پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:01:07 - چهارشنبه 31 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توصیه‌های طب سنتی برای دانش آموزان/ صبحانه مناسب دانش‌آموزان را با نشاط می‌کند
مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت گفت: بهتر است دانش‌آموزان از خوراکی‌هایی مثل کره، مربا، عسل و نان تازه برای صبحانه استفاده کنند چرا که علاوه بر مفید بودن شادی‌آور بوده و آنان را سرذوق می‌آورد.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از خبرگزاری سینا، همزمان با بازگشائی مدارس گروه‌های سنی مختلف کودکان و نوجوانان وارد عرصه جدیدی از درس و تلاش و کوشش می‌شوند و خود را برای کسب علم و آگاهی آماده می‌کنند.

 

دراین بین وجود عادت‌های رفتاری و غذایی مناسب می‌تواند روند یادگیری و علم‌آموزی دانش‌آموزان را تا حدود زیادی بهبود بخشیده و آنان را با روحیه‌ای شادتر وارد این عرصه کند.

 

البته گروه‌هایی مثل کلاس اولی‌ها هستند که به عنوان تازه‌وارد شناخته می‌شوند و بالطبع از حساسیت زیادی برخوردارند که تلاش دوچندان والدین و مربیان مدرسه را به خود جلب می‌کند.

 

محمود خدادوست، مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت در گقت‌وگو با خبرنگار سینا به نکاتی دراین‌باره اشاره و بیان کرد: کلاس اولی‌ها و عموماً کسانی که وارد سال تحصیلی جدید می‌شوند با توجه به اینکه در سه ماه تابستان به استراحت مشغول بودند دچار تغییراتی در خواب و خوراک می‌شوند که با شروع فصل تحصیلی باید به آن توجه داشته باشند.

 

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت افزود: والدین باید توجه داشته باشند کودکانشان به موقع به رختخواب روند و اگر در تعطیلات تابستان عادت به شب‌نشینی داشتند با شروع پائیز طوری برنامه‌ریزی کنند که حداکثر تا ۱۰ شب فرزندانشان بخواب بروند تا صبح روز بعد با حالی خوش و بدون کسالت بیدار شده و در کلاس درس حاضر شوند.

 

خدادوست، اظهار کرد: خوردن صبحانه کامل و مقوی از موارد مهمی است که باعث افزایش تمرکز و انرژی بیشتر هم در کودکان و بزرگسالان می‌شود که علی‌رغم مفید بودن لبنیات برای کودکان و نوجوانان توصیه می‌شود قبل از خواب استفاده شود چرا که لبنیات به دلیل خاصیت آرامش‌بخشی فرد را در طول روز دچار کسالت می‌کند.

 

وی ابراز کرد: بهتر است صبحانه حاوی غلات، پروتئین، قند مثل کره، مربا، عسل، خامه و نان تازه باشد چرا که علاوه بر مفید بودن از طرفی شادی آور بوده و کودکان را سرذوق می‌آورد.

 

مشاور وزیر بهداشت به میان وعده دانش‌آموزان اشاره کرد و ضمن توصیه به خوردن تنقلات سالم مثل مغزها خوردن خوراکی‌های غیرمجاز مثل پفک، ترشک‌ها و غیره را مضر و مانع آرامش و یادگیری دانش‌آموزان دانست و تأکید کرد: بهتر است بچه‌ها میان وعده را از منزل ببرند تا این که از بوفه مدارس خوراکی‌های ناسالم تهیه کنند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب