پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:13:35 - شنبه 17 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اطلاعات ناقص از قراردادهای جدید نفتی در اختیار مجلس گذاشته اند/ اگر ایرادات رفع نشود، اقدام به ابطال الگوی جدید قراردادهای نفتی می کنیم
شرفی با اشاره به موضوع الگوی جدید قراردادهای نفتی و ایرادات وارد بر این قراردادها، گفت: در موضوع الگوی جدید قراردادهای نفتی اطلاعات شفاف به صورت ناقصی و محدودی در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفت و ما اطلاعات را از گوشه و کنار به صورت اخبار جمع آوری و در اختیار افراد قرار دادیم.

به گزارش “صبح رابر”؛ غلامرضا شرفی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به موضوع الگوی جدید قراردادهای نفتی و ایرادات وارد بر این قراردادها، گفت: در موضوع الگوی جدید قراردادهای نفتی اطلاعات شفاف به صورت ناقص و محدودی در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفت و ما اطلاعات را از گوشه و کنار به صورت اخبار جمع آوری و در اختیار افراد قرار دادیم.

 

وی با اشاره به مدت زمان طولانی الگوی جدید قراردادهای نفتی، گفت: مدت زمان درج شده برای همکاری با طرف های خارجی طولانی مدت است و باید دولت نسبت به کاهش زمان قرارداد ها اقدام درخوری را داشته باشد و آن را کاهش دهد.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه الگوی جدید قراردادهای نفتی برای تمام میادین نفتی کشور است، تصریح کرد:  باید این الگوها به تفکیک میادین نفتی تهیه و تنظیم شود؛ برای میادین مشترک یک الگو و برای میادین غیر مشترک الگویی دیگر باید تهیه و تنظیم کنند.

شرفی در تشریح ایرادات دیگر الگوی جدید قراردادهای نفتی، بیان داشت: از دیگر ایراداتی که به الگوی جدید قراردادهای نفتی وارد است، می توان از عدم انتقال دانش و فناوری، سهم پنجاه درصدی مساوی طرفین، عدم وجود داور و نهاد رسیدگی کننده به مشکلات در صورت اختلاف با طرف خارجی و سایر مشکلات از این دست نام برد.

وی با اشاره به عدم بکارگیری نیروی بومی در قراردادهای جدید با طرف خارجی، افزود: متاسفانه در الگوی جدید قراردادهای نفتی به اینکه به چه میزان از نیروی بومی و داخلی در پروژه ها استفاده شود اشاره نشده است و اینکه تا چه مدت نیروی خارجی می تواند در میادین گازی مشغول فعالیت باشد درج نشده است.

عضو کمیسیون انرژی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: تا زمانی که ایرادات الگوی جدید قراردادهای نفتی برطرف نشود نمایندگان از اقدامات لازم برای ابطلال این مصوبه را انجام می دهند و پیگیر این موضوع در مجلس شورای اسلامی نیز هستند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب