پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:56:47 - شنبه 20 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) صاحب انقلاب ایران اسلامی است
خطیب جمعه رابر گفت: صاحب این انقلاب امام زمان (ع) است که از پشت پرده هدایت می کند و طوری به موقع به گردن دشمنان خواهد زد که نه می میرنند و نه می توانند حرکت کنند.

به گزارش صبح رابر ، حجت الاسلام مهدی صادقی در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و تبریک روز نهم ربیع الاول به امامت رسیدن حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه شریف) اظهار داشت: در جامعه امروزی عوامی باعث می شود  ما امام زمان (ع) را نشناسیم و این خیلی خطرناک است، همانگونه که در زمان ائمه قبل، امام زمان شان را مردم آن زمان  نشناختند وبرعلیه امام زمانشان شورش کردند وائمه را یا با شمشیر، زهر به شهادت رساندند این باید در زندگی خودمان الگو باشد که از امام زمانمان فاصله نگیریم .

وی نشناختن دین، دنیا زدگی، پیمان شکنی و گناه و معصیت را از عوامل  موانع شناخت امام زمان (ع) خواند و یادآور شد: کسی  که فهم درست از آموزه های دین و معارف الهی ندارند چگونه می توانند به معرفت امام  و حجت امام برسند و از فیوضات معنوی امام بهره مند شوند .

حجت الاسلام صادقی با بیان روایتی از امام صادق(علیه السلام)  گفت : « هرگاه از یاران و اصحاب ما هر یک عمیقانه به مسائل دین ننگرد خیری در او وجود ندارد.»img_20161209_120942

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه جهالت و نادانی در امور دین برای جوامع دینی خسارت جبران ناپذیری است افزود:  وظیفه متولی امور فرهنگی مخصوصاً معلمان پرورشی آموزش و پروش که دانش آموزان رانسبت به دین  عمق بدهند چرا که عمق به دین ، برای شناختن امام  زمان راحتتر است.

وی گفت: یکی از موانع مهم و جدی در شناخت حضرت، علاقه به دنیا و دلبستگی به مطامع دنیوی است، قرآن کریم در آیاتی چند انسان را به این خطر جدّی توجه داده است.

امام جمعه رابر با بیان اینکه  دنیا می‌تواند پل سعادت بشر باشد به شرط آن‌که با استفاده صحیح و درست آن را به مزرعه آخرت تبدیل نماییم افزود: اگر در کنار واژه دنیا، حُبّ به آن افزوده شود، سر منشأ بسیاری از بدی‌ها و ناهنجاری‌ها در اجتماع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه دنیا طلبی روایات فراوانی وجود دارد که به برخی از آنان اشاره و بیان داشت:  امام صادق(علیه السلام) می‌فرماید:«علاقه به دنیا سر منشأ همه خطاها است»،امام رضا(علیه السلام) می‌فرماید: « بزرگترین گناه علاقه به دنیاست» و در روایتی امیرالمومنین علی(علیه السلام) می‌فرماید: « دلبستگی به دنیا سرمنشأ هر فتنه و ریشه همه بدبختی‌هاست.» دنیا طلبی  باعث می شود امام زمانمان را فراموش کنیم؛ این را باید مراقب باشیم.

حجت الاسلام صادقی  اضافه کرد: یکی از موانع مهم دیگر در شناخت  امام زمان (ع)، همین بی‌وفایی و پیمان شکستن است، اگر به حضرت معرفت و محبّت داریم باید این دو زمینه‌ساز عهد و پیمان و بیعت با امام گردد، زیرا عشق و ولایت بدون عهده‌داری و مسئولیت پذیری، هوسی بیش نیست.

وی عنوان کرد: کسی  که نسبت به امام زمانش تعهدی ندارد چگونه  می‌تواند منتظر باشد، و انتظار بدون عهد و پیمان، انتظار نیست.

خطیب جمعه رابر گفت: اهمیت عهد و پیمان تا جایی مهم است که امام سجاد(علیه السلام) به اباخالد اینگونه می‌فرماید:  ای ابا خالد، فتنه‌هایی هم چون شب تار فراخواهد رسید، تنها کسانی از آن فتنه‌ها نجات خواهند یافت که خداوند از آنان پیمان گرفته باشد، آنان چراغ‌های هدایت و چشمه‌های علم هستند و خداوند آن‌ها را از هر فتنه تاریکی نجات خواهد داد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه  یکی دیگر از موانع معرفت و درک فیوضات معنوی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)گناه و معصیت است تصریح کرد: ‌ انسانی که می‌خواهد در طریق معرفت امام قرار گیرد باید تلاش کند رفتار و کردارش مورد قبول حضرت واقع شود و اصولاً اگر بین امام و مأموم سنخیت نباشد چگونه می‌توان به درک متقابل دست یابیم، فراموش نکنیم امام به وظیفه‌اش بر اساس روایات عمل می‌کند، و این ما هستیم که متأسفانه قصور و کوتاهی داریم.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به معرفت باید خود را همواره در مرأی و منظر امام ببینیم افزود: روایتی از امام رضا علیه السلام می فرماید: « به خدا قسم که اعمال شما هر صبح و شام بر من عرضه می‌شود وامام زمان (ع)همین مطلب دارند صبح و شام اعمال ما  بر حضرت عرضه می شود، امام باقر (ع) می  فرماید هر گاه  خداوند تبارک و تعالی بر خلقش  غضب نماید،  ما را از  مجاورت ایشان دور می دارد و یا امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در توقیع شریفشان به مرحوم شیخ مفید می‌فرمایند: «ما را از ایشان چیزی محبوس نکرده است مگر گناهان و خطاهایی که از ایشان به ما می‌رسد و ما آن را ناخوش می‌داریم و از ایشان نمی‌پسندیم.»

وی افزود:  گناه و معصیت عامل مهمی در محرومیت از بهره‌مندی نعمت ظاهری و معنوی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.img_20161209_120920

خطیب جمعه رابردر خطبه دوم  در ادامه خطبه اول  به مناسبت نهم ربیع الاول روز به امامت رسیدن حضرت بقیه الله الاعظم گفت: حکمت الهی اقتضا کرد که پیشوای دوازدهم، غیبت اختیار کند تا موقعی که آمادگی لازم در جامعه به‌وجود آید؛ البته همه اسرار غیبت بر ما روشن نیست. در روایات، در زمینه علل و اسباب غیبت، روی چند موضوع تکیه کرده است.

وی یکی از علل  غیبت را آزمایش مردم  دانست و افزود:  یکی  از سنت های  ثابت  خدا، آزمایش بندگان وانتخاب  صالحان  و  گزینش پاکان است. حضرت موسی بن  جعفر (ع) می فرماید:هنگامیکه پنجمین فرزندم غایب شد، مواظب دین خود باشید، مبادا کسی شما را از دین خارج کند. او ناگزیر غیبتی خواهد داشت، به‌طوری که گروهی از مؤمنان از عقیده خویش برمی‌گردند. خداوند به‌وسیله غیبت، بندگان خویش را آزمایش می‌کند.

حجت الاسلام صادقی جهان عصر غیبت راهمانند کلاس درس مثال زد و بیان کرد:   کلاسی که در ظاهر استاد در آن حضور ندارد اما حرکات و سکنات هیچیک از دانشجویانش از نگاه تیزبین استاد دور نیست و همه آن‌ها باید به هنگام ظهور، پاسخگوی شیطنتها یا بازیگوشی‌های خود باشند.

وی افزود: همه ما در آزمونی بزرگ واقع شده ایم. آزمونی که اگر از آن سربلند بیرون آییم برترین مردم همه روزگاران خواهیم بود و اگر از عهده آزمون برنیاییم فردای ظهور باید در برابر حجت خدا پاسخگو باشیم. پس بیاییم از همین امروز و پیش از آن‌که واقعه ناگهانی ظهور فرا رسد خود را برای پاسخگویی در برابر امام عصر(ع) آماده کنیم؛ چراکه فردا خیلی دیر است.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش با اشاره به فتنه ۷۸ و ۸۸با بیان اینکه باید این  اعتقاد را داشته  باشیم  که انقلاب ایران  توسط امام زمان  اداره می شود تصریح کرد: مردم قوی باشید، دزدی ها، اختلاسها ،سخنرانیهای نابجا که اتفاق می افتد امام زمان(ع)  ما را می بیند .

وی  با  اشاره به روایتهای علمای بزرگ ایران از  صد سال قبل  که هنوز انقلابی به وجود نیامده بود، اما امام نظاره گر ماست، افزود:  در جریان تشرف مرحوم آیت‌الله العظمی نائینی از وجود شریف امام (عج) نقل شده که ایشان درباره حفظ ایران در جنگ جهانی اول ۸۰یا ۹۰سال پیش می فرماید: زمانی که جنگ جهانی اول مردم از شواهد پیش آمده  در سختی و تنگنا بودند یک شب آیت الله نائینی به امام زمان متوسل می شود در خواب دیواری را می بینند که به شکل نقشه ایران است و در زیر آن دیوار،عده ای از زنان و کودکان نشسته اند فریاد می زنند خدایا عاقبت چه خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه  دیوار مثل نقشه ایران و مردم زیر این دیوار بودند در عالم خواب دیدکه امام زمان انگشتانش را بر روی دیوار می گذارند و دیواری که در حالت خراب شدن بود، به حالت اول بر می گردانند و می فرمایند اینجا خانه شیعیان ماست،خم می شود، شکاف بر می دارد اما نمی افتد.

وی با بیان اینکه با گذشت بیش از  ۲۵۰۰ سال از مملکت ایران ،وقتی امام پرچم  ولایت فقیه را علم می  کند این پرچم خم می شود اما روی زمین نمی افتد،تاکید کرد: صاحب  این  انقلاب امام  زمان (ع) است  که از پشت  پرده  هدایت می کند و طوری به موقع به  گردن دشمنان خواهد زد که نه می میرنند و نه می توانند حرکت  کنند.

خطیب جمعه رابر با بیان پیام مرحوم مرتضایی‌فر که خود در زمان تماس آیت‌الله طالقانی با امام خمینی(ره) در منزل آیت‌الله طالقانی حضور داشته و شاهد و شنونده مکالمه تلفنی آن دو بزرگوار بوده است، گفت: «ما روز ۲۱ بهمن ۱۳۵۷ در منزل آیت‌الله طالقانی نشسته بودیم. به ایشان گفتند: «امام(ره) پیام داده که مردم در خانه‌های خود نمانند، بیرون بریزند و به حکومت نظامی اهمیت ندهند.» آقای طالقانی گفت: «امام مدت پانزده سال از ایران دور بوده‌اند و توجه ندارند که این دژخیمان رژیم چه بی‌رحم هستند. اگر مردم بیرون بریزند، همه را قتل عام می‌کنند؛ بنابراین صلاح در آن است که در منازل و خانه‌ها بنشینیم، ببینیم عاقبت کار چه می‌شود.» بعد مرحوم طالقانی با امام حدود نیم ساعت تلفنی گفتگو کرد تا شاید امام را قانع کند که مردم را از خانه‌هایشان بیرون نیاورند. ما حرف‌های آقای طالقانی را شنیدیم که سعی داشت امام را هرطور شده، از تصمیم خود مبنی بر بیرون آمدن مردم از خانه‌ها و اهمیت ندادن به حکومت نظامی، منصرف نماید تا اینکه آقای طالقانی گوشی را گذاشت و در گوشه‌ای زانوانش را بغل گرفت و ساکت ماند. حتی سرش را روی زانوانش تکیه داد و به فکر فرو رفت. ما با خود گفتیم حتماً امام حرفی زده و مثلاً به ایشان گفته شما دخالت نکنید و …؛ بنابراین آقای طالقانی ناراحت شده است امّا چیزی نگفتیم تا اینکه ایشان یک دفعه سر از زانوانش برداشت و به حال طبیعی و عادی برگشت. سؤال کردیم: «آقا چه شده؟ آیا امام به شما پرخاش کردند یا حرفی گفتند که شما ناراحت شدید؟» آقای طالقانی گفت: «نه؛ نه؛ اصلاً مسأله این نیست. من اصرار کردم که امام اعلامیه‌هایش را پس بگیرد و امام هرچه می‌گفت، من قانع نمی‌شدم؛ در آخر فرمود: «آقای طالقانی! اصرار نکن! احتمال بده که این دستور از طرف امام زمان(عج) است.» تا امام این جمله را گفت، من به خود لرزیدم و بی‌اختیار گوشی را گذاشتم و حالم دگرگون شد.

وی  با بیان اینکه  راز رهبری قاطعانه و پیروزمندانه امام راحل درپیروزی انقلاب اسلامی در تأیید غیبی ایشان نهفته و ایشان منظور نظر حضرت صاحب‌الزمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) بود خاطر نشان کرد: ما باید این را به  جوانانمان بفهمانیم این مملکت  متعلق به امام  زمان(ع)  است  امام  زمان(ع)  مملکت  خودش را محافظت می کند .

حجت الاسلام صادقی گفت: شما پایبند به نظام، انقلاب  مخصوصاً به  رهبری باشید، گوشتان را  به دهان رهبر دهید ولا غیر.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب