پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:21:19 - یکشنبه 21 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعتصاب کارگران شهرداری رابر /توضیحات شهردار و رئیس شورای شهر رابر درباره اعتصاب کارگران
این روزها حال کارگران شهرداری رابر خوب نیست رمقی برای کارندارند، کارگرانی که بیش از چند ماه است حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند همین امر سبب شد تا از امروز یکشنبه ۲۱ شهریور شاهد اعتصابات کارگران شهرداری باشیم.

به گزارش “صبح رابر”؛ در پی اعتصاب کارگران شهرداری رابر و دست کشیدن از کار ، با حضور شهردار و رئیس شورای شهر رابردر بین اعتصاب کنندگان ، رضا مهدیپور از پرداخت یک ماهه حقوق کارگران شهرداری رابر درصبح امروز خبر داد و افزود: کارگران این شهرداری قریب ۲ماه و۲۱روز حقوق معوقه دارند.

وی با اشاره به اینکه خودش هم حقوقی دریافت نکرده گفت: شاغلین و کارگران این شهرداری حقوق ماههای تیر ومرداد و۲۱روز از  شهریور ماه را دریافت نکردند.

مهدیپور با بیان اینکه سعی می شود درآبانماه حقوق پرداخت شود قول قطعی نداد وگفت: قولی نمی دهم که محقق نشود.

وی گفت: تاکنون کارگران این شهرداری تعطیل کاری و ماموریت دریافت کردند ومابه التفاوت حقوق ۱۰-۱۵نفر از کارمندان رسمی شهرداری سند خورده وآماده پرداخت می باشد .

photo_2016-09-11_13-51-09

رئیس شورای شهر رابر:

خواهان مالیات برارزش افزوده سه پروژه مهم شهرستان رابرهستیم

سیامک صولت زاده نیز در جمع کارگران با تایید اینکه ۲ماه و۲۱روز از حقوق کارگران پرداخت نشده گفت: ما براین باوریم که بالای ۸۰درصد از پرسنل شهرداری رابر در بین سایر پرسنلهای استان نظیر ندارند اما چاره ای نیست و نبود اعتبارات و درآمد در شهرداریها باعث شرمندگی بیشتر شهرداریهای سطح استان شده است.

وی با اشاره به اینکه ما خواهان مالیات بر ارزش افزوده سه پروزه مهم معدن مس درآلوئیه رابر، تونل انتقال آب به استان کرمان و سد شهیدان امیرتیموری هستیم گفت: اگر این حق به ما برگردد و ۲درصد از این مالیات به شهرستان اختصاص داده شود و عوارض آن به شهرداری تهران پرداخت نشود ما هرگز شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود.

صولت زاده اظهار داشت: اگر در هر گوشه ای از شهرستان عمران وآبادانی بوجودبیاید همه بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به گوشه هایی از فعالیتهای این شهرداری از جمله آزادسازی بلوار شهید چمران ، آسفالت بلوارحسینیه دیوران، بلوارباغ صحرا، بلوارفردوسی و ورودی شهر رابر، نصب کارخانه آسفالت و سنگ شکن ، تجهیز ساختمان اداری و ۲۷دستگاه ماشین آلات گفت: تنها نیاز شهرداری شهرستان رابر هماهنگی و انسجام است.

صولت زاده از شهردار رابر خواست: برای پستهای مسئولیتی ابلاغ زده شود و به جای پرداخت ماموریت یا تعطیل کاری به کارگران اضافه کار بپردازد که در آینده حقی از آنها ضایع نشود.

photo_2016-09-11_13-52-12

کارگران شهرداری رابر:

ما قبل از اینکه شاغل شهرداری باشیم، شهروند رابر هستیم

مجتبی در تاج نماینده کارگران شهرداری رابر نیز در حین گفتگو با شهردار و رئیس شورای شهر رابربا بیان اینکه شهرداری رابر ۷۰ نفر نیرو دارد گفت: قریب ۳۰نفرازشاغلین ۴ماه حقوق از سال ۹۲وکلیه کارگران ۳ماه حقوق از سال ۹۵معوقه دارند وما در طول ۸سال اخیر فقط ۱ماه اضافه کار دریافت کردیم و هیچگونه اضافه کار ، پول لباس که طبق قراردادکارگری باید هرسال دومرتبه پرداخت شود و مابه التفاوتی دریافت نکردیم.

photo_2016-09-11_13-51-23

علیدادی یکی دیگراز شاغلین این شهرداری گفت: به جرات می توانم بگویم ۸۰درصد کارگران شهرداری در ۶-۷ماه اخیر موفق به خرید گوشت قرمز برای خانواده خود نشدند.

یکی دیگر از کارگران گفت: آیا پرداخت یک ماه حقوق در اوج بازگشایی مدارس که از این حقوق بعد از پرداخت اقساط و بدهی به بانکها حتی پول نانی هم نمی ماند دردی از کارگر مظلوم و خانواده اش دوا می کند.

photo_2016-09-11_13-51-02

دیگری گفت: ما با توجه به اینکه پدرم حدود ۳۰سال کارگر شهرداری بود همیشه گرسنه بودیم الان متوجه شده ام که اگر من هم در شهرداری بمانم فرزندان من همیشه گرسنه خواهند بود.

سلطانی یکی دیگر از کارگران این شهرداری با اشاره به اینکه از سال ۸۶ در شهرداری رابر قراردادی کارکرده ام گفت: به مدت ۴ماه است که اخراج شده ام و با توجه به اینکه اوج توانم را در شهرداری صرف نموده ام دیگر قادر به کار در جایی نمی باشم که مشکلات بسیاری دارم و خواهان برگشت به کار هستم.

در پایان هم کارگران این شهرداری بالاتفاق با اشاره به اینکه ما قبل از اینکه شاغل شهرداری باشیم ، شهروند رابر هستیم وخانواده های ما نیازمند امکانات تفریحی و عمرانی هستند خواستار نگاه ویژه مسئولین استانی به شهرداریهایی همانند رابر شدند.

گزارش از سیوندی

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب