پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:55:26 - شنبه 10 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
احترام به پدر و مادر،احترام به پیغمبر است/هر عملی که انجام دهیم نتیجه اش به خودمان بر می گردد
امام جمعه رابر گفت: پیغمبر اکرم (ص) می فرماید: احترام به پدر و مادر خود احترام به من پیغمبر است.

به گزارش”صبح رابر“؛ صبح امروز و با حضور سالمندان شهرستان رابر به مناسبت روز سالمند همایش یکروزه  تکریم و  تجلیل  از  سالمندان در سالن ورزشی استقلال، شهرک  شهید  تهرانی  برگزار شد.

dsc06003

 

حجت الاسلام مهدی صادقی امام جمعه رابر ضمن  گرامیداشت روز سالمندان و  تشکر از  برگزارکنندگان  این همایش،  به  جایگاه  و مقام  سالمندان  ازنظر پیامبر  اکرم  (ص) اشاره  کرد و اظهار داشت:  پدران و مادران  شما جوانی تان  را در سالهایی سپری کردید که امکانات  نبود اما  با همین نبود یا حداقل امکانات پایبندی خودتان را نسبت به اسلام و انقلاب ایفا  کردید  و همچنین در  دفاع مقدس  فرزندان زیادی را  تربیت  کردید که  ثمره آن  این نظام و انقلاب است.

وی افزود: پیغمبر  اکرم (ص) می فرماید:  احترام به  پدر و  مادر خود  احترام به من  پیغمبر است.

حجت الاسلام  صادقی با بیان اینکه شما  با برگزاری این  جلسه  احترام  به  پیامبر گذاشتید عنوان کرد:  نگاه  با محبت اولاد  به صورت پدران و مادران همانند نگاه به صفحه  قرآن  و  کعبه  عبادت  است.

وی با اشاره به برنامه ریزی استکبارجهانی  علیه ایران  در  سالهای  گذشته گفت : استکبار بحث  فرزند کمتر  زندگی  بهتر را ایران نه با هزینه  خود بلکه با هزینه  بیت المال ، در ایران  رواج داد و با  تبلیغات گسترده به صورت رایگان در سطح  شهرها برای اینکه  تولید نسل را  به حداقل برساند نه عمو، نه عمه ، نه دایی و  نه  خاله؛ اینگونه  روابط  قطع می شود.dsc06004

امام جمعه رابر بااشاره برنامه دیگر استکبار جهانی که  باعث  ظلم به سالخوردگان را ایجاد  سرای  سالمندان دانست و افزود:   دشمن تسلطش بر  قرآن ما بیشتر است   جوانان  کم  حوصله و بی تربیت  پدران و مادران سالمند خود را به  سرای  سالمندان می فرستند و ماهها  و  سالها  بدون اینکه جویای احوال آنها شوند عیب آنها  فقط پیر شدنشان  بود  این هم  دست خودشان  نبود منتظرند  تا از  سرای  سالمندان  زنگ بزنند و خبر فوت آنها را برای  تحویل  جنازه بدهند، این کار استکبار و دشمن اسلام  بود.

وی با بیان  اهمیت جایگاه سالمندان توصیه کرد: مراقب همدیگر باشید پدران و مادران از  فرزندانتان دیگر  توقع  نداشته باشید،  برایشان  دعا کنید، خودتان هوای همدیگر را داشته و مراقب  همدیگر باشید، اگر بی احترامی به  پدر و مادر کنید یقین داشته باشید فرزندان تان بدتر از آن برسرتان خواهد آورد .

dsc06006

فرماندار رابر در ادامه این همایش نیزضمن گرامیداشت هفته سالمندان گفت: یکی از نعمت های بزرگی که خداوند برای ماعطا کرده  اینکه از این جایگاه و مکانی که ما را قرار داده، خوب استفاده  کنیم ،مثل  کشاورزی که محصولی را  کشت می کند  سرما و  گرما  و همه اینها را تحمل  می کند تا در فصلی که باید درو  کند.

وی، محصول را چگونه گذراندن عمر انسان  دانست و افزود: بخشی  از عمرمان  را در کودکی و جوانی  که دیگران کمک  کردند ما رشد  کردیم  تا رسیدیم به سن جوانی ،خوش به حال آن کسی که جوانی اش را در راه بندگی خدا  گذرانده است.

علیجان  سلیمانی  بخشی دیگر از  سن و سال را  به عبادت و راز و نیاز با خداوند، خواند و گفت: قانون  طبیعت این است هر  عملی را عکس العملی است، هر  عمل رفتار و  کرداری که  انجام  دهیم  نتیجه اش به خودمان  بر می گردد .

وی ادامه داد:  ان شاءالله مابقی عمرمان یک ثمره خوبی داشته باشد وسایه تان بر سر خانواده هایتان برقرار باشد و  با همین شادابی ونشاط کنار همدیگر زندگی کنید.

فرماندار رابر توصیه کرد: در سرشماری امسال با کد رابر ثبت نام کنید چرا که  هر چه  جمعیت  شهرستان بیشتر باشد  با افزایش بودجه ، می توان  برنامه ریزی بهتر، برای شهرستان  داشت. dsc05995

رئیس شبکه بهداشت با  گرامیداشت هفته سالمند (۴الی ۱۰مهر) و ضمن خیر مقدم  و  تقدیر و تشکر  گفت: به منظور ایجاد فضای شاد برای  سالمندان هر چند مختصردر زندگی این همایش به صورت  نمادین  برگزار گردید و سالمندان در رشته های ورزشی بومی محلی دارت ، هفت سنگ و  شیشا،و دارت به رقابت می پردازند  و در پایان به نفرات برتر هر رشته هدایایی اهدا میگردد.

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب