پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:47:20 - شنبه 20 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
“FATF ” از برجام خطرناک تراست
خطیب جمعه رابر، با بیان اینکه به اعتقاد بسیاری از کارشناسان FATF از برجام خطرناک تر است، گفت: این قرارداد زمانی امضا شد که هیچ نهاد نظارتی آن را بررسی نکرده و دولت اجازه ندادند که نهادهای حکومتی در جریان این تعهد نامه قرار گیرند.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابردر خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، با عرض  تسلیت شهادت  امام  محمد  باقر (ع) با اشاره به  روایتی  از امام  محمد باقر(علیه السلام ) درباره  تواضع و حلم  و بردباری  گفت:  باید صفات  شاخص این امام همام  را در زندگی خود سرمشق قرار دهیم.

DSC05070

وی افزود: اگر یک  نفر جسارت، فحاشی و تند زبانی می کند در مقابل  ما نباید عکس العملی مثل خودش نشان دهیم  باید  سکوت  کنیم ،همه  سعی کنید در زندگی های شخصی پیام امام  باقر(علیه السلام ) را سرلوحه  کارهای خود  قرار دهیم.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان  خود با بیان اینکه روز عرفه،  روز دعا ونیایش است و بر این  فرصت معنوی تأکید کرد وگفت :  به همت  جوانان ولایتی این  شهرستان دعای روز عرفه در جوار  شهدای  گمنام  برگزار میشود و بر بهره گیری از  فضائل روز عرفه و عید قربان تأکید  کرد.

وی،  روزعید سعید  قربان را یکی ازاعیاد خوب مسلمانان و شیعیان خواند و عنوان کرد : در سال  گذشته  در چنین  روزی   شیعیان و مردم ایران داغدار شدند ، جمع  بسیاری از حجاج  ایرانی در سرزمین  منا براثر بی کفایتی و سوء مدیریت آل سعود خائن  درگذشتند.

 

خطیب جمعه رابر سالروز شهادت  شهدای منا  را تسلیت گفت و خواستار پیگیری حادثه  منا از سوی  مجامع  شد.

حجت الاسلام صادقی در بحث  قربانی برای کسی که در حج هستند واجب برشمرد و بیان کرد:  در دین و شریعت ،  قربانی کردن، از سنت‌های اسلامی است که در برخی موارد مانند قربانی در حج، واجب و در برخی موارد مانند روز عید قربان، در هر مکانی غیر از حج  مستحب است و انسانهایی  توانا که وضعیت مالی خوبی دارند قربانی را انجام دهند.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص شخصیت پرستی افزود: در تاریخ افرادی مثل  طلحه و  زبیر داشتم  در زمان حیات پیغمبر (ص)  دفاع از دین مبین اسلام کردند  و بعد از از دنیا رفتن  پیغمبر به انحراف رفتند و همین بس که در جنگ  جمل  در مقابل  امیرالمومنین(علیه السلام)  ایستادند.DSC05076

امام جمعه رابربا بیان اینکه کوردلی وبی بصیرتی افراد که در مقابل علی(ع)  صف آرایی کردند،  افزود:  در دنیای امروزی  انسانهایی وجود دارد  در زمان حیات  امام  رحمه الله علیه در رکاب  و  یاور امام بودند  بعد از رحلت امام  راحل  راه امام را دنبال  نکردند.

 

وی با اینکه از این  تریبون  مقدس  حقایق  را تبیین میکنم خودتان باید تصمیم بگیرید،  تأکید کرد: مراقب  باشید در روز قیامت  شهدای عزیز ما در مقابل  شما نایستند و نگویند؛ شما به ما خیانت و جسارت کردید،  شما بعد از اینکه ما از  دنیا رفتیم راه  ما را دنبال  نکردید .

امام جمعه رابر دربخش دیگر سخنانش در بحث FATF   که در رسانه ها و روزنامه ها  سر و صدایی به پا کرده، گفت : FATF یک مجموعه  سیاست گذار است  که در حوزه مبارزه با  پولشویی و تحریم مالی  تروریسم  پرده می افکند، که دولتمردان ما محرمانه آن را امضاء کردند و ما متعهد شده ایم که هر شخص حقیقی و حقوقی که در قطعنامه سازمان ملل در لیست تحریم قرار گرفته باشد ما هم او را تحریم و اموالش را مسدود کنیم.
وی  افزود: از نگاه آمریکا حزب الله لبنان و سپاه پاسداران و قرارگاه خاتم الانبیاء، وزارت اطلاعات سازمان صنایع دفاعی، صداوسیما، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بسیاری از نهادهای حساس کشور تروریسم هستند و باید تحریم شوند و این یعنی خود تحریمی و هویت ملی را زیر سوال  بردن  است و ما عملا اجازه دادیم که کشورهای اروپایی به حساب و اطلاعات شخصی هرکسی سرک بکشد.

وی ادامه داد: FATF نزدیک به ۴۹ دستورالعمل یا استاندارد توصیه‌شده به کشورها دارد که از این تعداد ۴۰ مورد آن مربوط به پولشویی و ۹ مورد آن درباره تأمین مالی تروریسم است. ایران برای خارج شدن از لیست سیاه باید تمام  تراکنش ها و حسابهای مالی را در اختیار دشمن بگذارد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه به اعتقاد بسیاری از کارشناسان FATF  از برجام خطرناک تر است، افزود:  این  قرارداد  زمانی امضا  شد  هیچ نهاد نظارتی آن را  بررسی  نکرده  و دولت اجازه ندادند  که نهادهای  حکومتی در جریان این  تعهد نامه  قرار گیرند.

امام جمعه رابر با بیان  راهکار مقابله با مسئله FATF  گفت: ضرورت دارد مرکز شورای اسلامی،  قوه  قضائیه ،  شورای  عالی امنیت ملی ایران و عدالت اداری به مسئله ورود  پیدا  کند و اقدامات موثر و موقت برای صیانت از  استقلال  هویت  جمهوری اسلامی  صورت دهد.

وی با اشاره به اصل  ۱۲۵ و ۷۷  قانون اساسی  افزود:  بنا به این دو قانون  امضای عهد نامه ها, مقاوله نامه ها, موافقت نامه ها و قراردادهای دولت ایران با سایر دولت ها و همچنین امضای پیمان های مربوط به اتحادیه های بین المللی باید به تصویب مجلس برسد.DSC05075

خطیب جمعه رابر گفت : ما از بختیاری نماینده مردم  شهرستانهای بافت ،  رابر و ارزوئیه  می خواهیم که در مجلس در اولین  فرصت این بحث  را باز کند  معنی ندارد این  کشور ها و  آمریکا  بخواهد حرکت  حزب  الله  را  کند  یا  تند  کند.

وی در بخش دیگر سخنان خودبا انتقاد شدید به  برگزاری  مجالس عروسی در شب  شهادت  امام محمد باقر(ع) در یکی از اماکن عمومی رابر  که  این اقدام را باعث رنجش  و ناراحتی مردم متدینین شهر دانست افزود: هنوز چند روز از درگذشت مادر ، همسر و  خواهر شهیدان سلیمانی  نگذشته است که  در شب شهادت امام باقر (ع) شاهد برپایی مجلس عروسی و یا حتی تولد  در شهرستان هستیم،  این امر بی حرمتی است و انجام این عمل برای مردم ولایتمدار رابر بسیار سنگین خواند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صادقی خواستار نظارت بیشتر مسئولین در برابر این گونه اقدامات و برخورد با عوامل آن شد و تصریح کرد: خیلی مراقب  باشید و  نگذارید این مراسمات  تکرار  شود و  اگر تکرارشد همه ما  مقصریم،  مسئول و غیر مسئول  ندارد.

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب