پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:23:58 - سه شنبه 25 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ایست قلبی پیامک های تبلیغاتی فقط با یک کد
تبلیغات یکی از راه های کسب در آمد برای بسیاری از شرکت ها، برندها و حتی مواد غذایی مختلف است که در زمان های گذشته این امر فقط از طریق تلویزیون، رادیو و نشریات صورت می گرفت ولی با همه گیر شدن تلفن‌های همراه این تبلیغات به گوشی‌های موبایل هم وارد شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بوتیا تبلیغات یکی از راه های کسب در آمد برای بسیاری از شرکت ها، برندها و حتی مواد غذایی مختلف است که در زمان های گذشته این امر فقط از طریق تلویزیون، رادیو و نشریات صورت می گرفت ولی با همه گیر شدن تلفن‌های همراه این تبلیغات به گوشی‌های موبایل هم وارد شد.

در گذشته با شنیدن صدای پیامک موبایل خود، با شور اشتیاق به سمت گوشی می رفتیم تا ببینیم چه کسی است اما این روزها حتی صدای پیامک گوشی خود را قطع کرده ایم، چرا که ممکن است از هر ده پیامی که در طول روز برایت ارسال می شود یکی از ان ها غیر تبلیغاتی باشد.

بسیاری از کاربران هم که نخوانده اقدام به حذف این پیامک های تبلیغاتی می کنند، و این معضلی برای مشترکان اپراتورهای مختلف شده است، فرقی نمی کند چه اپراتوری باشد، همراه اول، ایرانسل و …، از هر روشی هم که استفاده می کنیم نمی توانیم از شر این پیامک های تبلیغاتی خلاص شویم.

جالب اینجاست که این پیامک ها شب و روز هم سرشان نمی شود، ساعت ۱۱ یا ۱۲ شب هم باید با این پیامک ها همراه شوی و شبت را به صبح برسانی و این معضلی است که داد همه مردم را در آورده است.

اخیرا هم که برخی از شرکت ها پا را فراتر گذاشته و به جای پیامک، شماره فرد را که معلوم نیست از کجا می آورند با یک تلفن گویا تبلیغ خود را پخش می کنند، و این می شود مصداق همان ضرب المثلی که طرف را از در بیرون می کنی، از دیوار می آید!

به همین دلیل به سراغ مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان رفتیم تا شاید ایشان راه حلی برای این مسئله داشته باشند؛

سامانه *۸۰۰# راهی برای رهایی از پیامک های تبلیغاتی

مسعود الهامی در گفت و گو با خبرنگار “ بوتیا ” گفت: ابتدا مردم باید چند نکته مهم را در حوزه موبایل بدانند که یک سامانه ای راه اندازی شده است با عنوان سامانه ۱۹۵، که می توانند هم با موبایل، هم با تلفن ثابت و هم اینترنت از طریق آدرس http://195.ir  هر گونه شکایتی در حوزه پست، پست بانک، موبایل و یا تلفن ثابت دارند ارائه کنند تا به سرعت توسط کارشناسان بررسی و پاسخ آن ها ارسال شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان افزود: یکی از بیشترین مشکلاتی که اکثر مردم با آن درگیر هستند بحث پیامک های تبلیغاتی است که از اپراتورهای مختلف برای آن ها ارسال می شود و وزارت ارتباطات برای حل این مشکل اپراتورها را مجبور کرده است که یک سامانه ای را راه اندازی کنند تا مردم به انتخاب خودشان این پیامک های تبلیغاتی و یا سایر سرویس ها را فعال کنند.

الهامی با بیان یک کد ussd برای رهایی از پیامک های تبلیغاتی همه اپراتورها، اظهار کرد:  در حال حاضر سامانه #۸۰۰* سامانه ای است که با شماره گیری آن سه گزینه در اختیار مشترکان موبایل قرار می گیرد که یکی از این گزینه ها اعلام سرویس های ارزش افزوده فعال است، پیامکهای ارزش افزوده با ارسال کد از سوی مشترک فعال می شوند و هزینه دارند و با پیامکهای تبلیغاتی متفاوت هستند.

 

1

 

وی تصریح کرد: گزینه دوم حذف این سرویس هاست که بعضا به صورت خودکار توسط اپراتورها فعال شده و یا فرد دیگری مثل فرزند و یا همسر خانواده این سرویس را فعال کرده و در حال حاضر فرد تمایل به استفاده از این سرویس ندارد که به راحتی با زدن این گزینه می تواند آن را غیر فعال کند.

 

2

گزینه سوم حذف پیامک های تبلیغاتی است که با انتخاب این گزینه می توانیم همه پیامک های تبلیغاتی را غیر فعال کند، که همه افراد با هر سیم کارتی که دارند می توانند از این کد استفاده کنند.

 

3الهامی تاکید کرد: اپراتورها موظف هستند در کوتاه ترین مدت که اغلب زمان ان در این سامانه مشخص شده است ارسال پیامک های تبلیغاتی را حذف کنند، اگر این اتفاق رخ نداد، مشترکین می توانند این گزارش را در سامانه ۱۹۵ به ثبت رسانند تا در کمترین زمان پیگیری شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان در خصوص تبلیغات صوتی که برای کاربران موبایل ارسال می شود گفت: این گونه پیام ها از طرف مراکز رفاهی و خرید  صورت می گیرد که فرد با مراجعه به آن جا تلفن همراه خود را در اختیار سرویس دهندگان این مجموعه ها قرار می دهند و این مراکز، شماره افراد را در پایگاه داده خود ثبت کرده و اقدام به ارسال پیامکهای تبلیغاتی می کند.

الهامی ادامه داد: در این موارد مشترکان موبایل باید با مراجعه به مرکز مربوطه نسبت به قطع این سرویس اقدام کنند و به این موضوع توجه داشته باشند که شماره خود را در اختیار این مراکز قرار ندهند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب