پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:02:04 - شنبه 24 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسؤولان با ولنگاری فرهنگی جامعه تصمیم جدی بگیرند /جنایات آل سعود در کشتار مردم مظلوم یمن محکوم است
امام جمعه رابرگفت: در سالهای اخیر در دوران دولت یازدهم، هم رهبر معظم انقلاب ازنگرانی ولنگاری فرهنگی و رها سازی بی حساب و کتاب فرهنگ و مقولات فرهنگی جامعه به دست مسئولان امرمخصوصاً وزارت ارشاد سخن به میان آوردند و با اعلام نگرانی از اینکه فرهنگ کشوربه نحوی رها شود و کالاهای فرهنگی بدون هیچ نظارت و حسابی تولید و توزیع شود و مسؤولان با ولنگاری و لاابالی گری نسبت به مسائل فرهنگی جامعه باید تصمیم جدی بگیرند.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام مهدی صادقی امام جمعه رابر با تسلیت شهادت امام زین العابدین(ع) گفت: یکی از آثار گرانسنگی که  ازامام  زین العابدین (ع) به  جای مانده،  رساله حقوق آن امام همام است که جا دارد این کتاب در سازمان  بین المللی  حقوق  بشر  به عنوان  قانون از آن استفاده شود.

وی، با بیان اینکه در این کتاب ۵۰ حقوق آمده،  به اختصار به بیان حق چشم، حق پا، حق همسر، حق  زبان، حق همسایه پرداخت و افزود: چقدر خوب  است هر خانواده ایرانی متدین  این  کتاب را در منزل تهیه و از آن در زندگی  استفاده کند.

 

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پی گیری مطالبات مقام معظم رهبری در بحث فرهنگ و اهمیت مقابله با ولنگاری فرهنگی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران مقوله و پدیده ای فرهنگی  بوده و هست. رهبران ومردان بزرگ  این انقلاب نیزهمواره بر اهمیت فرهنگ و اولویت  فرهنگ تأکید داشته اند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از سالها  قبل، بارها مسئله شبیخون و تهاجم فرهنگی رامطرح کرده بودند افزود: در سالهای  پایانی دولت قبل، رهبر معظم مسأله مظلومیت فرهنگ و اهمیت توجه به اولویت های فرهنگی و ضرورت پرهیز از اقدامات فرهنگی  ویترینی و ظاهری را مطرح  کردند .photo_2016-10-14_17-09-03

امام جمعه رابرگفت: حتی در سالهای اخیر در دوران دولت یازدهم، هم رهبر معظم انقلاب ازنگرانی ولنگاری فرهنگی و رها سازی بی حساب و کتاب فرهنگ و مقولات فرهنگی جامعه به دست مسئولان امرمخصوصاً وزارت ارشاد سخن به میان آوردند و با اعلام نگرانی از اینکه فرهنگ  کشوربه نحوی رها شود و کالاهای فرهنگی بدون هیچ نظارت و حسابی تولید و توزیع شود و مسؤولان با ولنگاری و لاابالی گری نسبت به مسائل فرهنگی جامعه  باید  تصمیم جدی  بگیرند.

وی، بیان کرد: همان طور که خورد و خوراک مردم اهمیت و توجه  زیادی دارد که به انواع  و اقسام مواد غذایی دقت و  توجه ویژه ای داشته  تا مردم را مسموم نکند باید خوراک  فرهنگی مردم هم همین طورباشد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه  متاسفانه در بحث ارشاد ومقوله فرهنگی در جامعه کم کاری می شود توصیه کرد:  پدران و مادران مراقب فرزندان عزیزتان باشید چه در مسائل  فرهنگی خصوصاً در بحث دین  باعث نگرانی و بی آبرویی  شما نشود.

وی در بخش دیگر سخنانش، جنایت اخیر آل سعود را محکوم و تأکید کرد: سقوط آل سعود نزدیکتر می شود، در زمان عربهای جاهل به ماههای حرام  احترام قائل بودند اما سعودی هایی که داعی اسلامی بودن و خادمین حرمین شرفین  را دارند و ارتباط  آنها خیلی با قرآن  به ظاهر نزدیک است جنگ در ماه محرم که از ماه حرام است حتی به  کودکان یمن هم رحم ندارید.

خطیب جمعه رابربا اشاره به  روز شنبه ۱۷ مهر، در حالی که  مردم  مظلوم و جنگ زده یمن در یک مراسم اجتماعی  به مناسبت مجلس  ترحیم  پدر یکی از مقامات یمن در تالاری اجتماع کرده بودند،افزود: جنگده های کشور متجاوزعربستان سعودی با بمباران مردم غیر نظامی بار دیگر وحشی گری خود شان را به نمایش گذاشتند و در این جنایات آشکار بشری بیش از ۷۰۰ انسان بی گناه کشته و زخمی  شدند .

وی اضافه کرد: مجامع  بین المللی و  گروه های مدعی  دفاع از حقوق  بشر در این  فاجعه انسانی سکوت مرگبار گرفته اند و  این درحالی  که اگر یکی از کشورهای غربی حادثه ای کوچک رخ  می داد فریاد وا انسانا و وابشری مدعیان دروغین گوش فلک را  کر کرده بود.

حجت الاسلام صادقی با تقدیرو تشکر از مبلغین، مسئولین، هیأت امنای مساجد ، تکایا ، حسینیه ها و حضور پر شور مردم در مراسمات عزاداری  که در این ایام  سوگ و اندوه اهل بیت (ع) اقامه عزا کردند و در جهت  ساماندهی مراسمات عزاداری زحمات زیادی متقبل شدند گفت: بیش از۹۰ درصد از جوانان  دسته عزاداری را تشکیل دادند، آفرین بر شما و فرزندان شما که به گونه ای تربیت شدند که برایجاد بصیرت و اخلاق در جامعه تلاش کردند. خداوند حاجت جوانان عزیز را عنایت فرماید.

وی در ادامه از بعضی خرافه پرستی ها که به ندرت در هیئت ها دیده شد، تذکر داد و از هیئات مذهبی خواست در جهت آگاهی، بصیرت و حفظ روحیه استکبارستیزی تلاش کنند تا دیگر شاهد رواج خرافه پرستی  در برپایی عزاداریها نباشیم.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب