پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:41:33 - شنبه 22 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شیطان ، امروز شبکه های اجتماعی مدرن دارد /گرافیک
مقام معظم رهبری درباره اهمیت فضای مجازی در دوران جنگ نرم فرمودند: این شیطانی که حمله میکند، همیشه یک جور حمله نمیکند. شیطانِ امروز که از راه اینترنت و ماهواره و روشهای ارتباطیِ مدرن و فوق مدرن سراغ شما می‌آید، حرفهای مدرنی هم دارد؛ سخت‌افزارش را مدرن کرده، نرم‌افزار مدرن هم دارد. شبهه‌آفرینی دارد، اخلال در عقیده دارد، ایجاد تشویش در ذهن دارد، تزریق ناامیدی دارد، ایجاد اختلاف دارد.

به گزارش “صبح رابر“؛ جملات فوق بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در سال ۹۰در باب اهمیت فضای مجازی در دوران جنگ نرم است.

گسترش فزاینده‌ فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی به‌ویژه شبکه‌ جهانی اینترنت و آثار چشمگیر آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، و لزوم سرمایه‌گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های ناشی از آن در جهت پیشرفت همه‌جانبه کشور و ارائه خدمات گسترده و مفید به اقشار گوناگون مردم و همچنین ضرورت برنامه‌ریزی و هماهنگی مستمر به منظور صیانت از آسیب‌های ناشی از آن اقتضا می‌کند که نقطه کانونی متمرکزی برای سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در فضای مجازی کشور به‌ وجود آید. (۱۷/۱۲/۹۰)

“شیطانِ امروز که از راه اینترنت و ماهواره و روش‌های ارتباطیِ مدرن و فوق مدرن سراغ شما می‌آید، حرف‌های مدرنی هم دارد؛ سخت‌افزارش را مدرن کرده، نرم‌افزار مدرن هم دارد. شبهه‌آفرینی دارد، اخلال در عقیده دارد، ایجاد تشویش در ذهن دارد، تزریق ناامیدی دارد، ایجاد اختلاف دارد.” “اگر رهبر نبودم، حتماً رئیس فضای مجازی می‌شدم.” “اداره فضای مجازی کشور نیازمند حرکتی انقلابی است.” (۱۳۹۰/۰۷/۲۰)
گسترش شبکه‌های اجتماعی مانند هر نوآورى دیگری به ایجاد دگرگونی ‏هایى در جنبه‏ هاى گوناگون زندگى انجامیده و در کنار دستاوردهاى انکارناپذیر مثبت، پیامدهای ناخوشایندی نیز به همراه داشته است.

اما و اگرهای شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه :

دور شدن از فرهنگ اصیل ایرانی

بی تفاوتی نسبت به مذهب

کاهش اعتماد متقابل زوج های جوان

فاصله گرفتن  اعضای خانواده از یکدیگر

انزوا افسردگی و مردم گریزی

عادت اعتیادگونه به شبکه های اجتماعی

بروز مشکلات روانی

کم شدن ارتباطات چهره به چهره

ویرانی وقت جوانان

بروز اضطراب و استرس

۱۱

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب