ضرورت اصلاح و بازنگری در قوانین معارض
خروش مردم زادگاه شهید قدس در یوم الله ۱۳ آبان
کمبود سرایدار در مدارس/ نیاز به ۴۰۰۰۰ نیروی جدید
کلاهبردار میلیاردی لینکهای آلوده در دام پلیس
۶۰ لیتر سهمیه بنزین آبانماه امشب واریز میشود
پیش بینی کاهش دما در استان و هشدار به کشاورزان کرمانی
دوم آبان آخرین مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد
عدم ارائه خدمات به اسناد دفترچهای
عشایر ایل بچاقچی و اهالی روستای قنات ملک برگزیدگان دوستدار کتاب کشور شدند
تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره شجره طوبی
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم مطهر امام رضا(علیهالسلام)
پویش ملی «زندگی با آیهها»
برپایی ۱۵ بازارچه نوروزی صنایعدستی در استان کرمان
برگزاری محفل انس با قرآن کریم در محضر رهبر انقلاب
اعمال شب اول ماه مبارک رمضان
از بازی رایانهای «مدال ذوالفقار» رونمایی شد
9:30:50 - جمعه 26 شهریور 1395
نشریه «خط حزب الله» در آستانه فرا رسیدن عید غدیر خم در شماره پنجاهم خود به بخش هایی از بیانات رهبر انقلاب درباره جریانهای مقابل جریان غدیر پرداخته است.
به گزارش”صبح رابر”؛ به نقل از ایسنا، در شماره این هفته «خط حزب الله» آمده است:
دو پیام مهم غدیر
در مقابل جریان غدیر، همواره دو جریان قرار داشتهاند که سعی در انحراف مسیر اصلی هدایت و سعادت جامعه داشتهاند:
۱٫ مروجان اسلام سلفی: طرفداران این جریان سعی کرده و میکنند غدیر را صرفا به موضوعی شیعی تبدیل کنند. در حالیکه «غدیر یک مسأله اسلامی است؛ یک مسأله فقط شیعی نیست. در تاریخ اسلام، پیامبر اکرم یک روز سخنی بر زبان رانده و عملی انجام داده است که این سخن و این عمل، از ابعاد گوناگون دارای درس و معناست. نمیشود ما بگوییم که از غدیر و حدیث آن، فقط شیعه استفاده کند؛ اما بقیه مسلمانان از محتوای بسیار غنیای که در این کلام شریف نبوی وجود دارد و مخصوص یک دوره هم نیست، بهره نبرند. ۶/ ۱/ ۷۹» و یا با ارائه تفسیرها و تحلیلهای تفرقهانگیزانه و وحدتگریزانه، بر اختلاف بین مذاهب اسلامی دامن زدهاند.
۲٫ طرفداران اسلام سکولار: دومین جریان مقابل غدیر، مبلغان اسلام سکولارند که با تفاسیر فردگرایانه و مناسکگونه، تلاش کردهاند با به حاشیه بردن و یا حتی نادیده گرفتن ماجرای غدیر، دین را از دخالت در حوزه عمومی و حکومتی کنار بگذارند. در حالیکه ماجرای غدیر پاسخی به ادعای اشتباه این جریان است. «آن کسانی که سعی کردند اسلام را از مسائل اجتماعی و از مسائل سیاسی برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسائل شخصی و مسائل خصوصیِ زندگی افراد – و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته باشند که تبلیغات دشمنان و دستهای دشمنان هم این بینش را در بین مسلمانان در طول سالیان دراز ترویج کرده است – جوابشان مسئله غدیر است. پیغمبر اکرم (ص) در آن موقعیّت حسّاس، در آخرین ماههای زندگی، به دستور خدای متعال، یک مسئله اساسی و مهم را بیان میکنند و آن عبارت است از پرداختن به مسئله حکومت برای بعد از زمان پیغمبر. ۲۱/ ۷/ ۹۳» گرچه پیش از این، «اسلام با تشکیل حکومت در مدینه و تشکیل جامعه مدنی نبوی نشان داد و ثابت کرد که اسلام فقط نصیحت کردن، موعظه کردن و دعوت کردن به زبان نیست. اسلام میخواهد حقایق احکام الهی در جامعه تحقق پیدا کند. ۴/ ۹/ ۸۹» ادعای طرفداران اسلام سکولار در حالی است که «سکولارترین حکومتهای دنیا هم، علیرغم آنچه که ادعا میکنند، چه بدانند، چه ندانند، دنیا و آخرت مردم را در دست گرفتهاند… جسم و جان مردم در اختیار آنهاست. ۴/ ۹/ ۸۹» به همین علت است که «امیرالمؤمنین فرمود: اگر از من اطاعت کنید، من شما را به بهشت میرسانم… این هدف امیرالمؤمنین [است]. رساندن انسانها به بهشت، هم در زمینهی فکری مردم، [هم] در زمینه روحی و قلبی مردم، [هم] در حیات اجتماعی مردم، نقش میآفریند. ۲۳/ ۲/ ۹۳» این موضوع از آن جهت مهم است که «کسانی در گوشهوکنار وقتی صحبت از هدایت و راهنمایی و بیان حقایق دینی و مانند اینها میشود، میگویند آقا، مگر ما موظّفیم مردم را به بهشت برسانیم؟ خب بله؛ بله، همین است. فرق حاکم اسلامی با حکّام دیگر در همین است… اینجا بحثِ زور و فشار و تحمیل نیست؛ بحثِ کمک کردن است. فطرت انسانها متمایل به سعادت است، ما باید راه را باز کنیم؛ ما باید کار را تسهیل کنیم برای مردم تا بتوانند خودشان را به بهشت برسانند؛ این وظیفه ما است. ۲۳/ ۲/ ۹۳»
غدیر در مقابل این دو انحراف دو پیام مهم برای امت اسلامی دارد. اول آنکه عنصر وحدتساز در جامعه اسلامی است و دوم آنکه در مقابل سکولارها مبلغ اسلام سیاسی است. به همین دلیل است که از میان همه مناسبتها و اعیاد دینی و مذهبی، عید غدیر را “عیداللَّه الاکبر” نامیدهاند. «چرا؟ چون تکلیف امت اسلامی در زمینه هدایت، در زمینهی حکومت، در این حادثه غدیر معیّن شده است. ۱۵/ ۹/ ۸۸»