پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:56:33 - جمعه 12 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ثمره قیام خونین۱۷ شهریور سال ۵۷، درخت تنومندجمهوری اسلامی است
خطیب جمعه رابر گفت: این مملکت اگر با اقتدار ایستاده و گردنش را خم نکرده اینگونه مشکلات و حوادث را پشت سر گذاشته تا هفدهم شهریور، روز حماسه ملت ایران که از ثمره خون هفدهم شهریور سال ۵۷، درخت تنومند جمهوری اسلامی که در برابر سیل های غم بار به هیچ عنوان خم به ابرو نمی آورد .

به  گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام والمسلمین مهدی  صادقی امام جمعه شهرستان رابر، در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت  تقوای الهی وعرض تسلیت شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام محمدتقی«حضرت  جواد ائمه »(ع) اظهار داشت: در روایتی از  امام  جواد (علیه السلام )که می فرماید: بادلها به سوی خداوند متعال آهنگ نمودن، رساتر از به زحمت انداختن اعضا با اعمال است یعنی اینکه انسان  اگر بتواند دلش و قلبش را مملو از محبت خدا  کند، دلش را فرودگاهی برای نشستن خداوند  قرار دهد، این خیلی بهتر از اینکه ما اعضا و جوارح را  به درد و  رنج  بیاوریم .

وی افزود: اگر هر انسانی چه زن وچه مرد دلش را  مملو  از محبت و عشق خدا قرار دهد دیگر اعضاو جوارح به  زحمت نمی افتد و اتوماتیک وار حرکت می کند، چرا  که بعضی  اعمال  عبادی انسانها  بر اساس عادت است .

 حجت الاسلام صادقی گفت: طبق روایت  امام جواد (ع) اگر در قلب انسان هم محبت و عشق به  خداوند باشد، این انسانهای مومن آن موقع مصداق  آیه شریفه” إِنَّ الَّذِینَ آمَنُواوَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ” که هم ایمان دارد و هم  عمل  صالح  انجام می دهد.

 وی ادامه داد: دوست داشتن خداوند، دوست داشتن  ظاهری نباشد، دوست داشتن اهل بیت(ع) به یک پیراهن مشکی و جشن تولد نباشد، بلکه کارهای اینها را الگویی در زندگی خودمان قرار دهیم .

امام جمعه رابرگفت: جوانان در این روز  عزیز با خدای خود عهد ببندیم  که آن چیزهایی را که باعث می شود از خدا دور شویم  دوست و رفیق از آنها  فاصله بگیریم، چرا که عامل بدبختی انسان همین افراداست ، عشق خدا در دل میسر نمی شود  مگر باتوسل به اهل  بیت (ع) وی در ادامه  ذکر توسلی  داشت.

خطیب جمعه رابر در خطبه دوم با اشاره به دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)ارتش جمهوری با رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار با تأکید بر اهمیت  پدافند به عنوان خط مقدم مقابله با هر گونه تهاجم که جبهه مقابل جمهوری اسلامی صف آرایی کرده را جبهه ای «خبیث، خُدعه گرو مخالف استقلال ملت خواندندو درمقابل این دشمن که به دنبال تضعیف توان دفاعی کشوراست باید آمادگی و نیروهای مسلح  آنچنان افزایش یابد که دشمن حتی به خود اجازه فکر کردن در مورد تجاوز  را هم ندهد، این فرمایش مقام معظم رهبری خواسته همه مردم است حتی آنهایی که نظام و انقلاب را  قبول  ندارند ولی در این منطقه زندگی می کند.

  وی در ادامه افزود: از توصیه های رهبر معظم انقلاب که برای ایستادن دربرابر دشمن باید قوی بود و این توان و قوت کشور است که دشمن را ناامید و از تعرض به مرزهای مختلف کشور ناتوان می سازد .

حجت الاسلام صادقی عنوان داشت: باید خواب را از دشمن گرفت، این وظیفه مسئولین مادر نیروی نظامی است، مقام معظم رهبری فرمودند: یکی از مصادیق قدرت بالا بردن توان نظامی تا قدرت برخورد کشور با هر گونه تعرضی داده شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به  قیام ۱۷ شهریور سال ۵۷ و کشتار جمع پر شماری از  مردم  توسط  رژیم ستمشاهی در میدان ژاله تهران و آن روز معروف به  جمعه  سیاه شد افزود: این مملکت اگر با اقتدار ایستاده  و گردنش را خم  نکرده اینگونه مشکلات  و حوادث را پشت  سر گذاشته تا هفدهم شهریور،  روز حماسه ملت ایران و  روزی بود  که  خون های بسیاری  از مردم مؤمن ایران برزمین ریخته شد و از  ثمره خون هفدهم  شهریور سال ۵۷، درخت تنومند  جمهوری اسلامی که در برابر  سیل های غم بار به  هیچ  عنوان خم  به  ابرو نمی آورد .

وی با اشاره به دفاع مقدس هشت ساله ادامه داد: خون هایی که یکی پس از دیگری از ابتدای نظام  تا انقلاب وبه الان ادامه دارد این خونها  پایمال نمی شود، اگر مسئولی  حرفی می زند آب روی آسیب دشمن می ریزد، بداند آن مسئول، تک درخت تنومند نظام مقدس  جمهوری اسلامی ایران، خونهایی پای آن ریخته شده که ریشه آن در اعماق وجود مردمانی  مثل شماست و این خشک شدنی نیست.

حجت الاسلام صادقی افزود: شاید هراز چند گاهی یک بادی بوزد و این درخت کمی اینطرف و آنطرف بشود اما، استکبار جهانی، آمریکا ، انگلیس،  دشمنان داخلی و خارجی بدانند ریشه  تنومند درخت  این انقلاب در اعماق وجود این انسانهای شریف است  و هیچ  کار نمی توانند بکنند، اگر ایران را تهدید به  جنگ  یا تحریم و تهدید می کنند، بدانند دیگر وقت آن گذشته است .

 خطیب جمعه رابر، به پنج شنبه هجدهم شهریور، سالروز شهادت زائران  خانه خدا در مکه مکرمه به دستور آمریکای جنایت کار و به دست آل سعود بود، که در سه دهه اخیر به بی کفایتی آل سعود در اداره حج اشاره کرد و افزود:  کشتار حجاج ایرانی در سال ۶۶ و فاجعه منا در سال ۹۴؛ خادم الحرمینی که به جای خدمت «کشتار» می کند!.

وی تصریح کرد: مراسم حج  سال ۶۶ ، یکی از صفحات کتاب پر جنایت آل سعود است که در آن ۲۷۰ نفراز شهروندان ایرانی که برای حضور در مراسم برائت  از مشرکین شرکت  کرده بودند آنجا به  شهادت رسیدند، از خدمات بد و برخوردهای بد با زوار و حاجیان گرفته تا  مدیریت ناکارآمد که در حوادثی همچون حادثه منا درسال گذشته، آتش سوزی چادر های منا و سقوط بالابر در خانه خدا به خاطر سوء مدیریت سعودی های یهودیست .

خطیب جمعه رابر ادامه داد: اینها هیچ اعتقادی نه به  کعبه،  نه به قبر پیغمبر خدا و نه به ائمه بقیع دارد،  اینها  یهودی و یهودی زاده هستند باید کشورهای مسلمان  دست به دست هم  دهند، تا بحث حرمین شریفین  به نتیجه مطلوبی برسد و این مکان  با ارزش و با عظمت از دست این  سعودی های یهودی گرفته شود.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب