات بسیار جدی و اساسی امروز جوامع انسانی است، امروزه با پیشرفت فناوری و شهرنشینی و به وجود آمدن جوامع مصرف کنندۀ شهری، روزانه هزاران تن زباله تولید می شود که جمع آوری و دفع آنها به طریق بهداشتی، از مهم ترین مسائل بهداشتی است که باید به آن توجه شود.
با توجه به گلایه‌های شهروندان در خصوص وضعیت نامطلوب زباله‌ها در سطح شهر، شهرداری رابر باید با به کار گیری روش‌های نوین و مناسب در راستای بهتر شدن وضعیت پاکیزگی شهر تلاش کند.

photo_2016-06-05_08-05-51
از آن‌جا که تمیزی و نظم ظاهری شهر گویای فرهنگ مردمی است که در آن زندگی می‌کنند و زیبایی شهر موجب جذب گردشگر و توریست می‌شود، این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است.
با توجه به این‌که شهرستان رابر در این ایام  مهمانان و گردشگران  زیادی دارد، حفظ پاکیزگی شهر بسیار اهمیت دارد.

برخورد با زباله‌ریزهای شهری شاید در نظر بسیاری از شهروندان ساده و کم‌اهمیت به نظر برسد، اما در بسیاری از کشورها جریمه ریختن زباله در سطح شهر آنقدر سنگین است که اگر آن دسته از معدود شهروندان متخلف ما در آنجا زندگی می‌کردند، شاید مجبور بودند بابت پرتاب‌کردن زباله در سطح شهر بخش قابل‌توجهی از حقوق‌شان را بپردازند.
شاید اگر همان ‌طور که تخلف در برخی امور شهری جرایمی را به دنبال دارد، در زمینه ریختن زباله در سطح شهر و بی‌توجهی به نظافت هم با اعمال جریمه‌ با متخلفین برخورد شود بخشی از مشکلات حل گردد.

DSC02534
یا این‌که مخزن‌های زباله‌ها به شکل مناسب‌تری طراحی شود و با کارشناسی تخصصی در محل مناسب محیط زندگی شهروندان نصب شده و به جای نارضایتی مردم آرامش و رضایت آن‌ها را جلب کنند.

اگر الزام به حفاظت از محیط زیست انسانی فراگیر نباشد و از طرف آحاد شهروندان جدی تلقی نشود و کسانی بخواهند محیط زندگی را آلوده سازند و یا زباله ها از راه‌های صحیح و بهداشتی جمع آوری نشود، زباله ها کانونی برای آلودگی محیط زیست و به خطر افتادن سلامت مردم خواهند بود.
در شرع مقدس اسلام، انسان مجاز نیست، با اعمال و رفتار خود محیط زندگی خود و دیگران را آلوده کرده و در برابر ضروری ترین مسائل بهداشتی بی تفاوت باشد و با سهل انگاری های خود محیط اجتماع را از زندگی سالم محروم کند.

photo_2016-06-05_08-05-46
متاسفانه با توجه به گزارش‌های اخیر که از سوی شهروندان رسیده بر این دلالت دارد که برخی از همشهریان نسبت به رعایت بهداشت محیط و حفظ نظافت عمومی کوتاهی می‌کنند.

یکی از شهروندان در گفت‌گو با خبرنگار صبح رابر ابراز کرد: اگر تعداد سطل‌های زیاد و سطل های  موجود مجهز به درب بودند و این خیلی خوب بود  و مانع از تجمع گربه ها و سگ ها از انداختن و رها شدن زباله ها در کنار مخزن می شود.
وی ادامه داد: در فصل گرما به خصوص با نزدیک شدن به ماه رمضان،  هنگام تخلیه زباله‌ها، آب و مایعات داخل مخزن‌ها به زمین ریخته و بوی تعفن ایجاد می کند؛ مردم هم تفکیک زباله را به نحوه صحیح انجام نمی‌دهند و جمع‌آوری زباله‌های تفکیک شده در تمام محله‌ها صورت نمی‌گیرد.

DSC02535
شهروند دیگری با اشاره به این‌که در فصل گرما مشکلات این مخزن‌ها فروان است، اظهار کرد: متاسفانه  شهرستان رابرسایت  دفن زباله ها  ندارد و هفته ای فقط یکبار  زباله ها را جمع آوری می کنند و همین امر باعث تلنبار زباله در برخی محلات شده است در بعضی موارد شست و شوی این مخزن ها  زباله به موقع انجام نمی‌شود .

روش‌های جدید متناسب با تکنولوژی روز در خصوص مدیریت شهری به وجود آمده و در کشورهای مختلف به کار گرفته می‌شود که می‌توان با به کارگیری آن‌ها شهر خود را در گروه‌ تمیزترین‌ شهرها قرار داد.

انتهای پیام/

b00000172

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب