پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:27:47 - شنبه 19 تیر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حضور باشکوه مردم در روز قدس باعث عقبگرد استکبار جهانی می شود
امام جمعه رابر بااشاره به خاصیت راهپیمایی روز قدس گفت : تمام دنیا و کشورهای مسلمان ببینید که مردم عزیز ایران اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دوست دارند و با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی، فیش های نجومی نمی‌تواند ملت را به زمین بنشاند و این حضور باشکوه مردم در روز قدس باعث عقبگرد استکبار جهانی می شود.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام  صادقی امام جمعه رابردر خطبه های عبادی و سیاسی این  هفته، ضمن  دعوت به تقوای الهی، با بیان ادامه مباحث هفته های گذشته ، به مهارت های پیشگیری از لجاجت و برطرف کردن آن علاوه بر زمینه سازی، تحمیل به نفس، مشورت خانوادگی به بحث  رفع  تعارض اشاره کرد و گفت: برای  رفع  تعارض  باید از زنده کردن  و به میان  کشانیدن موضوعات  گذشته  به طور جدّی خودداری کنید، و وقتی مشغول صحبت هستید فقط راجع به همان موضوع  فعلی بحث شود، حتی نباید درباره ی آنچه که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد، وارد بحث شویدو با تمرکز بر گفت و گو درباره ی آن چه به این زمان و این مکان مربوط است، بهتر می توان مشکل را حل کرد .

DSC03483

وی یکی  دیگر از راههای پیشگیری از لجاجت را  تبیین ادله دانست و افزود: در موارد بسیاری، منشأ یک دندگی آن است که طرف مقابل ادله خود را برای طرف دیگربیان نمی کند در این شرایط، طرف مقابل که فکر یا رفتار خود را منطقی می داند و دلیلی برای رفتار انجام گرفته، از سوی طرف مقابل نمی شناسد، بر دیدگاه خود پافشاری می کند. توضیح منطقی تصمیم ها، نقش مؤثری در کاهش لجاجت در خانواده ایفا می کند.

حجت الاسلام صادقی ، استفاده از شوخی و مزاح را  یکی دیگراز راههای پیشگیری لجاجت در زندگی خانوادگی برشمرد و گفت:  شما می توانید بایک  شوخی جلوی لجاجت  و لجبازی  طرف مقابل  را بگیرید و با متانت و سعه صدر صحنه ی نزاع را به مجلس مزاح تبدیل کند. برای مثال، اگر زن عصبانی شود و بگوید: « من از کار زیاد این خانه خسته شده ام، زانوهایم رمق ندارد و چادرم را بر می دارم و به خانه ی پدرم می روم. » شوهر بگوید: « تو می خواهی از خانه ی خودت به خانه ی پدر زن من بروی!» .

 

حجت الاسلام  صادقی در بخش دیگر سخنانش ، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان که شرایط امروز را تشریح به  جنگ احزاب کردند، اظهار داشت: در شوّال سال پنجم ؛ یهودیان  عهد شکن،  تصمیم به  نابودی  کامل  اسلام گرفتندو با ۱۰ هزار نفر راهی مدینه شدند.اما مسلمانان با کندن خندق و دفاع جانانه از مدینه مانع رسیدن احزاب به اهداف خود شدند.

وی با اشاره به  اهداف مشخص یهودیان  برای  راه اندازی جنگ احزاب گفت: نکته ای که به نظر می رسدمقام معظم  رهبری، شرایط امروز را با شرایط احزاب مقایسه می کنند، پیامبر گرامی اسلام درباره این جنگ فرموده اند که تمام اسلام در برابر تمام کفر قرار گرفت. امروز نیز میبینیم که همه قدرتهای جهان به نوعی در مقابل ایران اسلامی ایستاده اند.

DSC03488

امام جمعه رابر نابودی کامل اسلام و مسلمانان، شکستن عهد و در نهایت خیانت به پیامبر اسلام  و متحد شدن با مشرکان  قریش، جلوگیری ازبسط و گسترش اسلام و قدرت پیامبربر مدینه، حقد و  کینه ورزی و تسویه حساب با مسلمانان، از اهداف آشکار یهودیان برای راه اندازی جنگ احزاب خواند و افزود: درشرایط کنونی نیز تمام دنیا حتی افرادی که به ظاهر مسلمان هستند آنها هم دست به دست هم برای نابودی ایران داده‌اند.

وی با اشاره به اعتراض برخی افراد کج  فکر که چرا حمایت مالی ، غذایی و دارویی از سوریه، یمن و لبنان می شود عنوان کرد: داعش که  زاویه استکبار جهانیو هدف اصلی آن ایران بود، همین داعش در باتلاق سوریه و عراق  گیر می کند و حلب هم  چیزی نمانده که به دست حزب الله  و لشکر مسلمان سوریه بیفتد، کمک و پشتیبانی از جریان مقاومت در این برهه از زمان لازم و ضروری است؛ اینها مانع از اینکه بتواند داعش در ایران کاری انجام دهد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به لو رفتن گروه تکفیری در ماه رمضان توسط سربازان گمنام  مام زمان(ع) عنوان داشت: این مملکت امام زمان(ع)  است و این مملکت از دعای پدران و مادران شهداء و مردمانی مثل شماست و این را  نصرت الهی خواند.

وی با اشاره به  حوادث  اوایل  انقلاب از جمله کودتای  نوژه و واقعه  طبس  و نیز حادثه های اخیر در ماه مبارک رمضان از جمله حادثه تروریستی  در عراق که در همین هفته  نزدیک به  ۲۰۰کشته برجای گذاشت بیان کرد:  مدعیان  حقوق بشر کجایند؟ کور هستند چرا اینها را نمی بینند،  تنها در ۶ ماه اخیر بیش از ۷ هزار نفر از انسانهای بی پناه در عراق به شهادت  رسیدند اینها انسان هستند .

وی به حملات سعودی ها در یمن، ظلم  آل خلیفه در بحرین، دخالتهای رژیم آل سعودو  خیانت آشکار به  سران ترکیه ، وانفجارانتحاری که در عربستان در نزدیکی  مسجد نبی در مدینه منوره یا مسجد شیعیان در قطیف رخ داد اشاره کرد و افزود : سازمان  حقوق  بشر به داد مردم  برسید، بحث انسانیت  کجاست؟.

امام جمعه رابر خاطر نشان کرد : خاصیت  راهپیمایی  روز  قدس  همین  است  که درتمام دنیا و کشورهای مسلمان  ببینید که مردم عزیز ایران اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دوست  دارند و  با  توجه به مشکلات  معیشتی و اقتصادی،  فیش های نجومی نمی‌تواند ملت را به زمین بنشاند و  در روز  ۲۲ بهمن و روز  قدس در خیابانها  می آیند و این حضور باشکوه مردم باعث عقبگرد  استکبار  جهانی  می شود.

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب