پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:37:53 - چهارشنبه 6 مرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
احتمال وقوع سیلاب تا اوایل هفته آینده در استان کرمان
رئیس مرکز هواشناسی استان کرمان گفت :از روز گذشته شاهد وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان های بافت و رابر بوده ایم و احتمال دارد این شرایط تا اوایل هفته آینده برخی از مناطق مرکز و شمال استان را هم درگیر کند .

به گزارش “صبح رابر“؛حمیده حبیبی رئیس مرکز هواشناسی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار “پایگاه اطلاع رسانی کرمان۱۴۰۰ ” در رابطه با احتمال وقوع سیلاب در استان گفت : تحت تاثیر پدیده مانسون تا پایان هفته جاری عمدتا در ساعات بعدازظهر برای مناطق جنوب و برخی ارتفاعات جنوب غرب استان کرمان شاهد افزایش ابر ، وزش باد و رگبارهای باران خواهیم بود .

وی افزود : از روز گذشته شاهد وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان های بافت و رابر بوده ایم و احتمال دارد این شرایط تا اوایل هفته آینده برخی از مناطق مرکز و شمال استان را هم درگیر کند .

حبیبی خاطر نشان کرد : احتمال آبگرفتگی معابر .طغیان رودخانه های فصلی و همچنین گرفتگی مسیرها در مناطق ذکر شده دور از انتظار نیست .

رئیس مرکز هواشناسی استان کرمان ادامه داد : این شرایط بیشتر در اواخر بعد ازظهر و اوایل شب به وقوع می پیوندد لذا به مردم توصیه می شود از تردد در مناطق کوهستانی و صعود به ارتفاعات جلوگیری کنند .

وی در توصیه ای به دامپروران و کشاورزان عنوان کرد : به دامپروران استانی پیشنهاد می شود که حدالامکان از قرار دادن دام ها در اطراف رودخانه های فصلی جلوگیری کنند زیرا در این مکان ها امکان طغیان رودخانه ها وجود دارد .

حبیبی با بیان اینکه دمای هوا شهر کرمان همانند روز گذشته در گرمترین ساعت تا ۳۹ درجه می رسد ، عنوان کرد : بر طبق نقشه های هواشناسی از گرمای هوا تا اوایل هفته آینده کاسته خواهد شد و ما شاهد هوایی خنک در سطح استان خواهیم بود .

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب