پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:39:35 - یکشنبه 13 مرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هدف از تحریم ها بعد از انتخابات ریاست جمهوری چیست
غلام کریمی به گزارش “صبح رابر”به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا؛ کنگره آمریکا در اقدامی نسنجیده و از روی کینه و عداوت با ملت ایران و در حالی که چند روز بیشتر به شروع کار دولت یازدهم با قی نمانده ، به اتفاق آراء (۴۰۰ رای موافق در برابر ۲۰ رای مخالف) مصوبه ای به […]

غلام کریمی

به گزارش “صبح رابر”به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا؛ کنگره آمریکا در اقدامی نسنجیده و از روی کینه و عداوت با ملت ایران و در حالی که چند روز بیشتر به شروع کار دولت یازدهم با قی نمانده ، به اتفاق آراء (۴۰۰ رای موافق در برابر ۲۰ رای مخالف) مصوبه ای به تصویب رساند که بر اساس آن تحریم نفتی ایران تشدید می شود و ایران نمی تواند صادرات نفت بیش از  یک میلیون بشکه در روز را داشته باشد و نیز به سران اتحادیه اروپا توصیه شده که دولت جدید ایران و کابینه آن را به عنوان ناقض حقوق بشر معرفی کند. هر چند این مصوبه باید به تصویب سنا و رئیس جمهور آمریکا برسد.

جای سئول اینجاست در حالی که دولت مردان امریکایی حرف از مذاکره در قالب ۱+۵ می زنند افزایش بیشتر تحریم ها توسط کنگره آمریکا چه معنایی دارد.؟

جواب آن این است که : آمریکایی ها می خواهند با تشدید بیشتر تحریم ها ، فشار را بر مردم بیشتر کنند  تا بتوانند مردم را در برابر دولتمردانشان قرار دهند و در مذاکرات از دولت جدید امتیاز بگیرند. اما آن ها به خوبی می دانند که ملت ایران پای آرمان  های انقلاب و نظام ایستاده و ذره ای از آن ها کوتاه نخواهد آمد و این بار هم نقشه آنان را نقش بر آب خواهند کرد.

دشمنان امروزه تمام تلاش خود را بر تشدید فشار ها برای ناامید کردن مردم از مسئولین گذاشته اند و از هر راهی تلاش می کنند شکست های خود را در زمینه های مختلف جبران نمایند لذا تنها راه را در تشدید تحریم ها گذاشته اند اما دیدیم علیرغم همه این فشار ها مردم ایران در حماسه سیاسی ۲۴ خرداد ماه و روز جهانی قدس مشت محکمی بر دهان استکبار و در راس ان امریکا زدند و اعلام کردند که با همه فشار های دشمنان حاضر به دست کشیدن از امام (ره) و ولایت فقیه و ارزشها نیستند و با تمام توان از آن دفاع خواهند کرد.

مقام معظم رهبری در خصوص تحریم ها در اول سال در حرم رضوی (ع) فرمودند:

<< کسانی از قدرتمندان مادی عالم با همه ی وجود تلاش کردند که ملت ایران را فلج کنند . این را به زبان آوردند. و حالا آن خانم بی کفایتی که مسئولیت سیاسی خارجی کشور آمریکا را بر عهده داشت سینه اش را سپر کرد و گفت می خواهیم تحریم هایی در مورد جمهوری اسلامی اعمال کنیم که ایران فلج شود…>> حال می بینیم بعد از یکسال نه اینکه جمهوری اسلامی فلج نشده بلکه با رشد فزاینده علمی و تکنولوزیکی و … خود دنیا را متحیر کرده و این اقدامات خصمانه و نخ نما شده راه به جایی نخواهد برد.

البته تحریم ها بخصوص تحریم نفتی می تواند یک فرصت استثنایی برای ایران اسلامی باشد تا بتواند با برنامه ریزی صحیح خود را از اتکاء به در آمدهای نفتی خارج کند.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: << اقتصاد ما دچار اشکالاتی است که وابسته به نفت است ما باید اقتصاد خودمان را از نفت جدا کنیم . دولت های ما در برنامه های اساسی خودشان این را بگنجانند. من هفده ، هیجده سال قبل به دولتی که در آن زمان سرکار بود و به مسئولان گفتم کاری کنید که ما هر وقت اراده کردیم ، بتوانیم در چاه های نفت را ببندیم … >> آن موقع است که تحریم ها اثری نخواهد داشت و کشور های تحریم کننده هستند که دچار مشکل شده و دست شان را به طرف ایران اسلامی دراز خواهند کرد. البته این موضوع تازه ای نیست که آمریکایی ها علیه ایران اتخاذ می کنند بلکه آنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تحریم ها را علیه ایران اتخاذ نموده اند و تا کنون نتوانسته اند کاری از پیش ببرند.

حال در چنین شرایطی مردم از رئیس جمهور منتخب که از امروز با تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی رهبر معظم انقلاب و نیز تحلیف در خانه ملت و معرفی کابینه کار خود را به عنوان رئیس جمهور رسمی جمهوری اسلامی ایران شروع خواهد کرد انتظار  دارند که :

با انتخاب کابینه ای کاری ، شجاع ، ارزشی ، خستگی ناپذیر ، مردمی و به دور از حاشیه سازی های حزبی و سیاسی  و وابستگی به جریان فتنه ۷۸ و ۸۸ که مقام معظم رهبری در سخنان صریح خودشان در جمع دانشجویان حجت را هم بر رئیس جمهور منتخب و هم بر مجلس تمام کردند بکوشند  که چنین افرادی به کابینه راه پیدا نکنند ، از دولت جدید انتظار می رود جلوی زیاده خواهی های دشمنان قسم خورده این نظام بایستند و ذره ای از ولایت مداری و منافع ملی عقب نشینی نکنند و با تمرکز بر مسائل اقتصادی ، در رفع مشکل معیشت مردم، مهار تورم و گرانی ها ، ایجاد اشتغال ،و رفع بیکاری ، بالا بردن ارزش پول ملی از هیچ کوششی دریغ نکنند.. و همچنان که در مصاحبه اولشان موضع خوبی داشتند از این به بعد هم همچنان حافظ منافع نظام در تمامی زمینه ها و پایبند به شعارهای انتخاباتی خود باشند.

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب