پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:22:18 - شنبه 15 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جریمه میلیونی متخلفان برداشت چوب در رابر
بهره بردان غیر مجاز چوب در رابر بیش ازده میلیون تومان جریمه شدند .

به گزارش “صبح رابر”؛ رئیس اداره منابع طبیعی رابر در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما با اعلام این خبر که تاکنون این اداره جهت جرائمی مانند برداشت چوب از اشجار جنگلی به منظورتهیه هیزم و سایر تخلفات مبلغ ۱۰ میلیون و هفتصد و نود و دوهزار تومان به حساب خزانه دولت اقدام نموده است گفت: تخلفاتی مانند چرای غیرمجاز دام خارج از موعد مقرر یعنی قبل از تاریخ ۲۰اردیبهشت و بعد از۲۰شهریور هرسال ،چرای بدون داشتن پروانه چرای دام ، چرای دام خارج از ظرفیت مراتع جرم محسوب می شود.
ابوذر سیفی افزود : هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی به منظور شخم اراضی ملی ، احداث مسکن و…و یا هرگونه بهره برداری غیرمجاز از محصولات فرعی جنگل و مرتع یا برداشت غیرمجاز و یا حمل هرگونه گیاه دارویی مانند ریشه شیرین بیان ، آویشن ، آلاله ، زیره ، کرفس کوهی و غیره را قاچاق و جرم عنوان نمودند.
وی همچنین قطع هرگونه اشجار جنگلی و بوته های مرتعی به منظور تهیه هیزم و حمل آنها و برداشت هرگونه سنگ معدنی و حمل آن را جرم تلقی نموده و افزود: مجرمین جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی می شوند.
سیفی ادامه داد: همچنین در صورت هرگونه ساخت وساز در محل اراضی ملی این اداره با مجوز کتبی از قاضی دادگاه نسبت به تخریب و خلع ید متصرف اقدام می شود.
رئیس منابع طبیعی رابر از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و بهره برداری از اراضی ملی و دولتی رایگان و بدون گرفتن کد ویا پیش شماره با شماره تلفن ۱۵۰۴تماس حاصل نمایند و مراتب را به اطلاع برسانند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب