پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:39:53 - سه شنبه 11 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چقدر ساده لوحی نیاز است تا از آمریکا انتظار دوستی داشته باشیم/ تعامل با آمریکا اقتصاد ما را به قهقرا می‎برد/ می‌خواهند خاندان‌های خاصی نفت را در کشور به‎دست بگیرند
رییس سازمان بسیج مستضعفین کل کشور گفت: تصور میکنیم که چون مذاکره ای صورت گرفته است و دشمن وعده هایی داده، اقتصادمان شکوفا می شود و می گویند با دنیا تعامل می کنیم تا دروازه رشد اقتصادی را به روی خود بگشاییم؛ این نکته را به صراحت می گویم که همه بدانند تعامل با آمریکا اقتصاد ما را به قهقرا خواهد برد.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از صبح توس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین کل کشور صبح امروز در همایش نقش اصناف، بازاریان و تجار در تحقق اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی از آرمان های بلند این انقلاب است، اظهارداشت: بازاریان ما دیروز در دورانی که دشمن نگاه سوء به حریم ارضی این کشور داشت، نقش درخشانی در حمایت از جبهه های نبرد و رزمندگان مجاهد این ملت ایفا کرد و البته این جایگاه عالی امروزه اهمیت ویژه تری یافته است؛ چرا که امروز بحث اقتصاد مطرح است و دشمن هجمه نظامی دیروز را با همیتی چندبرابر به جبهه های جنگ اقتصادی منتقل کرده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره در جمع های مختلف تذکر می دهند که اولین قشر اجابت کننده دعوت امام بازاریان بودند. این یک نماد جاودانه در تاریخ انقلاب اسلامی است که نقطه سرآغاز تظاهرات مردم در جریان پیروزی انقلاب، میدان ۱۵ خرداد تهران بود و این میدان وسط بازار تهران است. بیش از ده هزار شهید اصناف ثمره مجاهدت های خالصانه بازاریان ماست و البته امروز هم خط ایثارگری های آن شهدا در میان اهالی دنیای اقتصاد امروز امتداد یافته است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کل کشور خاطرنشان کرد: باید از اهل بیت (ع) بخواهیم که بازار مارا اسلامی تر از قبل کند و به کسب و کار ما برکت بدهد و برای استجابت این دعا باید دل در گرو معارف ائمه معصومین (ع) داشت؛ «بِشَرطِها وَ شُرُوطِها وَ اَنَا مِن شُرُوطِها» نشان دهنده آن است که هرکس به دنبال اجابت دعا است، باید تمام توکل خود را بر این ستون های محکم هدایت متمرکز گرداند و اگر یک چشم به دست دشمن و یک چشم به ولی خود داشت، دعایش به جایی نمی رسد.

وی ادامه داد: شرط ایمان نفی غیر از خدا است؛ «لا اِله اِلّا الله» با نفی شروع می شود و برای حفظ ایمان باید از غیر دل برید. شرط برقراری ارتباط خالصانه با پروردگار و اهل بیت (ع) و قرار گرفتن در چتر حمایتی آن ها در آیه الکرسی ذکر شده است؛ آنجا که می فرماید «فَمَن یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَىٰ» و تصریح می کند که باید به طاغوت کفر بورزید تا به سعادت برسید.

سردار نقدی ضمن ریشه یابی سستی های موجود در راه تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: چرا در راه روشنی که ولایت فقیه برایمان باز کرده است، بازهم سستی می کنیم و نمی توانیم با شتابی که رزمندگان ما در دفاع مقدس داشتند، مشکلات موجود را حل و فصل نماییم؟ دلیل کندروی های ما این است که درکنار همه کارها، هنوز گوشه چشم امیدی به دشمنانمان داریم و دلیل فتوحات و نصرت های الهی متعددی که در دفاع مقدس نصیب ما شد، همین بود که چشم از خارج برداشتیم و بر جوانان همین خاک تکیه کردیم.

وی تصریح کرد: تصور میکنیم که چون مذاکره ای صورت گرفته است و دشمن وعده هایی داده، اقتصادمان شکوفا می شود و می گویند با دنیا تعامل می کنیم تا دروازه رشد اقتصادی را به روی خود بگشاییم؛ این نکته را به صراحت می گویم که همه بدانند تعامل با آمریکا اقتصاد ما را به قهقرا خواهد برد و این حکم یک وعده الهی، تجربه تاریخی و آموزه دینی است؛ باید پرسید که در طی این دوسه سال مذاکره، تعامل و لبخند زدن به دشمن، عایدی این ملت چیزی جز غارت دومیلیارد دلار از اموال ایران و صدور حکم جریمه هجده میلیارد دلاری بابت پرونده کرسنت بوده است؟

رییس سازمان بسیج مستضعفین کل کشور بیان داشت: چقدر ساده لوحی نیاز است تا از آمریکا انتظار دوستی داشته باشیم؟ دشمنی که ۳۷ سال با مقاومت ملت خوار و خفیف شده و از اریکه استکبارگری به زیر کشیده شده است، هرلحظه درصدد است تا انتقام این سالهای تلخ کامی اش را بگیرد و برای تحقق این رؤیا، ۳۷ سال است که تمام ابزارهای رسانه ای خود را به کار گرفته تا به ملت ما القا کند رشد اقتصادی در گرو مذاکره و سازش با آمریکا است.

سردار نقدی با اشاره به رابطه عربستان و آمریکا گفت: عربستان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان است اما حق ندارد حتی پیچ دکل نفتی را بسازد و به این مسائل ورود پیدا کند با اینکه ۴۰ درصد مردم این کشور زیرخط فقر هستند و اگر خارجی‌ها آنجا را ترک کنند همه‌ چیز تعطیل می شود. این همان مدل دوستی آمریکاست که می‌خواهد انتخاب کند نفت را به چه کسی بفروشد و همه تولید را تعطیل کند و به‌جای آن بهترین تیم‌های فوتبال اروپا را بخرد و در قمارخانه‌ها مصرف کند و باید گفت اگر قطر اجازه داشت مستقل عمل کند، امروز بزرگ‌ترین دانشمندان و طراحان جهان در کویت و قطر کارخانه‌های موتورسازی دارند.

وی خاطرنشان کرد: می‌خواهند استخراج از مخزن آزادگان که راحت‌ترین برداشت نفت را دارد به شرکت‌های نفت نظیر توتال با قرارداد بلندمدت بسپارند و برداشت از چاه‌های سخت و پرهزینه را به خودمان بسپارند، حتی آمریکا می‌خواهد پس از فروش نفت برای صرف پول آن‌هم برای ما تعیین تکلیف کنند و این‌گونه حاضر به همکاری با ایران هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: هدف آن‌ها این است که باشگاه نفتی ایجاد کنند تا خاندان‌های خاصی نفت را در کشور در دست بگیرند تا دیگر با دولت هم طرف حساب نباشند، حال چگونه ممکن است با این اوصاف اقتصاد شکوفا شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های پنهان در کشاورزی گفت: مثلاً کشاورز نمونه‌ای ۱۳ تن برداشت می‌کند درحالی‌که میانگین کشور ۳ تن است پس باید به همه کشاورزان روش‌های کاشت و برداشت بهینه را آموزش دهیم تا تولید افزایش یابد و صنایع تبدیلی در کنار آن ایجاد شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: اگر همه ظرفیت‌های پنهان را فعال کنیم، بزرگ‌ترین صادرکننده کشاورزی دنیا می‌شویم اما تا زمانی که چشممان به دیپلماسی و مذاکره و امید به غرب باشد، هیچ‌چیزی حل نمی‌شود.

سردار نقدی با اشاره به منویات رهبر برای ایجاد صنایع تبدیلی کوچک گفت: رهبری بارها تأکید کرده‌اند که باید صنایع تبدیلی کوچک را ایجاد کنیم و فوت‌وفن آن را یاد بگیریم اما بازار باید برای صنایع تبدیلی کوچک خانگی بازاریابی کند و آن‌ها را به‌صورت زنجیره متصل کند و پشتیبانی کند یعنی مواد اولیه آن‌ها را تأمین کند و سپس بازار برای آن‌ها پیدا کند.

وی بابیان اینکه باید اقتصاد را از واردات محور به صادرات محور تبدیل کنیم، تصریح کرد: وقتی چشم به‌جای دیگری داشته باشیم ظرفیت‌ها و موقعیت‌ها را از دست می‌دهیم مثلاً در اتفاقات اخیر سوریه ما می‌توانستیم بازار خوراکی آنجا را در دست بگیریم اما کاری نکردیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه باید روی پای خود بایستیم و از ظرفیت‌های خود استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: اگر امروز برترین قدرت منطقه‌ای ازنظر امنیت هستیم به‌این‌علت است که روی پای خود ایستاده‌ایم و در دفاع هم چون مستقل عمل کردیم، موفق شدیم پس اگر می‌خواهیم در اقتصاد هم موفق شویم باید روی پای خود بایستیم و مستقل عمل کنیم چراکه اقتصاد مقاومتی زمانی موفق می‌شود که چشم به کسی نداشته باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: ظرفیت بازار، ظرفیت عظیمی است مثلاً میلیاردها دلار گیاهان دارویی در کشور می‌روید و کسی از آن‌ها استفاده نمی‌کند، باید شبکه‌سازی کنیم و مردم روستاها را به استفاده از این ظرفیت عظیم هدایت کنیم.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب