پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:48:02 - چهارشنبه 9 مرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سیستم ضد موشکی امریکا کارایی ندارد
با شکست آزمایش اخیر سیستم ضد موشکی امریکا در رهگیری هدف مورد نظر، هدر رفتن ۲۵۰ میلیارد دلار و ۳۰ سال تحقیقات را موجب شده است. به گزارش”صبح رابر به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا در مقاله‌ای که در روز چهارشنبه (۹ مرداد) در نیویورک تایمز منتشر شد، یوساف ام. بات، از اعضای ارشد انجمن […]

با شکست آزمایش اخیر سیستم ضد موشکی امریکا در رهگیری هدف مورد نظر، هدر رفتن ۲۵۰ میلیارد دلار و ۳۰ سال تحقیقات را موجب شده است.

به گزارش”صبح رابر به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا در مقاله‌ای که در روز چهارشنبه (۹ مرداد) در نیویورک تایمز منتشر شد، یوساف ام. بات، از اعضای ارشد انجمن دانشمندان امریکا نوشته است که مشکل سیستم ضد موشکی باید پیش از آن که پول‌های بیشتری را هدر دهد، متوقف شود.

این دانشمند امریکای گفته است، «در حقیقت، دفاع موشکی طراحی شده آن قدر ناقص است که قوانین فیزیک را نقض کرده و برای تصحیح مشکلات آن باید متوقف شود.»

در روز ۵ جولای (۱۴ تیر) یک رهگیر ضد موشکی پیشرفته از پایگاه هوایی واندنبرگ در کالیفرنیا شلیک شد اما نتواست موشک قاره‌پیمایی که از سایت آزمایشی امریکا در کاواجالان در جزایر مارشال به پرواز درآمده بود را هدف قرار دهد.

در مقاله نیویورک تایمز آمده است، «مشکل اصلی در است که هر گونه دشمنی که قادر باشد موشک دور برد را بسازد، هم‌چنین می‌تواند کلاهک‌های جنگی ساده‌ای را نیز بسازد تا به راحتی سیستم ضد موشکی را از کار بیاندازد.»

نویسنده این مقاله نتیجه گیری کرده است که «تحقیق در باره این سیستم ناقص فقط به امنیت ملی امریکا آسیب خواهد رساند.»

گفته می‌شود استقرار ۳۰ ایستگاه رهگیر زمینی در آلاسکا و کالیفرنیا ۳۴ میلیارد دلار هزینه دربر داشته است.

با وجود با شکست مواجه شدن این آزمایش‌ها، مقامات امریکایی در ماه مارس اعلام کرده‌اند که تا سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد این رهگیرها را ۴۴ عدد خواهند رساند.

بر پایه گزارش‌ها موشک‌های رهگیر اضافی قرار است در منطقه فورت گریلی آلاسکا که هم اکنون ۲۶ رهگیر در آن وجود دارد، مستقر شوند.

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب