پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:12:39 - دوشنبه 22 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حجّ ابراهیمی مظهر عزّت،معنویّت و وحدت و شُکوه است
امام جمعه رابر با اشاره به پیام مقام معظم رهبری خطاب به حجاج و مسلمانان گفت: حجّ ابراهیمی که اسلام به مسلمانان هدیه کرده است، مظهر عزّت و معنویّت و وحدت و شُکوه است؛ عظمت امّت اسلامی و اتّکاء آنان به قدرت لایزال الهی را به رخ بدخواهان و دشمنان میکِشد و فاصله‌ی آنان را با منجلاب فساد و حقارت و استضعافی که زورگویان و قلدران بین‌المللی بر جوامع بشری تحمیل میکنند، برجسته میسازد، جایگاه برائت از مشرکان و الفت و وحدت با مؤمنان است.

به گزارش “صبح رابر”؛همزمان با دهمین روز از ماه قمری ذ‌یحجه  مصادف است با عید قربان، نماز عید قربان به امامت حجت الاسلام و المسلمین مهدی صادقی امام جمعه شهرستان رابر در حسینه جامع  اقامه شد.

حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر در خطبه های نماز عید قربان، ضمن  دعوت به رعایت تقوای الهی  و تبریک عید  سعید قربان گفت:  یکی از اعیاد با عظمت ما مسلمانان، عید قربان است، در روایتی از امیرالمومنین می فرماید :شنیدم رسول خدا صلی الله علیه وآله روز عید قربان، خطبه می خواند ومی فرمود: امروز، روز «ثجّ» و«عجّ» است. ثجّ ، خون قربانی هاست که می ریزید. پس نیّت هرکس صادق باشد، اولین قطره خونِ قربانی او کفّاره همه گناهان اوست، و«عجّ»، دعاست. پس به درگاه خداوند دعا کنید، قسم به آن که جان محمّد صلی الله علیه وآله در دست اوست، از اینجا هیچ کس بر نمی گردد ، مگر آمرزیده شود، جز کسی که گناه کبیره انجام داده وبر آن اصرار ورزد ودر دل خود، تصمیم بر ترک آن ندارد .

امام  جمعه رابر در خطبه دوم با تأکید بر ترک محرمات و انجام  واجبات افزود: متاسفانه در جامعه امروزی نسبت به فرایض و واجبات الهی سهل انگاری می شود.

وی عید سعید قربان را از بزرگ‌ترین اعیاد دین مبین اسلام برشمرد وبا اشاره به فسلفه قربانی کردن گفت: عید قربان ریشه در دوران قبل از تاریخ بشر دارد، در سوره مائده آیه ۲۷؛ وقتی که (هابیل و قابیل، پسران آدم) قربانی تقدیم کردند از یکی (یعنی هابیل) پذیرفته شد و از دیگری (قابیل) پذیرفته نشد، قربانی فرزندان حضرت آدم(ع) که نخستین قربانی در عالم بشمار می رود،قربانی حضرت نوح پیغمبر(ع) پس از طوفان و در زمان حضرت موسی(ع (قربانی دموی بر ۳ قسم است: قربانی که آن را به آتش می سوزاندند و جز پوست آن چیزی باقی نمی گذاردند، قربانی که برای جبران گناه تقدیم می کردند و قسمتی از آن را می سوزاندند و قسمت دیگر را برای کاهنان باقی می گذاشتند و قربانی که برای سلامتی خود انجام می دادند و در خوردن گوشت آن مختار بودند.

امام جمعه رابربا اشاره به قربانی حضرت ابراهیم خلیل(ع)گفت: وقتی که خواب حضرت ابراهیم(ع) پیش آمد که در آن برای ذبح و قربانی کردن تنها فرزندش اسماعیل(ع) اقدام فرمود و از این امتحان الهی سربلند بیرون آمد، قربانی جایگاه و اهمیت ویژه‌ای  کسب کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با خانواده های شهدای منا ضمن تسلیت  به بازماندگان این حادثه مخصوصاً در استان  کرمان افزود: طبق فرموده های مقام معظم رهبری مسئولیت این فاجعه برعهده آل سعوداست که به جای اینکه به مصدومان برسند آنها را در کانتینر جانباختگان گذاشتند و زنده به شهادت رساندند، آیا می شود با اینها دست دوستی دراز کرد، فاجعه منا نشان داد که حکام آل‌سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند.

امام جمعه رابر، با بیان اینکه این تفکر سعودی هاست که به جرم ایرانی بودن باید کشته شوند عنوان کرد: کار به مذهب شیعه و سنی نیست، فقط به جرم ایرانی بودن باید از  بین برود آنها این طرز تفکرشان را حتی در فرزندانشان  که در کلاس های ابتدایی هستند، پرورش می دهند و می گویند برای رسیدن به خدا و نبی باید شیعیان را بکشیم؛آیا می شود با آنها ارتباط برقرار کرد.

امام جمعه رابر ادامه داد: با توجه به  اینکه تیم مذاکره کننده بارها  و بارها تلاش کردند  اما  آنها  فقط  تحقیر  شیعیان را می خواستند.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به پیام مقام معظم رهبری خطاب به حجاج و مسلمانان گفت: حجّ ابراهیمی که اسلام به مسلمانان هدیه کرده است، مظهر عزّت و معنویّت و وحدت و شُکوه است؛ عظمت امّت اسلامی و اتّکاء آنان به قدرت لایزال الهی را به رخ بدخواهان و دشمنان میکِشد و فاصله‌ی آنان را با منجلاب فساد و حقارت و استضعافی که زورگویان و قلدران بین‌المللی بر جوامع بشری تحمیل میکنند، برجسته میسازد، جایگاه برائت از مشرکان و الفت و وحدت با مؤمنان است.

امام جمعه رابر ادامه داد: در این روز که روز دعاست از خداوند بخواهید که  شر دشمان اسلام را مخصوصا  سعودی ها به  خودشان بازگرداند .

dsc05289 dsc05295 dsc05296 dsc05298

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب