پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:26:31 - سه شنبه 18 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۲۳ هکتار از مزارع رابر زیر کشت زعفران
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر، با بیان اینکه برداشت زعفران در بیش از۲۳ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار سطح زیر کشت ۳ کیلو زعفران برداشت شود.

به گزارش “صبح رابر”؛شهرستان رابر در راستای سیاست توسعه کشت های مقاوم به کم آبی،  چند سالی است که به کشت زعفران در این شهرستان روی آورده است.photo_2016-11-08_12-25-23

 

ترویج کشت زعفران به عنوان یک محصول جایگزین در بین کشاورزان  رابری وآموزش صحیح مراحل کاشت، داشت وبرداشت و همچنین آموزش نحوه صحیح خشک کردن محصول زعفران یکی از اهداف مهم جهاد کشاورزی این شهرستان برای توسعه و شناسایی بیشتر زعفران رابر است .

زعفران به دلیل نیاز کم به آبیاری، اشتغالزایی بالا و درآمد به نسبت مناسب و محصولی مقرون به صرفه  در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل  به شمار می رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر در گفت وگو با فارس گفت: برداشت زعفران در بیش از ۲۳هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.photo_2016-11-08_12-04-36
حمید محمدی افزود: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار سطح زیر کشت ۳ کیلو زعفران برداشت شود.
وی با بیان اینکه مزارع زعفران این شهرستان عمدتاً در ارتفاعات بالا در اقلیم‌های کوهستانی و دامنه‌ها کشت می‌شود تصریح کرد: خاک این مزارع نیز دست نخورده است، محصول تولیدی از نظر عطر، طعم، رنگ و سایر فاکتورهای کیفی بی‌نظیر و منحصر به‌فرد است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابرگفت: با توجه به خشکسالیهای اخیر و نیاز کم این محصول به آب مقرون به صرفه است که در همین راستا به منظور توسعه کشت این محصول این اداره با همکاری بسیج در صورتیکه متقاضیان بسیجی باشند با معرفی بسیج وامهای با ۱۵درصد سود و بدون معرفی بسیج وامهای ۱۶درصد سود اعطا می نماید.

شایان ذکر است: سازگاری مناسب زعفران با شرایط آب وهوایی این منطقه باعث شده که  زعفران رابر از نظر کیفیت با زعفران خراسان رقابت کند در همین راستا نیاز جدی به بسته‎بندی و عرضه زعفران برندسازی این محصول است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب