پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:20:23 - پنجشنبه 6 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اقتصاد ما با ولایت پیوند دارد/رابر قطب گردشگری جنوب شرق کشور خواهد شد/ احداث هتل سیاه چادری در شهرستان رابر
اولین همایش استفاده از ظرفیتهای اقتصادی شهرستان رابر با حضور علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه رابر،جمعی از مسئولین و ۵۰۰نفر از نخبگان بومی به میزبانی محمد صدر هاشمی نژاد معین اقتصادی اقتصاد مقاومتی شهرستان رابربرگزارشد.

به گزارش “صبح رابر”؛ توسعه اقتصادی رابر از  دیر باز همواره از دغدغه های  فرزندان رابر بوده و هست، حتی کسانی که سالیان زیادی  است که، ازاین دیار  مهاجرت نموده  به  رابر می اندیشند و  آرزو دارند گامی هر چند  کوچک  درراستای  توسعه  زادگاه خود بردارند به همین منظور امرو ز در اولین همایش استفاده از ظرفیتهای اقتصادی  شهرستان رابر گرد هم آمدند و به  فرمایش مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل لبیک گفتند.

photo_2016-10-27_21-00-45

محور این همایش استفاده از ظرفیتهای اقتصادی شهرستان رابربود که  با حضور علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، صدر هاشمی معین اقتصادی اقتصاد مقاومتی شهرستان رابر، نماینده مردم شهرستانهای بافت ، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه رابر، فرمانداررابر، فرماندار بافت، طبیب زاده جانشین معین منطقه ۴ اقتصاد مقاومتی ، خدادادی مدیر منطقه ۴اقتصاد مقاومتی  شهرستان رابر و حضور ۵۰۰ نفر از نخبگان بومی ، صاحب نظران ، معتمدین شهرستان در محل تالار چشمه عروس برگزار شد .

photo_2016-10-27_21-03-38

سرمایه گذاران مجاهدین حوزه اقتصادی می باشند

در ابتدای این همایش  فرماندار رابرضمن قدر دانی از حضور مهمانان  و خیر مقدم به حضار محترم با اشاره به  فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی گفت: با وحدت و یکپارچگی و هماهنگی همه ارگانهای حکومتی در بحث اقتصاد مقاومتی با محوریت امام جمعه، نماینده پر تلاش و سرمایه گذارانی که قدم بر خاک زر خیز رابر می گذارند هیچ مشکلی وجود ندارد و ما به استقبال سرمایه گذاران در رابر می رویم.

سلیمانی افزود: سرمایه گذاران مجاهدین حوزه اقتصادی می باشند و شهرستان رابربا ۳۵۰ شهید و سردارانی والامقام  که تقدیم انقلاب کرده است از جایگاه ویژه ای برخوردار است، امروزنیز در همین راستا  سرمایه گذاران راه شهداء  را در بخش اقتصاد مقاومتی ادامه می دهند و وطن و زادگاهشان را می سازند.

فرماندار رابر با اشاره به محرومیت های شهرستان و کمبود امکانات برای شهروندان رابری از سرمایه گذاران رابری بومی های غیرمقیم  رابر خواست که در کنار مردم قرار گیرند و با همت و تلاش و شمه اقتصادی که دارند مردم این خطه را حمایت نمایند.

وی در ادامه به اقدامات عمرانی شهرستان از جمله سد شهیدان امیر تیموری ، تونل انتقال آب، معدن مس در آلو ، معدن کرومیت، پایگاه اطفاء حریق دو بالگرد در جنوب شرق، مجتمع فرهنگی بعثت و کمربندی و جاده مسیر رابر به کرمان با  ۷۰ کیلومتر نزدیکی راه و افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخواب در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: رابر افق روشن و در خشانی دارد.

dsc07581

فرش قرمز در رابر زیر  پای سرمایه دار و  سرمایه گذاران  پهن می کنیم 

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین صادقی  با تقدیر از مسئولین شهرستانی، استانی و نماینده مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: شهرستان رابر دارای استعدادها و پتانسیل های بالقوه ای در حوزه های طبیعی، گردشگری و نخبگان و فرهیختگان است  و اینجا زادگاه سردار سلیمانی  فرمانده سپاه قدس اسلام می باشد که جهان تشیع به وجود ایشان می بالد.

وی در ادامه داشتن پروفسورها و نخبگان زیاد شهرستان که در حال حاضر در کشور و یا خارج از کشور خدمت میکنند را از دیگر افتخارات و ارزشهای شهرستان رابر دانست و افزود: کمبود زیر ساخت ها، امکانات اقتصادی و فرهنگی معضلی برای شهروندان نجیب رابر می باشد.

امام جمعه رابر، خطاب به سرمایه گذاران و رابریهای بومی گفت : دست یکا یک شما سرمایه گذاران را می بوسم و حاضرم فرش قرمز زیر پای شما عزیزان پهن نمایم تا دوباره نگاهی ویژه به رابر بیندازید.

وی از خدمات صدر هاشمی در بخش هنزاء تقدیر نمود و گفت: دولت، روی شخصیتها امید دارد و از این شخصییتها و پتانسیلها کمک در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می طلبد.

در ادامه  این همایش خدادادی مدیر منطقه ۴ شهرستانهای بافت ، رابر و ارزوئیه اظهارداشت: همه با هم همت کنیم تا بتوانیم با همراهی صدر از گردنه های پر پیچ و خم  اقتصادی عبور کنیم.

وی از با اشاره به گفته سردارحاج قاسم سلیمانی که چهره وطن، شبیه چهره مادر است گفت: انسان در هر مقام و پستی که قرار گیرد به زادگاهش تعلق خاطر دارد.

مهندس خدادادی با ابراز امیدواری  از فکر و ایده تحصیلکرده ها و نخبگان رابرافزود: با تاکید استاندار درحوزه  اقتصاد مقاومتی وهمت سرمایه گذاران و فرهیختگان می توانیم گامهای ویژه در استان و رابر برداریم .

وی از حضار خواست: در راستای  تحقق اقتصاد مقاومتی کار گروههایی را شکل دهیم و گامی مثبت در جهت بهبود و کیفیت تولید و کار آفرینی بر داریم.

dsc07585

رابر قطب گردشگری جنوب شرق کشور خواهد شد

سپس نویسنده مشهور کشور و عضو هیات رییسه همایش خانم بلقیس سلیمانی گفت: اکثریت شهداء شهرستان قبل از انقلاب  همکلاسی هایم بودند و آنها را می شناسم .

بلقیس سلیمانی یکی از ارکان شکل گیری اقتصاد مقاومتی را همت و تلاش و پشتکار خود افراد دانست و تصریح کرد: با پشتکار و تلاش  و تبادل نظرمی توانیم شهرمان را آباد کنیم.

وی،  با بیان اینکه رابر قطب  گردشگری جنوب شرق کشور خواهد شد خاطر نشان کرد:باید فرهنگ پذیرش گردشگری را در شهرستان اشاعه دهیم و  مردم شهرستان با روی باز از گردشگران استقبال نموده  و شهرستان ما نیاز به گردشگر خواهد داشت.

سلیمانی اضافه کرد: باید  فرهنگ گردشگری در وجود مردم نهادینه شود و مردم و مسئولین این نکته را مد نظر قرار دهند تا رابر به جایگاه گردشگری برسد.

عضو هیئت رئیسه این همایش گفت : رابر نیروی انسانی فکور و نخبه دارد و با تشکیل دبیر خانه کمک فکری دهیم تا دوستان طرحهایشان را ارایه نمایند.

dsc07597

هم اندیشی نخبگان شهرستان رابر زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است 

مهندس بختیاری نماینده مردم شهرستانهای بافت ، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی با تسلیت  شهادت امام سجاد(ع) گفت: پر آوازه ترین روستای رابر، گنجان می باشد زیبایی و طراوت که امروزه سروقامتانی در  طول  تاریخ  با  جان  خودشان تقدیم انقلاب کردند؛ بسیارارزشمنداست این طراوت با خون این عزیزان آمیخته  شده است.

وی با اشاره به اینکه  حال و هوای عاشورا همچنان باقیست و در همه ی  زندگیمان جاریست افزود: باید با پیروی از راه و روش ائمه اطهار (ع) و امام حسین (ع) زندگیمان را آکنده از عطر معنویت کنیم.

بختیاری با بیان اینکه درسال اقتصاد مقاومتی، اقتصاد شهرستان رابر و بافت بر پایه عشایری و دامپروری است و همگی ما در مدارس عشایری درس خوانده ایم عنوان کرد: امروز که تمام نخبگان و تحصیلکردگان دور هم جمع شده اند تا به پاس جانفشانی های شهدای این دیار بویژه  شهید زنده  سردار  سرلشکر حاج  قاسم  سلیمانی که نه تنها افتخار این  شهرستان بلکه افتخار  جهان  اسلام، تلاش نماییم با همکاری هم از پتانسیلهای موجود برای پویایی اقتصاد شهرستان استفاده نماییم.

وی در ادامه از افراد تحصیلکرده و نخبه شهرستان و  سردارسلیمانی با افتخار یاد کرد و گفت : رابر به یمن وجود سردار در سراسر جهان شناخته شده است .

این نماینده مجلس با اشاره به حوزه  مثلث توسعه اقتصادی استانداری کرمان که به دور از هرگونه حاشیه سیاسی است گفت: این مثلث  توسعه اقتصادی  ما را دور هم جمع نموده است.

وی به سپس از روکش آسفالت جاده های شهرستان خبر داد و گفت: پیگیریهای ادامه راه پدوم آباد به جیرفت، و اتصال راه رابر به معدن در آلوئیه ،  تلاش همه جانبه مسئولین می طلبد که به اهداف مورد نظر خصوصاً در حوزه معیشت پایدار و اشتغال زایی حرکت کنیم.

بختیاری با توجه به  طبیعت بکر، آب و هوای مساعد رابر عنوان کرد: نگاه و رویکرد ما به استقبال توریست رفتن است و از نخبگان و فرهیختگان حاضر در سالن خواست برگردیم و با سرمایه و امکانات از مواهب الهی استفاده نماییم .

dsc07603

اقتصاد ما با ولایت پیوند دارد

سپس علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تسلیت و تعزیت این ایام برای خدمت گزاران اسلام در هر پست و مقامی به طور خاص سردار رشید اسلام عزت و شوکت خواستار شدند .

وی بابیان اینکه اقتصاد ما با ولایت پیوند دارد و با اشاره به روایات و احادیث گفت: با صادقین  باشید، از نگاه امام سجاد علیه السلام خدمت به خلق، هم اثر دنیایی و آخرتی دارد که از خداوند جریان خیر را برای مردم به دست خود تمنا می کند، با این نگاه قدسی کشور ایران اسلامی با استفاده از نخبگان و فرهیختگان می تواند نمونه ای از زندگی اقتصادی و دینی را به نمایش بگذارد و درجهان  الگو ونمونه و اسوه باشد.

dsc07611

 محمدصدر هاشمی‌نژاد از احداث هتل سیاه  چادری در  شهرستان رابر خبر داد

صدر هاشمی  نیز با تسلیت شهادت امام سجاد (ع) و گرامیداشت یاد وخاطره  شهداء ۸ سال دفاع مقدس ، امام شهداء و سرداران زنده که حافظ ملک و ناموس ایران اسلامی از جمله سردار سلیمانی هستند با اشاره به روایاتی از قران کریم گفت:  رزقی که در اختیار ما انسانها جهت انفاق و کار خیر قرار می گیرد ازآسمان به زمین نمی آید بلکه با زحمت و کار و تلاش به دست می آید .

وی در ادامه افزود: همانطور که در خطبه های نماز جمعه  یکی از موضوعاتی  که باید رعایت نماییم توصیه به تقوای الهی است از ائمه نماز جمعه خواستند : با پیشنهاد در ستاد نماز جمعه  استان توصیه به کار به استناد اینکه حضرت علی ( ع ) شخصا در نخلستانها کار می کرده است و امام محمد باقر کشاورزی می نموده است مطرح گردد.

صدرهاشمی، صحبتهایی را در بخش اقتصادی و تولیدی  شهرستان ارائه کرد و گفت: جهت شروع و اجرای کارهای تولیدی در زمینه های مختلف از جمله خدمات گردشگری، صنعت ، کشاورزی و… با مشارکت  مردم  و با پول خود مردم آنها را توانمند خواهیم کرد.

صدر هاشمی با بیان اینکه  وظیفه ما کمک اقتصادی با توانمند کردن مردم است تصریح کرد: ما در دو بخش سرمایه گذاری کلان و خرد با مشارکت مردم خواهیم توانست زمینه اشتغال و تمکن مالی افراد را ارتقاء دهیم.

وی افراد را به صاحب دارایی و کسانی که طرح اجراء می نمایند و معین اقتصای تقسیم نمود و گفت : طرح صندوق خرد را ارائه خواهیم داد تا بتوانیم با کمک شما و معین منطقه صندوقهایی که در حوزه شهری وروستایی رابر تشکیل می شودرا بعنوان صندوقهای نمونه کشوری پایلوت کشوری گردد .

این مسئول  در ادامه اظهار کرد: امیدواریم  با راه اندازی هلدینگ سرمایه گذاری بتوانیم تمام سرمایه گذاران را در آن سهیم نماییم .

وی استفاده بهینه از تمامی داروهای گیاهی شهرستان رابر را  زمینه   ایجاداشتغالزایی و کار آفرینی در رابر دانست و گفت: کارگاههای تولیدی می تواند نقش مهمی در اشتغالزایی واقتصاد منطقه  ایجاد کند .

صدر هاشمی از احداث هتل  سیاه  چادری در  شهرستان  رابر  خبر داد و گفت: بایستی  به سمت خودکفایی و تولیدات در داخل شهر خود و استان باشیم.

وی به  مستعد بودن منطقه برای پرورش زنبور عسل و گیاهان دارویی تأکید کرد: همان محصولاتی که از نگاه ما بی ارزش هستند و در دامنه کوه و دشت شهرستان ما می رویند در خارج از کشور بیشترین درآمد را دارند.

dsc07508 dsc07512 dsc07513 dsc07514 dsc07516 dsc07520 dsc07521 dsc07522 dsc07525 dsc07528 dsc07529 dsc07533 dsc07534 dsc07539 dsc07541 dsc07543 dsc07551 dsc07552 dsc07560 dsc07565 dsc07574 dsc07576 dsc07587 dsc07595 dsc07600 dsc07602 dsc07615 dsc07616 dsc07619 dsc07620 dsc07631 dsc07632 dsc07637

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب