پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:42:19 - یکشنبه 21 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بیکاری معضل بزرگ جوانان رابری
این گزارش بر اساس درد و دل مردم رابر که می گویند: بیکاری جوانها که منشأ ناراحتی خانواده هاست چرا که در هر خانواده ای یک یا دو نفر از جوانان آن بیکار است.

به  گزارش  “صبح رابر”این روزها از هر کس  می پرسید بزرگترین مشکل شهرستان  رابرچیست؟،  می گوید: بیکاری جوانها  که منشأ ناراحتی  خانواده هاست چرا  که در هر  خانواده ای  یک  یا دو  نفر از جوانان آن بیکار است.

مردم رابر سالهاست با این معضل بیکاری دست و پنجه  نرم  می کنند، این معضل امسال نیزصدای شهروندان رابری را هم در آورد  یکی از شهروندان رابری در این راستا  گفت:  رابر هیچ  کارخانه ای  ندارد و با  راه اندازی معدن درآلوئیه،  سد  رابر و مؤسسه  حرا جوانان رابری امیدوار بودند که  دارای  شغل شوند  اما حسرت آن  به  دلشان ماند چرا که  نیروهای غیر بومی از مازندان و  گیلان  و بازنشته جای جوانان جویای کار رابری را  گرفتند.

وی ادامه  داد: جریانات سیاسی  و پارتی  بازی ها  دامن  جوانان  رابری را هم گرفت، ای  کاش  مسئولین  چاره ای  برای جوانان بیکار شهرستان رابر هم  بیندیشند تا شاهد  مهاجرت جوانان به  شهرها و استانهای دیگر نباشیم .

جوان  بیکاری با مدرک کارشناسی ارشد  که اکنون راننده آژانس است می گفت : جوانان  مدارک  پایین را  به  گونه ای که رشته شان   با  شغلشان متناسب  نیست  به  کار می گیرند اما من  باید در به در دنبال  شغل  بگردم .

وی خرج  زندگیش  را  از کرایه  کشی  در می آورد و می گوید: آیا می توان  با این درآمد تاکسی تلفنی امورات زندگی را بگذرانیم! چرا ادارت شهرستان نیروی های  بازنشته  را دوباره به  کار جذب میکنند یا  نیروهایی که حاضرند  چندین  شغل  داشته باشند اما یک جوان را هم به  کار نگیرند!، چرا نهادها  نیروی  غیر بومی را  حاضرند  جذب  کنند اما  جوانان  تحصیل  کرده  همان  شهرستان در به  در از این شهر به  آن  شهر درپی شغل باشند؟ و  خیلی  چرا های  دیگر ی که  درد  و حسرت  بزرگی  را به همراه دارد.

اگر نخواهیم هیچ مسوول یا تفکری را به کم کاری یا بی توجهی همه جانبه متهم کنیم و اگر بخواهیم بر اساس واقعیتهای موجود اظهار نظر کنیم، آیا باید بپذیریم که مدارک دانشگاهی هرگز با نیاز بازار کار همخوانی نداشته است.

در همین راستا امام  جمعه شهرستان رابر در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با بیکاری جوانان گفت : با رایزنی و قول های  مؤسسه امین، در آینده نزدیک  یکسری  از  افراد بیکار را به  عنوان کارگر این موسسه  از ما  قبول  می کنند.

وی با  پیگیری از طریق  ارتباط  تلفنی و دیدار  حضوری که همراه با امام جمعه هنزاء  در دو روز آینده به آن منطقه  خواهند داشت تأکید  بر رفع  بیکاری جوانان دارند.

متاسفانه در سالهای آینده موج دیگری از جوانان تحصیلکرده بیکار  نیز به آمار جوانان بیکار اضافه می شود که اگر دولت اقدامی در این رابطه انجام ندهد، شاهد جمعیت عظیمی از جوانان بیکار خواهیم بود که به تبع آن فسادهای اجتماعی نیز افزایش خواهد یافت

انتهای پیام /

  1. حسین   آذر ۲۲, ۱۳۹۵  

    بله بیکاری معظلی شده برای من ، خیلی وقته بیکارم با اینکه مدرک دارم….

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب