پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:55:16 - جمعه 29 مرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توصیه های مهم رهبر معظم انقلاب به دولت/تخلف از فرمان نماینده ولی فقیه؛ درد است
خطیب جمعه رابر در آستانه هفته دولت، گفت:مردمی بودن، مسئولیت را طعمه ندانند؛آماردهی واقعی و ملموس، کاهش تورم، خروج از رکود و بهبود اشتغال، غافل نشدن از دشمنی های آمریکا و صهیونیست ها ، انقلابی باشید و موضع انقلابی بگیرید، توجه به نفوذ دشمن جدی گرفتن خطر نفوذ، اهمیت فرهنگ و خطر رهاسازی و لاابالی گری در فرهنگ؛ از توصیه های مهم رهبر معظم انقلاب به دولت ها است.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام  مهدی صادقی در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی در ادامه مباحث هفته قبل تحلیلی درباره آسیب های خانواده گفت: خانواده ، مانند همه  نهادهای پر ارزش در معرض انواع آسیب ها و آفت هایی است که سلامتی، استواری و پویایی آن را تهدید می کند.

وی یکی دیگر از آسیبهای خانواده را  ازدواج با انگیزه های غیرارزشی خواند و افزود: پیش از این اشاره شدکه نخستین ادب از آداب تشکیل خانواده، درستی انگیزه آن است، از این رو، ازدواج کردن با هدف تقویت طایفه، خودنمایی، شهرت طلبی، و بهره گیری از ثروت یا موقعیت خانوادگی همسر، ضدارزش و نکوهیده شمرده شده است.

امام جمعه رابر رعایت نکردن این ادب، را آفت نهاد خانواده و زمینه ساز فروپاشی آن دانست و بیان کرد: در روایتی از نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) که می فرماید: زنان را (به خاطر تقویت روابط خویشاوندی) با خویشاوندانشان تزویج نکنید؛ زیرا این کار، به بریده شدن روابط خویشی می انجامد.

 

وی ادامه داد: با خانواده ای ازدواج کند که اسم  و رسم دار باشد که در واقع او  وسیله باشد برای رسیدن به هدف مثل چاهی می ماند که آب ندارد  و آب در آن می ریزند در اینصورت به غیر از خراب کردن آب و بو گرفتن آن چیزی در نمی آید یا خانم کارمند که حقوق دار باشد و یا فرزند فلان مسئول، اینها در واقع موفقیت عالی خود را از دست  می دهند.DSC04894

خطیب جمعه رابرتصریح کرد:  از پیامبر خدا (ص)روایت شده که فرمود: «هر کس با زنی، به خاطر قدرتش ازدواج کند، خداوند، جز بر خواری او نمی افزاید و هر کس با زنی، به خاطر دارایی اش ازدواج کند، خداوند، جز بر ناداری او نمی افزاید! و هرکس با زنی، به خاطر بزرگ زادگی اش ازدواج کند، خداوند، جز بر پستی او نمی افزاید.

وی ادامه داد: هر کس با زنی، فقط برای این ازدواج کند که چشمش را ازمحرام و نامحرم فرو بپوشاند، یا دامنش را پاک نگه دارد، یا پیوند خویشاوندی اش را برقرار بدارد، خداوند، در آن مرد و زن برای یکدیگر برکت می دهد.

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که: « هرگاه مردی با زنی، به خاطر زیبایی یا دارایی اش ازدواج کند، به همان زیبایی یا دارایی واگذار می شود، و هرگاه به خاطر دینش با او ازدواج کند، خداوند، زیبایی و دارایی را نیز روزی اش می کند.

وی ادامه داد: انگیزه های غیراخلاقی در ازدواج، از سوی خانواده های طرفین، آفت اصلی ترین ارکان تحکیم خانواد، یعنی محبت و قداست است از این رو، خانواده هایی که دچار این آفت اند، در معرض فروپاشی قرار می گیرند.

 

خطیب جمعه رابر دربخش  دیگر  سخنان  خود  با اشاره به  روز شمار هفته پیش رو، در روز  سه شنبه دوم  شهریور آغاز  هفته  دولتت  نامگذاری شده گفت: در آستانه  هفته دولت؛ هفته دولت هفته بزرگداشت و یادآور شهادت شهدای گرانقدری چون  حجت الاسلام والمسلمین شهید دکتر رجایی و باهنر که روح این دو بزرگوار صلوات میفرستیم.

وی  بااشاره به توصیه  هایی رهبر معظم انقلاب  در سال های  قبل به  دولت ها از جمله همین دولت، تأکید کرد : مسأله مردمی بودن و رابطه با مردم  داشتن و میان مردم رفتن و مثل مردم  زندگی  کردن، از توصیه های مهم مقام معظم  رهبری به  دولت مردان است.

امام جمعه رابر، یکی دیگر از توصیه های رهبر معظم انقلاب که مسئولیت را طعمه قرارندهندبیان کرد:  رهبر معظم انقلاب فرمودند: مسؤولیت و پست اجتماعی و  سیاسی خود را طعمه ای برای چپاول کور ندانند و از مسؤولیت سیاسی خود پلی برای رسیدن به مادیات و ثروت نسازند.

وی  یکی دیگر از توصیه های مقام معظم رهبری را آماردهی های  واقعی و ملموس خواند و افزود رهبر معظم انقلاب به صراحت  در این باره می فرمایند: ” کارهای مثبتی هم شده، منتها همواره در ذهن همه ی ماها باید باشد که واقعاً آن چیزی رابیان بکنیم  که وقتی مردم به واقعیت زندگی خودشان نگاه میکنند، تصدیق کنند آن را، یعنی ببینند که واقعاً همین جور است”.

خطیب جمعه رابر یکی دیگر از توصیه های مقام  معظم  رهبر، کاهش تورم، خروج از رکود، بهبود اشتغال است و گفت: رهبر معظم انقلاب به مسؤولان اجرایی کشور، مسأله تورم، رکود و اشتغال که بارها و بارها نه به این دولت بلکه  به دولت های قبل هم متذکر شدند به نحوی که یکی از پرتکرارترین توصیه ایشان به  مسئولان کشور، مسائل  اقتصادی و تولید داخلی و  توجه به سرمایه  ایرانی بوده و هست که اگر مشکل اشتغال جوانان حل شود، مشکلجوانان خیلی کمترمی شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به صراحت بیان کردند:” در اتخاذ مواضع انقلابی،  باید  صراحت داشت یعنی رودربایستی نکنیم. مواضع انقلابی را، مبانی امام بزرگوار را صریح بیان کنیم، خجالت نکشیم، رودربایستی نکنیم، ترس نداشته باشیم”.

امام جمعه رابر، توجه به نفوذ  دشمن و  جدی گرفتن خطر نفوذ را ازدیگر توصیه های مقام معظم  رهبری به دولت خواند و گفت: از توصیه های مهم و  پرتکرار رهبر معظم انقلاب به مسؤولان  کنونی کشور ، مسأله نفوذ و خطر آن است، به صراحت متذکر می شوند: که دشمنان «در صدد نفوذند، درصدد رخنه کردنند؛ این رخنه از جاهای مختلفی ممکن است باشد مواظب باشید».DSC04895

حجت الاسلام صادقی  با تاکید بر اهمیت فرهنگ و خطر رها سازی و لاابالی گری در فرهنگ، اذعان کرد: یکی از توصیه های مهم رهبری به دولت این است که  از دشمنی دشمنان غافل نشوید و به دشمن اعتماد نکنید و مراقب کارشکنی و نیرنگ آنان باشید و اعتقاد ما این است که دشمنی رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی یا دولت ایالات متحده آمریکا با ما از اول تا حالا هیچ کم نشده است.

وی با اشاره به بیان صریح  خطیب محترم  نماینده ولی فقیه در مشهد  مقدس در  بحث  عدم اجرای کنسرت ها در شهر مشهد  که حریم رضوی است افزود: اینجا شهر زیارت است، شهر گردشگری نیست که ما بخواهیم مراکز تفریحی را در آن توسعه دهیم، مدیریت این شهر باید روی مدیریت زیارت و شهر زیارتی باشد نه مدیریت گردشگری.

امام جمعه رابر تصریح کرد:  به گفته نماینده ولی فقیه در مشهد  مقدس،  همه جای  مشهد، حریم رضوی محسوب می شود، حال مخالفت یک نماینده مجهول الحال با امام جمعه مشهد مقدس، جای درد است.

وی، مسأله فرهنگ را یکی از بحث های بسیار مهم  برای جوانان برشمرد و  تأکید کرد: اهمیت مسأله فرهنگ برای رهبر معظم انقلاب به حدی است که ایشان در جمع هیأت دولت می فرمایند: حساسیت  این حقیر را نسبت به مسأله فرهنگ بدانید، گاهی اوقات مشکلات  فرهنگی موجب شده که من شب  خوابم نبرد. به خاطر مسأله فرهنگی؛ یعنی اهمیت مسأله فرهنگی اینجور است، رها سازی فرهنگ اصلاًجایز نیست مدیریت فرهنگ یک کار بسیار لازم است و مدیریت هم باید بر مبنای شعارهای انقلاب و مبانی انقلاب باشد»، رها سازی فرهنگ ضربه به  فرهنگ  ناب اسلامی می زند؛  مراقبت کنیم.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رویدادهای منطقه و جهان اسلام، تشدید جنایات  رژیم آل سعود علیه مردم مظلوم یمن افزود: در این چند روز اخیر تشدید حملات  عربستان سعودی علیه مردم  یمن که مهمترین  این حملات ، تخریب کارخانه مواد غذایی در استان صنعا، حمله  در بیمارستانی دراستان حجه یا مدرسه ای را مورد حمله خود  قرار دادند که  مردم یمن نزدیک به  ۲۰۰نفردر این سه حمله کشته و  زخمی دادند .

وی در بحث چرایی این حملات  کور و هدف قراردادن مردم بی گناه  یمن گفت: رژیم منحوس و دولت  عربستان به خاطر اینکه در مذاکرات  صلح  کویت که بین هیئت ریاض به نمایندگی از عربستان و هئیت  صنعا به نمایندگی از انصارالله بود  طی هفته گذشته با شکت مواجه شدند وعلت  اصلی  شکست مذاکرات را خواسته های نامعقول  عربستان  سعودی دانست.

حجت الاسلام صادقی از خواسته های نامعقول عربستان سعودی؛ به خلع سلاح انصارالله، بازگشت  به استانهای شمالی یمن و به رسمیت شناختن دولت مستعفی منصور هادی اشاره کرد و گفت: تشکیل  جلسه  پارلمان بعد از وقفه دو ساله و انتقاد قدرت از کمیته عالی انقلاب به شورای عالی  سیاسی  بود که با شکست این مذاکرات و به نتیجه نرسیدن آن،عربستان حملات شدیدی علیه  مردم بی دفاع  یمن صورت داد؛ ما این  حملات  را محکوم می کنیم و دعا برای مردم یمن داریم.

وی، در بخش دیگر سخنان خود به  صرفه  جویی خصوصاً در بحث  آب و برق اشاره کرد و  افزود: این  دست خود  شما است که بهینه مصرف کنید، حتی اگر قانونی بر زیاد مصرف کردن  هم تصویب شود؛ مهم این است که سرمایه ی ملی ازبین  نرود؛ اگر روی  سرمایه های ملی مثل آب و برق  کمتر استفاده  کنیم، این  مصرف را  بهینه می کنیم .

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود ضمن تقدیر ازستاد نماز جمعه و  اعضای دفتر امام  جمعه که در مراسمات این هفته بمنظور تجلیل  از مادر ارزنده و نمونه شهید، تجلیل از رانندگان  زحمتکش و برون شهری ، تجلیل از  کارگران شهرداری و  هیئت امنای مساجد  فعال  که روحانی دارد و نیز  تجلیل از خادمین، مکبرین و مؤذنین بود، وادامه داد: درآینده هم  از این تجلیل ها ومراسمات خواهیم  داشت.

وی در بخش پایانی خود به حضور  پر خیر و برکت  وزیر بهداشت درشب گذشته در رابر  اشاره کردو افزود: دکتر قاضی زاده هاشمی یکی ازوزرای خوب دولت است که  به  صحبت های مقام معظم رهبری در بحث  اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؛ جامعه عمل پوشانده است.

امام جمعه رابربا اشاره به  بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان رابر  گفت: من به نمایندگی از همه شما مردم به وزیر بهداشت گفتم که این شهرستان فقط  اسم شهرستان را دارد  اما هیچ امکانات شهرستانی را  ندارد، که وی قول داد در هفته جدید یک نماینده ویژه ای بفرستد که از نزدیک مسائل بیمارستان  را مورد بررسی قراردهد او همچنین بررسی نامه ها و مشکلات عدیده ای مردم را پیگیر می باشد؛ ان شاءالله بیمارستان رابر هر چه سریعتر به ثمر برسد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب