پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:12:42 - سه شنبه 20 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پنج دانسته مهم حماسه حسینی / آیه ۸۶ سوره هود مصداق سردار حاج قاسم سلیمانی است
امام جمعه هنزاء با بیان اینکه ازاستاد بزرگوارم پرسیدند؛ ما توفیق این را داریم که در منطقه سردار بزرگ اسلام هستیم کدام آیه را شما نثار این رشادت ها و ایثارگرها می کنید؟ کسی که در دوران دفاع مقدس آن عطری را که در شلمچه، هویزه و کربلا در دلشون بود هنوز آن عطر در این بدن هست و روز به روز هم معطر تر خواهد شد، گفت: رسالت ما نسبت به این ایثارگری ها و سفرهای پر خطر و حادثه خیز بیان این آیه ۸۶ سوره هود ” بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ” به من آموخت که از این همه اخلاص گری ها تقدیر و تشکر داشته باشیم.

به گزارش “صبح رابر”، برگزاری عزاداری و سوگواری برای حضرت ابا عبدالله حسین (ع) سنتی  دیرپاست که  در طول تاریخ موجب حفظ اسلام  ناب و ترویج آن شده است  در یکی از هزاران مکان، برپایی عزای حسینی که سالیان  سال پذیرای عاشقان ابی عبدالله  الحسین (ع) است،مسجدی  در  دل محله  قنات ملک،  این بار سردار حاج  قاسم سلیمانی  میزبان اصلی عزاداری بود.

سردار سلیمانی فرمانده قلبهای که  الگو، رفتار ومنشش، الهام  بخش شهدای دفاع  مقدس و مدافع  حرم است در جنگ با داعش آنچنان فرزندان یزید را به خشم آورده است که رهبر شیطان صفتشان در تمامی سخنرانی هایش برای جان سردار اسلام نقشه های شومی می کشد.

دلاوریهای این سرباز ولایت و رهروامام سر تعظیم رسانه های غربی را نیز فرو آورد … کربلا حماسه همیشه ماندار تاریخ  بشریت است. سردار حاج  قاسم  سلیمانی  کسی که شهادت برادران همرزم خود را چه در هشت سال دفاع  مقدس و جنگ با داعش تحمل  کردند و حال مدال مدافع حرم را بر گردن خود آویخته است.

سردار  سلیمانی او که علمداری مدافعان حرم را در جنگ داعش میکند چه خوب  فرهنگ  سید الشهدا، فرهنگ  زندگی  عزتمندانه و  زیر بار ظلم  نرفتن را القا می  کند،   آری این  درس  عاشورا  پیکار با  ظلم و  یاری  مظلوم درخط  مقدم  جبهه  نبرد  با  تکفیریها و  بچه های مدافع  حرم که دورتر از  وطن ظاهری  خود شان می  جنگند همه اینها برگرفته از مکتب  قیام  سال ۶۱ است آنچنان که  ایران  اسلامی در محرم سال گذشته  تقریباً  برای  هریک از دهه، یک  شهید را به درگاه  آلی  الله  تقدیم  کرد بار دیگر  پیوند تاریخی خود با  محرم  و عاشورای  حسنی را  استحکام  بخشید و این راه  همچنان ادامه دارد .

همه  لباس  مشکی به  تن  کرده بودند، جوانانی که با  شور اشتیاق در رثای  عزای امام حسین (ع) سینه می زدند. اینجا  عاشقانه از عزادارن  امام  حسین (ع) پذیرایی می شود، مداحی ها چه خوب هم شعور حسینی آمیخه با شور حسینی دارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه هنزاء، در مراسم عزاداری حسینی  که با حضور  سردار حاج  قاسم  سلیمانی برگزار شد، ضمن تسلیت  ایام  سوگواری و عزاداری سرور و  سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله  الحسین (ع)و فرارسیدن  تاسوعا وعاشورای  حسینی گفت: ای کاش سردارسلیمانی  در این مجلس  ۱۰ دقیقه  صحبت می کرد  از  سه ساعت  صحبت  کردن  ما  برای شما  مفیدتر بود.

پنج دانسته مهم حماسه حسنی: احیای امر به  معروف، اشک ، غیرت، گذشت و  ایثار و  شهادت

وی با بیان پنج دانسته مهم حماسه حسینی افزود:  امروز  باید از این حماسه حسینی درس  بگیریم،  استفاده  کنیم  و ترویج  دهیم .

امام جمعه هنزاء اولین دانستنی حماسه  حسینی،  بحث  تذکر  و احیای  امر به معروف  و نهی از منکر خواند، گفت: حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)  برنامه تذکر  را سرلوحه  کارخودشان قرار داده است، تذکر ابی عبدالله(ع)  به  دوشکل صورت گرفت  تذکر با  لحن آرام  و یک تذکر با  لحن  و ادبیات تند استفاده می کرد.

وی افزود:  تذکر با لحن آرام، امام حسین (ع)   نصف روز کاروانش را که از مکه به  سمت  کوفه در حرکت بود،  در یک منطقه  صعب العبور نگه داشت فقط برای بیان یک تذکر احیای امر به معروف و نهی از منکر، تذکر دوم، تذکر با  لحن  تند  زمانی که  حر بن یزید ریاحی مانع  شد سپاه امام  حسین(ع) وارد کوفه شود، دروازه  را  بست و مسیر را برای  ابی عبدالله (ع) کج  کرد  آنجا از یک  ادبیات  تندی امام  برای بیان تذکر استفاده کرد، حر (مادرت به عزایت بنشیند).

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اولین برداشت ما از حماسه حسینی، را احیای امر به معروف با عمل رفتار و کردارمان  در جامعه دانست و در ادامه گفت: خداوند به دو واجب دستور داده که خود خدا انجام می دهد، ۱۱۵ بار  خداوند  دستور به نماز  داده ولی خود خدا  نماز نمی خواند، دستور به روزه، به زکات  و  واجبات دیگر داده ولی  خودش انجام نمی دهد، در بین  این واجبات،  خداوند دستور به  دو واجب  داده است  که خود خدا  انجام  می دهد  آن هم  امر به معروف و نهی از منکراست لذا  ادبیات  دینی ما، اگر  کسی  می خواهد  خلق وخوی الهی  پیدا  کند بحث  تذکر در جامعه را نهادینه کند.

وی افزود: بعضی ها بدحجابی ها و منکرات در جامعه می بینند و  بی  خیال از کنارش می گذرند و  سکوت می  کنند ، ۱۴ آیه قرآن  در راستای امر به معروف و نهی از  منکراست  ولی از  لحاظ  مصداقی  کل آیه های  قرآن احیای امر به معروف و نهی  از منکراست.

امام جمعه هنزاء با  تأکید بر اولین  دانسته مهم  حماسه حسینی،  احیای امر به معروف عنوان کرد :  آغازهفته احیای امر به معروف و نهی از منکر با محرم  شروع می شود.

وی با بیان اینکه ، دومین دانسته از حماسه حسینی بحث اشک  ریختن و  گریه است گفت: اشک  در  کربلا  تبلوری ایجاد  کرده، از دیدگاه آیات و روایات عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) و یاران با وفایشان از اول محرم آغاز می شود با این که ایشان در دهم محرم به شهادت رسیدند، عزاداری از  روز اول  محرم شکل  گرفت که راه را بر امام حسین(ع)  بستند و  روز دوم  محرم  گریه و  عزاداری  تبلور پیدا کرد امام  حسین  (ع) وارد  سرزمین  کربلا  قرار گرفت .

حجت الاسلام  علیدادی  سلیمانی با بیان اینکه  گریه از محرم  به  ما ارث  رسید تصریح کرد: پیامبر در وصف  شهدا گفت: برای  شهدا خانواده ها گریه کنند، از  فضائل  دینی ما گریه است. امام  صادق می فرماید: اگرمصیبتی  برایتان  پیش آمد، بگوید السلام علیک  یا ابا  عبدالله الحسین(ع) چون نام ابی عبدالله (ع)  اشک را از چشمان  جاری می کندو رقت  قلبی  پیدا می کند.

وی افزود: سقف عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) گریه است، ثواب گریه از سینه زدن بالاتر است ، امام  حسین (ع) فرمود: مرا  مؤ منین یاد نمی کنند جز ازچشمان اشک  جاری شود، پیغمبر فرمود:یا  فاطمه(س)  گریه برای مصیبت های ابی عبدالله (ع)  کنید.

امام جمعه هنزا با بیان اینکه  سومین  دانستنی حماسه حسینی، غیرت است گفت: غیرت در  کربلا  در حد اعلی  خود رسیده بود،  غیرت  در  رابطه با ناموس وقتی محارم  زینب(س)  دور اسب حلقه  زدند، برای اینکه ناموس و محرمشان از اسب  پایین می آید، نامحرم  متوجه  نشود. اوج غیرت  در ظلم و  استبداد جریان  عاشورا بود.

وی با بیان  سه خصلت  مهم  زنها ترس ، حجاب و عفاف گفت: در  قرآن  بحث  مقننه  در حجاب و عفاف آمده ،از آیه  قرآن  که  زن ها از یک  روپوشی برای  سرشان استفاده کنند که  گریبانشان  هم بپوشاند مقنعه  که  گریبان را می پوشاند نه روسری.

امام جمعه  هنزا با بیان اینکه شهید مطهری ۱۵ مورد  از دانستی های حماسه  حسینی را بیان می کند  که چهارمین  دانسته حماسه حسینی گذشت است افزود: حدیثی داریم از رسول مکرم اسلام تحت عنوان « ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است، در  گودی  قتلگاه امام  حسین(ع) با اینکه  همه یارانش از دست  دادند صدای “هل من ناصر ینصرنی” سردادند این صدای  کمک  نیست؛ صدای گذشت، امام حسین (ع) در گودی قتلگاه، به شمر، یزید، عمر، خطاب کرد:اگر بخواهید  به  فرامین ما توجه  کنید، گذشته شما را نادیده می گیریم.در کربلا هم  گذشت  کلامی، مالی و جانی صورت گرفت  بدترین  توهین های جانی و  کلامی  صورت گرفت اما  حاضر بودند؛ گذشت کنند .

وی با بیان اینکه پنجمین  دانستنی مهم  حماسه  حسینی  ایثار و شهادت است بیان کرد: ایثار و شهادت  در  دستان ابی عبدالله(ع)  موج  می زد، از ۶ ماهه  گرفته تا فرماندهان و رده های بالا، حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام در مورد مرگ مى گوید:«اَحْلى مِنَ الْعَسَلِ.» شیرین تر از عسل است.

امام جمعه هنزا اضافه کرد: ابی  عبدالله (ع)  در  شش  موضع جانفشانی ها و ایثارگری ها را  که می دید،  ضجه زد برای  این  رشادت های حضرت علی اکبر(ع)، علی اصغر(ع)شش ماهه، قاسم  بن الحسن  و در  رثای باب  الحوائج، ابوالفضل العباس برای اولین  بارفرمود:” یا  اخی ادرکنی ” ابی عبدالله (ع) اشک  ریخت.

وی با بیان اینکه ازاستاد بزرگوارم  پرسیدند؛ ما توفیق این را  داریم  که در منطقه  سردار بزرگ اسلام هستیم کدام  آیه  را شما  نثار این رشادت ها و ایثارگرها  می کنید؟ کسی  که در  دوران  دفاع  مقدس آن عطری را که  در شلمچه، هویزه و  کربلا   در دلشون بود هنوز آن عطر  در این بدن  هست  و روز به  روز  هم  معطر تر خواهد  شد، گفت: رسالت  ما  نسبت به این  ایثارگری ها و  سفرهای  پر خطر و حادثه خیز بیان این آیه  ۸۶ سوره  هود ” بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ”  به من  آموخت که از این همه اخلاص گری ها  تقدیر و  تشکر داشته  باشیم.

امام جمعه هنزاء  با بیان اینکه در  زمان  پیغمبر این آیه  تفسیر  شد گفت:  یکی از اصحاب  پیغمبر در کنار پیغمبر بودنداما  شهادت نمی رسید گفت: دلم می خواهد جان  دهیم  شهید شویم  اما  شهادت نصیب دیگران است ما  چه اجر و مزدی داریم؟،  پیغمبر این آیه قرآن  را تفسیر نمودند ” بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ”   این بعضاً درسته از آیات انتظار ظهور دارد، آنها که  در معرض نبردهای مختلف قرار گرفتند، در خطرناکترین حادثه ها بودند بدن و جان آنها را حفظ کرد تا برای مردم امنیت و آسایش بیاورند و برای مردم خدمت کنند ، این آیه  از آنهاست، آنها  شهید  زنده هستند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب