پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:21:55 - شنبه 8 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماز جمعه یک عمل صرفاً عبادی نیست/ فساد ۸هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان یک رسوایی بزرگ است
خطیب جمعه رابر با بیان بحث رسوایى مالى ۸۰۰۰ میلیاردى در صندوق ذخیره فرهنگیان و ضرورت پیگیرى مجددانه مراجع قضایى‏ گفت: آقای رئیس جمهور، چرا فانی را استعفا دادید ؟، اگر استعفا کردچرا پذیرفتید؟ قراربود نمایندگان مجلس سه شنبه هفته قبل استیضاح کنند، می دانستید نمایندگان مجلس رأی اعتماد به این آقا نمی دهند؟.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به گردهمایی نخبگان بومی در روز گذشته اشاره و با بیان اینکه جلسه  در دو مبحث اقتصادی خرد و کلان بود گفت: پنج  نفر انتخاب شدگان  اقتصاد مقاومتی شهرستان موظفند که در هرروستا دو  یا سه معتمد مردم  انتخاب همراه با تبلیغات  صندوق که حسابی در یک بانک باز  کنند و در آن صندوق  هر کس مبالغی را واریز نمایند و معین اقتصادی ۵۰ درصداز پولی که جمع شده، خودش کمک  به  صندوق می کند در طرح  های اقتصادی که  ارائه می دهند و نسبت  به آن  طرح های خرد وام  پرداخت می کنند.

وی افزود:  برای استفاده از مباحث کلان،  پول خورد نمی تواند کمک  کند این  افراد کسانی حساب باز  کردند سرمایه گذارهای  داخلی و  خارجیدعوت  به شهرستان می کنند  با توجه  به  پتانسیلی  که در شهرستان وجود دارد با وجود پوشش گیاهی و  زمین های حاصلخیز این منطقه  تحول اقتصادی به وجود آورند که این همت خود مردم را می طلبد.

امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه، ائمه  جمعه  سراسر کشور، وابسته  به  هیچ  حزب  و  جناحی نیست، آنها تببین حقایق می کنند عنوان کرد: اگر چه بعضی  آقایان  مسئول  مطالبی ارائه می  دهند، به بهانه سخنان نسنجیده برخى مسؤولین دولتى و مطالبه نابه ‏حق آن‏ها مبنى بر عدم ورود ائمه جمعه به مسائل مهم کشور، که مقام معظم رهبری(مدظله العالی)فرمودند:‏ ائمه‏ جمعه علاوه بر بیان مسائل روز باید هدایتگرى سیاسى و فرهنگى هم بکنند.

dsc07653

حجت الاسلام صادقی نماز جمعه را پایگاه هدایت و رهبرى مردم دانست و تصرح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری ائمه جمعه، کسانى در همه کشور، مردم را به حرکت دائمى وامى‏دارند، مسؤولان انقلاب در سرتاسر کشور، ائمه جمعه‏اند. پایگاههاى هدایت و رهبرى مردم در سرتاسر کشور، ائمه جمعه‏اند. سنگرهاى دفاع معنوى در مقابل دشمنان در سطح جامعه، ائمه جمعه‏اند. اگر امامت جمعه و این دستگاه و نمازهاى جمعه از انقلاب گرفته بشود، یقینا لطمه‏اى سخت به انقلاب خواهد خورد.

وی بابیان اینکه نماز جمعه یک عمل  صرفاً عبادی نیست افزود: عملى آگاهی ‏بخش است، هم اجتماع عظیم مسلمانان را هر هفته تشکیل مى‏دهد و به رخ دوست و دشمن مى‏کشد و هم به‏وسیله خطیب جمعه، اوضاع و احوال سیاسى براى آن‏ها تشریح و تبیین مى‏شود ، با این وسایل ارتباطی عمومی، شما بینش مردم را  سطح  پایین درسال۴۰  فرض نکنید.

خطیب جمعه رابر بااشاره به سخنان رئیس جمهور در جمع مردم  اراک  افزود: مردم از اول انقلاب تاکنون با  کسی که صداقت  داشته؛ حرف و اعتراضی ندارد، نباید به  مردم  جسارت  کنید، احزاب، گروه ها و جناح ها  فراتر از این  فکر کنید.

وی اضافه کرد:  امروز عده ای حزب الله را کودک  فرض کرده و می گوید  سیب  و گلابی  کجاست که می خواهید میل  کنید امروز این باغ که نهال‌های آن تازه غرس شده آماده باروری است، اما برای به ثمر نشستن صبر لازم است؛ کودک آن جوانی که رفت زیر تانک و امام  فرمودند: رهبر من این کودک است.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه  وزرا (صالحی، طیب نیا و رئیس بانک مرکزی )گفتند که در برجام هیج  اتفاقی نیفتاد، کدام یک از مردم اعتراض داشتند  و در خیابان ها آمدند، مردم به خاطرسیب  وگلابی  که نیامدند! گفت: قبل از انتخابات قرار بود مشکلات در ۱۰۰ روز اول حل شود، بعد از انتخابات قرار شد با توافق ژنو این مشکلات حل شود، بعد از توافق ژنو همه چیز به توافق لوزان گره خورد و بعد از لوزان قرار بود فتح الفتوح «برجام» مشکلات را ریشه کن کند. بعد از آن نیز گفته شد تا روز اجرای برجام مشکلی در کشور باقی نخواهد ماند و جشن یکسالی  برجام  گرفتید خوب مردم صبر کردند این وضعیت اقتصادی  درست نشد و باز هم باید «صبر» کرد! مردم را کودک  فرض نکنید.

 

وی افزود: دولتی است که قرار بود در ۱۰۰ روز اول مشکلات اقتصادی کشور را حل کند  و حالا نزدیک به ۱۰۰۰ روز گذشت  به جای توضیح درباره عملکرد خود، از باغ سیب و گلابی سخن می گوید.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود  با بیان بحث رسوایى مالى ۸۰۰۰ میلیاردى در صندوق ذخیره فرهنگیان و ضرورت پیگیرى مجددانه مراجع قضایى‏ تصریح کرد: آقای رئیس  جمهور، چرا فانی را استعفا دادید ؟، اگر استعفا کردچرا پذیرفتید؟ قراربود نمایندگان مجلس سه شنبه  هفته قبل استیضاح کنند، می دانستید نمایندگان مجلس  رأی اعتماد به این آقا نمی دهند؟.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه ۲۰۰نفر از نمایندگان مجلس وقتی که وزیر را استعفا  دادند، تحقیق و  تحفص از آموزش و  پرورش  در بحث  صندوق ذخیره  فرهنگیان خواستار شدند، افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان به‌عنوان بزرگترین هلدینگ اقتصادى کشور در سال ۷۳ با هدف ارائه خدمت به‌ویژه در ایام بازنشستگى فرهنگیان پا به عرصه وجود گذاشت و سرمایه آن با کسر ۵ درصد از حقوق فرهنگیان و واریز ۵ درصد سهم دولت کسب شده است و طبق گفته مسؤولان صندوق فرهنگیان، ماهانه در مجموع حدود ۱۹ میلیارد تومان از حقوق فرهنگیان وارد این صندوق مى‌شود.

وی با بیان اینکه یکى از آن شرکت‌هایى که زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان به‌شمار مى‌آید، بانک سرمایه است و صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از ۵۰ درصد سهام آن‌را در اختیار دارد بیان کرد: در سال ۹۴، ۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت و زیان دیده است. در دو سال اخیر بانک سرمایه ۶ مدیرعامل عوض کرده که این اقدامات شاید براى سرپوش گذاشتن بر این تخلفات بوده است. از فروردین سال ۹۳ تاکنون بانک سرمایه ۷ مدیرعامل یا سرپرست داشته یعنى هر ۴ ماه یک مدیرعامل عوض کرده است.چرا  جلوی آنها رانگرفتید که  نزدیک ۸میلیون , ۸۰۰ هزارتومان از جیب هر فرهنگى عضو این صندوق، دزدیده‌اند؛ باید امانت  داری  کند این اتفاقات  پیش  نیاید.

امام جمعه رابر با اشاره به روز پنج  شنبه ۱۳آبان روز ملى مبارزه با استکبار جهانى‏ و روز دانش‏آموز گفت :  راهپیمایی عظیم  روز ۱۳ آبان ، ساعت  ۹ صبح  از مقابل  بلوار شهرداری به سمت مدرسه ابا صالح  و  محل تجمع  در این مدرسه با شکوه تر از هر سال با هماهنگی مدیران مدارس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب