پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:04:56 - جمعه 28 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تصور مصالحه با آمریکا تصور نادرستی است/ وظیفه مسئولان تقویت مصونیت و اقتدار کشور است
خطیب جمعه رابر گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبری، برخی تصور می کنند علت خصومت آمریکا با ایران ستیزه گری جمهوری اسلامی است و ما را تروریست می دانند در حالیکه آنان از اول پیروزی انقلاب اسلامی با بدگویی ، تحریم و زورگویی بنای دشمنی و ستیز را گذاشتند، وظیفه ما مسئولان در مقابل این تصورات غلط، تقویت« مصونیت و اقتدار کشور» است.

به گزارش “صبح رابر”، خطیب جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی وسیاسی این هفته نماز جمعه با آرزوی قبولی طاعات وعبادات نمازگزاران با اشاره به نقش مهم  و مؤثر لجاجت  در بی ثباتی خانواده ها، اظهار داشت: یکی از  صفات اخلاقی که سبب سازگاری  می شود،  دوری از لجاجت است؛ لجاجت ناسازگاری همسران و در پی آن تزلزل نظام خانواده می شود.

DSC02658

وی  با بیان مفهوم لجاجت به معنای تکرار عمل و ادامه دادن  آن در موردی است  که مطابق میل طرف مقابل نباشد و با میل و خواست او مخالف باشد گفت: بر این  اساس در معنای لجاجت ۲قید وجود دارد تکرار عمل  و ادامه دادن به  کاری که مخالف  میل  طرف مقابل  است.

حجت الاسلام صادقی  ادامه داد: این  اصرار و پافشاری بر هر مطلبی لجاجت  نیست، بلکه منظور از لجاجت آن است  که فرد پس از آشکار شدن  حق، باز هم بر سخن باطل با عمل نادرست خود پای فشارد و با تمسک به بهانه ها و عذرهای  واهی و سخنان دور از منطق ، از پذیرش حق سرباز زند و با خود پسندی در برابر طرف مقابل  ایستادگی کند.

وی با اشاره به  آثار و پیامدهای لجاجت همسران در آسیب پذیری خانواده ها خطاب به جوانان عنوان کرد:  دو زوج جوان با افکار متفاوت نمی توانند افکار دیگران را در زندگی خود بکار گیرند لذا سعی کنید همدیگر را درک کنید و از زیاده روی در سرزنش همسرانتان بپرهیزید ، بی سروصدا به همدیگر تذکر دهید ومراقب باشید تذکر دادن به همدیگر رنگ ملامت نگیرد وافراط نکنید.

خطیب جمعه رابر جهالت را  اولین  زمینه  و عامل  لجاجت ، نادانی دانست و افزود: نبی مکرم اسلام پیرامون لجاجت فرمودند:  از لجاجت بپرهیز که آغاز آن  نادانی و سرانجامش پشیمانی است.DSC02655

امام جمعه شهرستان رابر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولین نظام گفت:مقام معظم رهبری در پاسخ به تصورات غلط که می گویند باید مصالحه کرد، فرمودند: از دیدگاه آمریکا مصالحه به معنای تنزل از مواضع و اصول است این تنزل پایانی ندارد، همانگونه که اکنون بعد از موضوع هسته ای، موضوع موشکی را پیش کشیده اند، بعد از موشک، نوبت به حقوق بشر می رسد، بعد از حقوق بشر، موضوع شورای نگهبان، سپس موضوع ولایت فقیه و در نهایت قانون اساسی و حاکمیت اسلام مطرح خواهد شد، بنابراین تصور اینکه جمهوری اسلامی می تواند با امریکاییها به مصالحه برسد، تصور نادرستی است.

وی ادامه داد: بنا به گفته مقام معظم رهبری، برخی تصور می کنند علت خصومت آمریکا با ایران ستیزه گری جمهوری اسلامی است و ما را تروریست می دانند در حالیکه آنان از اول پیروزی انقلاب اسلامی با بدگویی ، تحریم و زورگویی بنای دشمنی و ستیز را گذاشتند، وظیفه ما مسئولان در مقابل این تصورات غلط، تقویت« مصونیت و اقتدار کشور» است.

photo_2016-06-17_15-39-19

صادقی ادامه داد: آنها فکر می کنند ایران ، ایران قبل از سالهای ۱۳۵۶است که بیایند و هر تصمیمی که دوست دارند بگیرند وبروند.

وی با اشاره به پولهای بلوکه شده ایران در آمریکا و بد عهدیهای آنان گفت: از هیئت نظارت بر برجام توقع داریم با دقت عمل نمایند و در برابر افکار آنان از حقوق مردم دفاع کنند.

خطیب جمعه رابر همچنین با اشاره به نامه کودک یمنی به دبیر سازمان ملل به دنبال تصمیم اخیر “بان کی مون ” دبیر سازمان ملل مبنی بر حذف نام عربستان از لیست سیاه ناقصان حقوق کودکان یمن ضمن  محکوم  کردن این اقدام ابراز داشت : در متن این نامه آمده است من و دوستانم تصمیم گرفتیم برای حمایت از سازمان ملل پول جمع کنیم؛ چون عربستان گفته  که حمایت خود را (از سازمان ملل ) قطع خواهد کرد. (آقای بان کی مون) از عربستان نترس زیرا مردم یمن را قتل عام می کند و نه سازمان ملل را. هنگامی که بزرگ شوم و تحصیلاتم را تمام کنم، دبیرکل سازمان ملل خواهم شد و عربستان را محکوم خواهم کرد زیرا دوستم احمد  که در مدرسه کنارم می نشست را کشت. اگر آنها مرا تهدید کنند من از آنها نخواهم ترسید زیرا در آن زمان بزرگ شده ام .  من نامم را نمی نویسم زیرا عربستان مرا خواهد کشت و من نمی خواهم کشته شوم.

DSC02663

وی با اشاره به  اعتراف “بان کی مون” دبیر کل سازمان ملل متحد راجع به اجاره ای بودن سازمان بین الملل گفت: تنها چیزی که در سازمان بین الملل نیست حمایت از حقوق بشر است.

امام جمعه رابرهمچنین در ادامه سخنانش با قدردانی از زحمات نیروی انتظامی در مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر وشهرداری رابر پیرامون آسفالت خیابان آیت الله خامنه ای خطاب به شهروندان رابر گفت: وضعیت شهر نسبت به قبل بهتر شده اما هنوز مطلوب یک شهرستان نیست که می طلبد با همکاری مردم ومسئولین به نقطه مطلوب و در خور شان وآوازه شهرستان رابر برسیم.

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب