پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:00:25 - شنبه 17 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اهداف قیام امام حسین (علیه السلام) / دولت جلوی رفت و آمد وزیر اقتصاد آلمان را بگیرند
امام جمعه رابر، با تقدیر و تشکر از وزیر امور خارجه و رئیس مجلس که دیدارشان را با وزیر اقتصاد آلمان لغو کردند و همچنین از دیگر مسئولین که این حرف مقام آلمانی را محکوم کردند،گفت: باید جلوی این حرفها راگرفت و مشتی محکم بر دهان این افراد زد که دیگر از این مطالب پیش شرط برای ما ایرانیان نگویند.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام مهدی صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تسلیت ماه حزن و اندوه سید و سالار شهیدان ابی عبدالله(ع) گفت: ابی عبدالله الحسین (علیه السلام ) در قیام خودشان اهدافی داشتند که وظیفه همه ارادتمندان به آقا ابی عبدالله(ع)است که این اهداف را در طول زندگی خودشان الگو و سرمشق قرار دهند و  فراموش نکنند .

وی بابیان روایتی از امام صادق (ع) درباره اهداف جد بزرگوارشان افزود: هدف قیام ابی عبدالله  الحسین (علیه السلام) بحث اقامه نماز، پرداخت زکات ، امر به معروف و نهی از  منکر است.

خطیب جمعه رابر تصریح کرد: وظیفه همه شیعیان مخصوصاً جوانان در این که نماز را به پا دارند و زکات مال را بپردازند، در جامعه امروزی اگر در بحث زکات اهتمام بیشتری داشته باشند و زکات را پرداخت کند، دیگر در جامعه فقیری نخواهیم  داشت.

وی با بیان روایتی از پیامبر بزرگوار اسلام(ص) که می فرماید: به راستی که محبوب ترین اعمال در نزد خدا، نماز و نیکی و جهاد است گفت: در قیامت وقتی از تارک الصلاه می پرسند که چه شما را در جهنم درآورد؟ در جواب گویند؛ ما از نماز گزاران نبودیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان روایتی از حضرت محمد (ص) که می فرماید:در جهنم مکانی است که جهنمیان درآن هر روز  ۷۰مرتبه از شدت حرارت و داغی آن فریاد می زند اینها کسانیکه مشروبات الکلی میخورند و ادعای اهل قرآن هم دارند، افزود: کسی عمداً سه روز نماز نخواند و بدون توبه بمیرد، شایستگی غسل، کفن ودفن در قبرستان مسلمین را ندارد مراقب  باشید.

وی با تأکید بر اینکه به فقرا و سالمندان  جامعه رسیدگی کنید و راه خیر را نبندید، گفت: اگرما پیرو راه امام حسین (علیه السلام) هستیم، اهداف  قیام  ابی عبدالله الحسین را سرلوحه زندگی های خود قراردهیم.

خطیب جمعه رابر با بیان روایتی از امیرالمومنین (ع) که می فرماید: اگر تمام واجبات را در یک کفه ترازو و امر به معروف و نهی از منکر را در کفه دیگر ترازو قرار دهند؛ امر به معروف و نهی از منکر آنقدر سنگین می شود که گویا آب دریا در مقایل آب دهان قرار گرفته استو عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر  دایره اش خیلی وسیع و گسترده است.

وی، با بیان اینکه فضای مجازی فرهنگ سازی نشده و منکرات  فضای مجازی را بیش از معروفاتش خواند وبا تأکید بر لزوم فرهنگ سازی فضای مجازی افزود: فضای مجازی  پایه و اساس خانواده ها را سست می کند و مشکلاتی را به وجود آورده است.

امام جمعه رابر گفت: قیام امام حسین (ع) برای شناساندن معروفات بود، رهرو آن حضرت باشید.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به رویدادهای مهم هفته ی گذشته اظهار داشت : مهمترین رویداد، سفر معاون صدر اعظم  آلمان و وزیر اقتصاد این  کشور به ایران بود و برنامه ریزیهایی که انجام دادند، قرار بود رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر امور خارجه با آنها ملاقاتی داشته باشند که  لغو شد.

وی به دو  پیش شرط این مقام  آلمانی اشاره  کرد و افزود:  پیش شرط  اول «نقش ایران در سوریه و  بحث حقوق بشر»، خنده دار است کسانی که خود عامل نقض حقوق بشر هستند این  حرفها را می زنند مگر فراموش کردند در زمان  هشت سال  دفاع  مقدس همین ها چه  بلایی به سر مردم  عزیز ایران آوردند، با دادن مواد شیمایی به کشور  عراق،  مردم ایران را با مواد  شیمیایی مسموم و از بین ببردند.

امام جمعه رابربیان کرد: هنوز ایران عزیزجانباز  شیمیایی  دارد که بعضاً  توان  درست  تنفس کشیدن را نمی توانند، داشته باشند و یا بدن آنها آزرده است و شب  آرامش و آسایش ندارد، شما از حقوق بشر حرف می زنید!، ببندید این دهانتان را خجالت  بکشید.

وی افزود:  پیش شرط دوم این مقام  آلمانی برای اینکه روابط ایران و آلمان عادی شود، ایران باید موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسد، نمی دانم وقتی که این حرفها از دهان اینها بیرون می آید چه دلیل دارد اینها را به ایران دعوت کنیم.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به  اینکه این دومین سفر گابریل به ایران  است که دفعه قبل هم از این مطالب داشت ، گفت: از دولت محترم می خواهیم  که جلوی رفت و آمدهای اینجور افراد را بگیرند.

وی با تقدیر و  تشکر  از ظریف  وزیر امور خارجه و  لاریجانی رئیس مجلس  که دیدارشان را با این مقام آلمانی  لغو  کردند و  همچنین از دیگر مسئولین که این حرف مقام آلمانی را محکوم  کردند، بیان داشت: باید جلوی این حرفها راگرفت و مشتی محکم بر دهان این افراد زد که دیگر از این مطالب پیش شرط برای ما ایرانیان نگویند.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود، ضمن تقدیر و خوش آمد گویی به روحانیونی که در این ایام برای تبلیغ و نشر معارف اسلامی به این شهرستان آمدند گفت: سعی کنید در ممبرها به بیان احکام اسلامی، تأکید بر ضررها و آسیب های دنیویی و اخرویی مشروبات الکلی، موسیقی و آثار مثبت و منفی شبکه های مجازی، بپردازید.

وی از بزرگان هیئت امنا، مساجد، تکایا و حسینیه ها خواستار شد: که از روحانیونی که  وارد  مجلس عزاداری می شوند حداکثر استفاده را ببرند و دیگراینکه رأس ساعت ۹شب همه بلندگو های بیرون حسینیه ها، مساجد و تکایا را  قطع کنند.

حجت الاسلام صادقی در بخش  پایانی با تأکید بر اهمیت سرشماری  نفوس و مسکن خاطرنشان کرد: همه در سرشماری نفوس ومسکن ثبت نام کنند که این  آمار نقش بسیار مهمی در تدوین وبرنامه ریزی های کلان کشور دارد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب