پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:41:59 - دوشنبه 15 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیش بینی اعزام ۵۰ هزار زائر به اربعین حسینی
مدیر حج و زیارت استان کرمان گفت: با توجه به اینکه سال گذشته ۳۸هزار نفر روادید دراستان کرمان برای زائرین صادرشده است و همچنین به جهت تعطیلی حج امسال پیش بینی می شود امسال ۵۰هزار نفر زائر برای سفر اربعین ثبت نام کنند.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام روح الله صاحبی در گفتگویی اختصاصی با ” آرمان کرمان”؛ در رابطه با ثبت نام مراسم پیاده روی اربعین امسال ،  ابراز داشت: کلیه مشتاقان مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) سال ۱۳۹۵ می توانند در راستای تسهیل در روند صدور ویزا و اعزام زائران اربعین و ساماندهی و برنامه‌ریزی عزیمت زائران به نقاط مرزی کشور اقدام به ثبت نام در «سامانه سماح» به نشانی samah.haj.ir که از ۱۶ مرداد آغاز شده است نمایند.

حجت الاسلام صاحبی اذعان داشت: در مرحله اول ثبت نام، متقاضیان با درج اطلاعات فردی خود و همراهان(هم‌گروهی‌ها) در سامانه سماح تاریخ تشرف و مرز خروجی خود برای عزیمت به کشور عراق را انتخاب می‌نمایند.

وی افزود: سایر موارد ضروری برای تکمیل روند ثبت نام در سامانه سماح همچنین نحوه دریافت مدارک از زائران طی اطلاعیه های بعدی و همچنین از طریق  ارسال پیامک به سرگروه ها اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام صاحبی ادامه داد: در مدیریت حج و زیارت استان ها واحد پاسخگویی به سؤالات متقاضیان راه اندازی شده که در صورت وجود ابهام در هریک از مراحل ثبت نام متقاضیان می توانند با این واحدها تماس بگیرند.

پیش بینی اعزام ۵۰ هزار زائر به اربعین حسینی

مدیر حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۸هزار نفر روادید دراستان کرمان برای زائرین صادرشده است پیش بینی کرد:امسال ۵۰هزار نفر زائر ثبت نام کنند.

وی تصریح کرد:امسال با  مسئولین سازمان یکی دو جلسه در خصوص اربعین صحبت شده با توجه به اینکه حوزه حج امسال تعطیل شده و  توجه مردم به سمت اربعین جلب شده است، پیش بینی می شود که در سال جاری خدمات منحصر به فرد و کم نظیری ارائه خواهد شد از جمله اینکه سال های گذشته می بایست ثبت نام کنندگان دلار داشته باشند ولی امسال ثبت نام با ریال وکارت بانکی انجام می شود.

حجت الاسلام صاحبی گفت:مرز خروج زائرین استان کرمان مرز شلمچه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت با افرادی است که در سامانه ثبت نام و جهت روادید اقدام می کنند در نظر گرفته شده است افزود:هرچه افراد دیرتر ثبت نام کنند دیرتر نیز اعزام می شوند.

حجت الاسلام صاحبی عنوان کرد:زائرینی که در سامانه سماح ثبت نام می کنند به آنها یک کد رهگیری داده می شود واگر کسی کد رهگیری خود را فراموش کرد می تواند با ارایه کد ملی خود به دفاتر زیارتی مراجعه و مجددا کد رهگیری دریافت کنند.

وی در رابطه با امنیت راه ها برای زائرین ابراز داشت:  کشور ایران با وزارت کشور عراق مسیرها را تامین امنیت می کنند و مسیرها مشخص شده است و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

حجت الاسلام صاحبی تاکید کرد: زائران سعی کنند از موکب هایی که در مسیر مشخص و شناسنامه دار هستند اغذیه خود را دریافت نمایند  و خوشبختانه سال گذشته در این مورد به  مشکلی برخورد نکردیم.

وی در رابطه با استقرار تیم پزشکی در مسیر زائران عنوان کرد: حوزه پزشکی مربوط به سازمان هلال احمر می شود و سعی شده که همانند سال های گذشته برای رفاه حال زائران و خدمات رسانی به آنان موکب هایی با آرم هلال احمر در مسیر زائران ارائه خدمت نمایند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب