پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:17:32 - جمعه 22 مرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آمریکا می خواهد از پشت به ما ضربه بزند/کودتای ۲۸مردادثمره خوش بینی به آمریکاست
خطیب جمعه رابر، با اشاره به کودتای ۲۸مرداد سال ۱۳۳۲ و اینکه این کودتا را ثمره خوش بینی به آمریکا دانست و گفت: حادثه بیست و هشتم مرداد، یکی از حوادثی است که ملت ایران را با تجربه ها آمیخته می کند ، مانع از خطا و اشتباه دید او می شود در این حادثه یک تجربه بزرگ برای ملت ایران به وجود آمد ، این تجربه را هرگز نباید فراموش کرد.

به گزارش “صبح رابر” حجت الاسلام  مهدی صادقی در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن  دعوت به رعایت تقوای الهی مبحث هفته قبل  تحلیلی درباره آسیب های خانواده را ادامه داد و گفت: یکی از آسیب ها که در خانواده ها به وجود  می آید بحث مهریه های سنگین است. مهریه سنگین حکمت وجود مهریه ، تعدیل روابط زن و مرد و نیز پیوند دادن آنها به یکدیگر است .مهریه از انجا پدید آمد که در متن خلقت ، نقش هر یک زن ومرد، مغایر نقش دیگری است.

مهریه با حیا و عفاف زن هم  ریشه است

وی مهریه با حیا و عفاف زن را  هم  ریشه خواند و افزود: زن به الهام فطری دریافته است که عزت  و احترام او به این است که خود را رایگان  در اختیار مرد  قرار ندهد.

DSC04817

امام جمعه رابربا اشاره به آیه ۴ سوره نساء به سه  نکته اساسی  پرداخت و عنوان داشت: از  مهریه با نام (صُدقه  یاد شده از مادۀ صِدق  بدان جهت که نشانۀصداقت و راستین بودن علاقه  مرد است، الحاق ضمیر هُنَّبه صدُقات ، اشاره به آن است که مهریه به  خود زن  تعلق دارد نه پدر و مادر وی ، و به اصطلاح  شیربها نیست، کلمه نحله به  روشنی دلالت دارد  که مهریه در واقع چیزی جز هدیه و پیشکش مرد به زن  نیست.

وی با بیان این  نکته مهم که میزان مهریه در آسیب  شناسی خانواده قابل  توجه  دانست و گفت: میزان مهریه ، نباید با حکمت آن در تضاد باشد چون در این صورت ، آفت تحکیم نهاد خانواده می گردد. مهریه باید حقیقتاًمفهوم هدیه را به  ذهن  تداعی  کند  نه دادو ستد و گروگانگیری را . از این رو ، سنگینی مهریه ، نشانۀ شور بختی زن و سبکی مهریه نشانه برکت زن شناخته شده است .

خطیب جمعه رابربا بیان روایتی از پیامبر صلی علیه و آله که بهترین مهریه سبک ترین آن است و ادامه داد: در حدیثی دیگر آمده است: زنان، زیاده روی نکنید ، چرا که زنان در واقع  باران خداوند سبحان  است،  همچنین سنگینی مهریه، موجب کینه  و  دشمنی خانوادگی معرفی شده است. در مهریه آسان  بگیرید ، زیرا مرد ، با این که مهریۀ سنگین را به  زن  می پردازد اما  کینه آن ، نسبت به زن، در دلش می ماند.

وی افزود: در مهریه  های زنان زیاده روی نکنید ؛ چون مایۀ دشمنی می شود. مهریه ای بگیرید متعارف که دیگران از شما الگو بگیرند.
امام جمعه رابر در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز ۲۶مرداد ۱۳۶۹آغاز بازگشت افتخارآمیز اولین گروه آزادگان هشت سال دفاع مقدس گفت: موضوع فیشهای نجومی امروز مسئله ایست که دل همه جانبازان، ایثارگران و خانواده های محترم شهدا را به درد آورده است.
وی جانبازان و آزادگان را امانتدار نظام  خواند و افزود: ما چگونه می توانیم به این قشر بزرگ روزشان را تبریک بگوئیم در صورتیکه سخنگوی دولت یک روز از افشاگران فیش های نجومی و روز دیگر از صاحبان فیش های حقوقی تقدیر می کند.

خطیب جمعه رابردر بخش دیگر سخنانش با اشاره به کودتای ۲۸مرداد سال ۱۳۳۲ واینکه این کودتا ثمره خوش بینی به آمریکا برشمردو  گفت: حادثه بیست و هشتم مرداد، یکی از حوادثی است که ملت  ایران  را با  تجربه ها آمیخته می کند  ، مانع از خطا و اشتباه دید او می شود در این  حادثه  یک  تجربه بزرگ برای ملت ایران به وجود آمد ، این  تجربه را  هرگز نباید فراموش کرد.

وی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم  رهبری در ۱۲مردادماه سال ۹۴؛ که  توطئه آمریکا ؛ بزک کردن چهره خود در داخل است  افزود: یکی از کارهای آمریکایی ها در این سالهای آخر،  این است که کسانی را وادار کنند به بزک کردن چهره آمریکا؛ به این که این جور وانمود بکنند که آمریکایی ها  اگر هم یک  روزی دشمن بودند، امروز دیگر دشمنی نمی کنند؛ هدف این است .

امام جمعه رابر با بیان اینکه الان هم بعضی افراد مغرضانه وبعضا ساده لوح در صددند چهره منفور آمریکا را بدل کنند.تصریح کرد: هدف این است که چهره دشمن برای ملت ایران پنهان بماند تا از دشمنی او غفلت  بشود و او بتواند دشمنی خودش را اعمال کند و خنجر را از پشت فرو کند؛ هدف این است. یک عده ای البته مغرضانه این کار را می کنند، یک عده ای هم از روی ساده لوحی این کار را می کنند. واقعیت قضیه این است که اهداف آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی هیچ تغییر نکرده است؛ امروز هم اگر بتوانند جمهوری اسلامی را نابود کنند، یک  لحظه تأمل نمی کنند؛ منتها نمی توانند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار وزیر، معاونان و مدبران  وزارت اطاعات تأکید کرد :  مبارزه با آمریکا از مبانی  تخطی  ناپذیر امام راحل است؛  حضرت آیت  الله  خامنه ای رهبر معظم  انقلاب اسلامی، این وزارتخانه را «سنگری بسیار مهم و حساس» و «چشم بینا و بیدار نظام اسلامی »خواندند و تأکید  کردند: وزارت اطلاعات پوسته ی سخت نظام است و به هیچ وجه نباید آسیب پذیر شود.

DSC04819

امام جمعه رابر، علاوه بر توصیه های مشخصی که رهبر معظم انقلاب به وزارت اطلاعات داشتند، تأکید ایشان بر حفظ خط فاصل میان  نظام اسلامی و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا نکته بسیار مهم و کلیدی این دیدار عنوان کرد.

خطیب جمعه رابر ادامه داد:  برخی از جریانات سیاسی به واسطه اشتباهات محاسباتی و دیگر مشکلاتی که باآن  مواجه هستند، تصور می کنند که راه  فلاح و سعادت ملت ایران دررابطه با آمریکا و مذاکره با آمریکا است، رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که ایجاد خط فاصل با رأس جریان استکبار یعنی آمریکا از مهم ترین مبانی قطعی امام بزرگوار ماست و این مسأله جای هیچ گونه مسامحه و سهل انگاری ندارد.

مصالحه با آمریکا یعنی کوتاه آمدن ما

وی، گفت:بنا به فرمایش رهبری  مصالحه با آمریکا یعنی کوتاه آمدن ما، این تصور غلطی است که ما خیال کنیم حالا می شود بنشینیم با آمریکایی ها، بگوییم آقا بیایید یک جوری با همدیگر مصالحه کنیم . مصالحه به این است که شما  از حرفهای خودتان بگذرید.

خطیب جمعه رابر در ادامه گقت : مقام معظم رهبری در ۲۵ خردادماه سال ۹۳ فرمودند: من دو سه سال قبل  از این ، در اوایل قضیه مذاکرات هسته ای، گفتم آمریکایی ها  از همین الان به ما بگویند اگر جمهوری اسلامی تا کجا عقب نشینی کند،  آن ها دیگر دشمنی نمی کنند ؛ این را بگویند . اگر مسأله هسته ای حل شد، دیگر قضیّه تمام است؟ خب حالا قضیّه ی هسته ای حل شده، ببینید تمام است قضیّه؟ قضیّه ی موشکها پیش آمد؛ قضیّه ی موشکها حل بشود، قضیّه ی حقوق بشر است؛ قضیّه ی حقوق بشر حل بشود، قضیّه ی شورای نگهبان است؛ قضیّه ی شورای نگهبان حل بشود، قضیّه ی اصل رهبری و ولایت فقیه است؛ قضیّه ی ولایت فقیه حل بشود، قضیّه ی اصل قانون اساسی و حاکمیّت اسلام است؛ اینها است، دعوا سر چیزهای جزئی نیست. بنابراین این تصوّر، تصوّر غلطی است.

وی افزود: بنابه فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با وزیر اطلاعات، آمریکا می خواهد از پشت به ما ضربه بزند.

مطربان؛ دور شهرستان رابر خط قرمز بکشند
امام جمعه رابر در بخش دیگری با اشاره به رواج عروسی هایی در شهرستان رابر با حضور مطربان واستفاده از مشروبات الکلی به صاحبان مجالس عروسی اخطار داد در صورت هرگونه گزارش ومشاهده چنین تخلفاتی داماد را در بازداشتگاه خواهند دید.
وی از مطربان خواست دور شهرستان رابر خط قرمز بکشند واگر در رابر پا بگذارند تمام وسائل آنها توسط مردم با مدیریت ایشان وسایر مسئولین قلع وقمع خواهد شد.
وی همچنین به صاحبان تالارها تذکر داد در صورت مشاهده چنین تخلفاتی درب تالارهای رابر، پلمب خواهند گردید.

امام جمعه رابر به روز ۱۷ مرداد، روز خبرنگار اشاره کرد وضمن تشکر از خبرنگاران شهرستان افزود: کار خبرنگار، انعکاس رخدادهای است که قابلیت خبرشدن و اطلاع رسانی به جامعه را دارد  لازمه خبرنگار خوب بودن؛ داشتن علم و دانش، تجربه و جسارت است  تا در کنار آن با سرعت دقت  و صحت که سه اصل مهم در کار خبری است  بتواند موفق عمل کند .

وی ضمن تقدیر و تشکراز جناب سرهنگ نمازیان افزود : سرهنگ نمازیان  بعداز ۳۰سال بازنشسته شد و ضمن  آرزوی موفقیت برای این سرهنگ قاطع  و همچنین آرزوی سلامت و اقتدار برای  جناب سرهنگ میر افضلی که به عنوان  فرماندهی نیروی انتظامی رابر معارفه  شد .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب