پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:15:04 - جمعه 21 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ترامپ دانش سیاسی ندارد و کاسب کار است
خطیب جمعه رابر،یکی از سوالهای عمده محافل داخلی آمریکا و کسانی که مرتب شاهد اشتباهات متعدد ترامپ بودند را رفتار نامتعارف و دانش اندک سیاسی ترامپ برشمرد و گفت: اطلاعات ضعیف سیاسی ترامپ در یکی از مصاحبه های خود از تمایزمیان گروه نا امن حماس و حزب الله لبنان ناتوان بوده که جواب دهد، ترامپ شَم سیاسی ندارد، یک کاسب کاراست.

به  گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، به ادامه مباحث هفته های قبل درباره وظایف اخلاقی مشترک زوجین در تحکیم پیوند خانوادگی پرداخت و گفت: یکی دیگر ازوظایف مشترک بین زن و شوهر در تحکیم پیوند خانوادگی، احترام متقابل اعضای خانواده نسبت به یکدیگر است.
وی این وظیفه اخلاقی را تنها مختص به خانواده ها ندانست و افزود: هر مسلمانی موظف است با مسلمان دیگر با احترام برخورد کند، احترام متقابل زن و شوهر، پدر و مادرنسبت به فرزند و بلعکس نقش بسزایی در سلامت خانواده دارد.
خطیب جمعه رابر با تأکید بر اینکه از سفارشات دین اسلام براحترام متقابل نسبت به همدیگر است بیان کرد: در روایتی از نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ع) که می فرماید:«هر کس همسری اختیار کرد باید او را گرامى و محترم بشمارد. در حدیث دیگر می فرماید:«زنان را کسی گرامی نمی دارد، مگر انسان بزرگوار و کسی به آنها اهانت نمی کند، مگر انسان پست و ضعیف».
وی با بیان اینکه محبت و سلام کردن مرد وقتی وارد خانه می شود تأثیر بسزایی در محیط خانواده دارد افزود: هرکس محبتش در خانواده زیاد شود بداند ایمانش زیادترشده، هر گاه وارد خانه شدید بر خانواده سلام کن، زیرا منشأ روزی، خیر و برکت است.
امام جمعه رابر اضافه کرد: رسول اکرم(ص) به امیرالمؤمنین فرمود: بشنو ای اباالحسن! آنچه می‌گویم امر خداست که هر مردی به همسرش در کارهای منزل کمک و یاری نماید، خداوند به تعداد هر مویی که در بدن اوست، یک سال عبادت که روزهای آن‌ را روزه و شب‌هایش را عبادت نموده است، برای وی می‌نویسد و پاداش صابرانی چون یعقوب، داود و عیسی را به او می‌دهد. ای علی! هرکس در خانه مشغول خدمت به عیال شود و از یاری او مضایقه نکند، خداوند اسم او را در دفتر شهدا می‌نویسد و در هر روز و شب ثواب هزار شهید را برای او می‌نویسد و به هر قدمی که برمی‌دارد، اجر و پاداش حج و عمره را دارد و ثواب هزار جهاد و عیادت هزار مریض و هزار نماز جمعه و هزار تشییع جنازه و سیر کردن هزار گرسنه و پوشاندن هزار برهنه و انفاق هزار شتر در راه خدا به او می‌دهد.
وی افزود: کمک کردن به زن در خانه بهتر از خواندن تورات، انجیل، زبور و قرآن است و از آزاد کردن هزار اسیر و انفاق هزار شتر به مساکین بهتر است و چنین کسی پس از مرگ در بهشت خواهد بود. خدمت کردن به عیال کفاره گناهان کبیره است و غضب پروردگار را فرو می‌نشاند و مهریه او حور العین است.
خطیب جمعه رابر با بیان اینکه اهل بیت(ع) برترین الگوهای زندگی انسانهاست گفت: اهل بیت (ع) را درزندگی خودمان به عنوان الگو به کار ببندیم ،آن موقع مشکلات زندگی خیلی کمتر می شود.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه هفته پیشرو، هفته کتاب و کتابخوانی است با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی از منظر مقام معظم رهبری، اظهار داشت مردم ما، با کتاب، بیش از آنچه که امروز انس دارند باید انس بگیرند. کتابخوانی چیزی است که برای یک ملت، فریضه است؛ واجب و لازم است.
وی افزود: مردمی که اهل کتاب خواندن باشند، از لحاظ معلومات و ذکاوت و هوشیاری، تفاوت می‌کنند با مردمی که با کتاب و مطبوعات انس نداشته باشند.
امام جمعه رابربا بیان اینکه متاسفانه در جامعه امروزی با وجودفضای مجازی واینترنت اهمیت کتاب و کتابخوانی کمرنگ شده، بیان کرد: امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ ملی، بلکه یک واجب دینی است و برای یک ملت خسارت بزرگی است که افراد آن با کتاب سرو کار نداشته باشند.
وی از مسئولین آموزش و پرورش خواستار شد: انس با کتاب را در بین جوانان، رواج دهند تا از سر دلخواه و شوق بدان رو بیاوند و اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در منازل احیا کنید تا علم و معرفت مان بالاتر رود.
امام جمعه رابر، در بخش دیگرسخنان خود با اشاره به انتخابات آمریکا گفت: بعد از گذشت ماهها و هفته ها نهایتاً انتخابات آمریکا برگزارشد، نارضایتی مردم آمریکا از هر دو نامزد آشکار بود و به صراحت بیان می شود، آنها میان گزینه بد و بدتر یکی را انتخاب می کنند.
وی افزود: صدها آمریکایى با حضور در خیابان‌هاى واشنگتن دى سى علیه نامزدهاى انتخابات ریاست‌جمهورى کشورشان تظاهرات کردند،به جرأت می توان گفت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا یکی ازپدیده های کم نظیردر تاریخ معاصر این کشور بود.
خطیب جمعه رابر، یکی از سوالهای عمده محافل داخلی آمریکا و کسانی که مرتب شاهد اشتباهات متعدد ترامپ بودند را رفتار نامتعارف و دانش اندک سیاسی ترامپ برشمرد و عنوان کرد: اطلاعات ضعیف سیاسی ترامپ تا حدی که در یکی از مصاحبه های خود از تمایزمیان گروه مانندحماس و حزب الله لبنان ناتوان بوده که جواب دهد، شَم سیاسی ندارد، یک کاسب کاراست.
وی افزود:مشابه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶آمریکا در سال ۱۹۸۰ اتفاق افتاد که مردم، شخصی را به نام ریگان انتخاب کردند، در آن سال این شخص که از لحاظ بینش سیاسی ضعیف بود و چه خسارتهایی را به بار آورد، به خاطر نداشتن اطلاعات سیاسی ۶ کنفرانس خبری تشکیل دادند که در برخی از کنفرانس های خبری بخش مهم از این کنفرانس ها به لطیفه گویی های ریگان اختصاص یافت.
امام جمعه رابر با بیان اینکه نداشتن سیاست کارآمد موجب خسارت زیادی می شود افزود: خیلی از کشورها از وضعیت ترامپ به خاطر نداشتن اطلاعات سیاسی ترسیده اند.
حجت الاسلام صادقی، از دلایلی که مردم به ترامپ رأی دادند را خسته شدن مردم آمریکا از سلطه و جریانهای غالب سیاسی و اینکه بزرگترین بازنده بین المللی پیروزی ترامپ، عربستان سعودی و قطر و پشتیبانان جنگ تکفیری در منطقه هستند، خواند و تصریح کرد: سعودی ها بارها علنا ترامپ را مورد اهانت لفظی قرار دادند و با “بی لیافت” خواندن او در واقع پلهای پشت سر خود شان را خراب کرده اند و قطری ها حامیان مالی ستاد کلینتون بوده اند، نشان دادند که کلیتون با کمک های مالی حمایت می کنند.
وی گفت: امیدواریم شعارهای ترامپ برای خود سازی کشور آمریکا، رفع نژادی واینکه به مردم آمریکا رسیدگی شود چرا که مردم آمریکا، مردم گرفتار و بی گناهی هستند.
خطیب جمعه رابردر بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه با گذشت۳۷ سال از انقلاب بعضی از خانواده ها در این شهرستان فاقد امکانات اولیه هستند، بیان کرد: با بررسی های صورت گرفته نزدیک به۴۰ منزل از خانواده های تحت پوشش بهزیستی این شهرستان، فاقد حداقل امکانات اولیه می باشند.
وی با بیان اینکه طی جلسه ای که با مدیر کل بهزیستی استان و رئیس بهزیستی شهرستان داشتیم و نتایج خوبی هم داد خاطر نشان کرد: مردم با کمک مادی و غیرمادی خود باعث می شود خداوند عنایت ویژه ای به خودو خانواده هایتان داشته باشد و این را صدقه حساب کنید و ما را در این امر مهم یاری نمایید.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب