پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:57:10 - جمعه 26 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کسانی که نان را به نرخ روز خوردن، غدیر را درک نکردند/غدیر در همه اعصار باید باشد
خطیب جمعه رابر گفت: زمانی که ولی فقیه یک مطلب می فرمایند کسانی که نان را به نرخ روز خوردن، آن را ضرر می دانند، غدیر را درک نکردند، یقین داشته باشد ولی فقیه زمان جانشین پیغمبر است، غدیر مال آن زمان نبود مال تمام اعصار است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این  هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، یکی دیگر از وظایف مشترک بین زن و شوهر که در تحکیم  خانواده  موثراست را خوش خوئی و خوش رفتاری برشمرد و  اظهار داشت: در  روایتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه  وآله )نقل شده که  خوش خویی، دوستی را  استوار می کند، این  وظیفه نیز میان زن و مرد مشترک  است، اما  از آن جا که مرد ریاست خانواده را بر عهده  دارد، داشتن خویی نیکو، به او بیشتر  توصیه شده است.

وی ادامه داد: در حدیثی از  پیامبر اکرم (ص) آمده است که شایسته ترین مردمان، از جهت ایمان، کسی  است که  خوش اخلاق ترین آنها  باشد و با خانواده اش مهربان ترباشد و من پیامبر مهربان ترین شما با خانواده هستم .

امام جمعه رابر اخلاق خوش را محور ایمان دانستو افزود: با این  که خوش  رفتاری متقابل مرد و زن برای تحکیم خانواده  ضروری است اما قرآن  کریم به مردها اینگونه توصیه  می فرماید:  با آنها  به شایستگی  فتار کنید، و اگراز آنان خوشتان نیامد، پس  چه بسا  چیزی را خوش  نمی دارید و خدا در آن مصلحت  فراوان قرارمی دهد.

dsc05310

حجت الاسلام صادقی در خطبه دوم، با اشاره به  مهمترین مناسب این هفته سه شنبه ۳۰ شهریورماه، ۱۸ ذیحجه مصادف با عید سعید غدیر خم ضمن تبریک پیشاپیش این عید بزرگ بیان کرد: روز عید غدیر از بزرگترین اعیاد مذهبی است، این عید،عید مستضعفان، محرومان و عید مظلومان جهان است عیدی که خدای تبارک و تعالی به وسیله رسول اکرم (صلی الله علیه وآله ) برای اجرای مقاصد الهی و ادامه تبلیغات و ادامه راه انبیا، حضرت امیر المومنین(علیه السلام) را منصوب گرداندکسی که بعد از رسول  اکرم (صلی الله علیه وآله ) افضل از او در هیچ معنائی نیست و نخواهد بود.

وی با تأکید بر اهمیت  غدیر، الگوی حکومت گفت: این قدر صدای غدیر بلند شده است و این قدر برای غدیر ارج قائل شدند و ارج هم دارد، برای این است که با اقامه ولایت یعنی با رسیدن حکومت به دست صاحب حق همه این مسائل و همه انحرافات از بین می رود.

خطیب جمعه رابر افزود: روز عید غدیر، روزی است که پیغمبر اکرم(ص)، وظیفه حکومت را معین و الگوی حکومت  اسلامی را تا آخر تعیین فرمودند، اگر گذاشته بودندکه حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) حکومتی را که می خواهد، به پا کند، تمام انحرافات از بین  می رفت و محیط یک محیط صحیح و سالم می شد که آن وقت مجال برای همه اشخاص که دارای افکار هستند عُرفا، حکما و فقها پیدا می شد.

وی درس غدیر؛ را  برپایی حکومت عدل خواند و گفت: انحرافی که پیداشده است، علاوه بر همه انحرافات، همین انحرافات است که ما باور کردیم  که سیاست به ما چه ربط دارد غدیر آمده است که بفهماند سیاست به همه مربوط است، در هر عصری باید حکومتی باشد با سیاست، منتها سیاست عادلانه که بتواند به واسطه آن سیاست، اقامه صلاه کند، اقامه صوم، حج و همه معارف را کند و راه را باز بگذارد برای (صاحبان) افکار، یعنی افکارشان را با دلگرمی و با آرامش ارائه بدهند.

حجت الاسلام صادقی، زنده نگه داشتن این  عید، نه برای این است چراغانی بشود و  قصیده خوانی و مداحی شود این هاخوب است، اما مسأله این نیست و در ادامه گفت: مسأله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیرالمومنین (علیه السلام)در این حکومت پیش گرفته است، باید  روش ملت ها و دست اندرکاران باشد.

وی ادامه داد:  تمسک به ولایت حضرت امیرالمومنین (علیه السلام ) تبعیت از مقاصد اوست، باید  کسانی که مدعی  هستند که ما شیعه امیرالمومنین (ع) هستیم در  قول، فعل، نوشتن، گفتن و همه چیز، از او  تبعیت داشته باشد.

خطیب جمعه رابر افزود: زمانی که ولی فقیه یک مطلب می فرمایند کسانی که  نان را به نرخ روز خوردن، آن را  ضرر می دانند، غدیر را درک نکردند، یقین داشته باشد ولی فقیه زمان جانشین پیغمبر است، غدیر مال آن زمان نبود مال تمام اعصار است.

dsc05315

وی با یاد کردن از مفسر قرآن و مروج غدیر مرحوم حضرت آیت الله خزعلی با ذکرصلوات عنوان کرد:  مرحوم حضرت آیت الله خزعلی خودشان را وقف بحث غدیر کرد، چون با نیت خالص آمد هر سال نسبت به سال قبل جربان غدیر با عظمت و با شکوهتر برگزار می شود.

امام جمعه رابر، به برگزاری جشن بزرگ عید غدیر، در روز غدیر با حضور مهمان خارجی از کشور آلمان در این شهرستان خبر داد و گفت: حضور  شما در جشن روز عید غدیر اهداف پلید دشمن را خنثی می کند .

وی از برنامه های جشن روز عید غدیر خم در شهرستان به تجلیل از سادات، اهدای جوایز به  ۱۵ نفر به قید قرعه که نام آنها علی است و همچنین به برگزاری مسابقه فرهنگی غدیر و اهدای کمک هزینه سفر زیارتی مشهد مقدس به ۱۰ نفر با ارزش ۱۱۰هزار تومان و اطعام  روز غدیر اشاره کرد و افزود: چنین مراسماتی مردمی است و همت و حمایت شما را می طلبد تا هرساله بهتر از سالهای قبل برگزار و ماندگارشوند.

امام جمعه رابر تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمود: غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین) و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.

وی ادامه داد: در جای دیگر ایشان فرمودند: غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است. به گونه ای که امام صادق(ع)،  این روز را روز اطعام الطعام نامیدند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب