پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:26:17 - شنبه 25 دی 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بزک کردن خرید هواپیما به مصلحت منافع ملی ایران نیست/ دولت باید منفعت عموم مردم را اولویت قرار دهد
در حالی که به اواخر عمر دولت یازدهم نزدیک می شویم شاهد اقداماتی هستیم که هضم این مسائل کمی دشوار به نظر می رسد، دولت در اقدامی همزمان با برجام نافرجام قرار داد خرید هواپیما را با شرکت بوئینگ امضا کرد که طی این قرار داد بوئینگ مدعی ایجاد ۱۰۰ هزار شغل برای این شرکت شد، این درحالی است که وضعیت اشتغال جوانان ما در وضعیت بحرانی قرار دارد و دولت با صرف هزینه های گزاف برای بیگانگان ایجاد شغل می کند و علاوه بر آن الویت های اول و اساسی جامعه را نادیده می گیرد.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان در حالی که به اواخر عمر دولت یازدهم نزدیک می شویم شاهد اقداماتی هستیم که هضم این مسائل کمی دشوار به نظر می رسد، دولت در اقدامی همزمان با برجام نافرجام قرار داد خرید هواپیما را با شرکت بوئینگ امضا کرد که طی این قرار داد بوئینگ مدعی ایجاد ۱۰۰ هزار شغل برای این شرکت شد، این درحالی است که وضعیت اشتغال جوانان ما در وضعیت بحرانی قرار دارد و دولت با صرف هزینه های گزاف برای بیگانگان ایجاد شغل می کند و علاوه بر آن الویت های اول و اساسی جامعه را نادیده می گیرد.

 

Image result for ‫جواد حسینی کیا‬‎

 

حجت الاسلام و المسلمین سید جوادحسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان در رابطه با خرید هواپیمای ایرباس از خارج، ابراز کرد: آنچه که برای ما مهم است اولویت قرار دادن منافع عموم مردم است زیرا فقط حدود ۵ تا ۷ درصد مردم از ناوگان هوایی استفاده می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کیا در ادامه عنوان کرد: هرچند که خرید هواپیما می تواند مطلوب باشد اما اینکه به عنوان یک دستاورد مهمی تلقی شود و تولید داخلی نادیده گرفته شود و این همه هزینه پرداخت کرده باشند  این دستاورد نمی تواند جبران داده های ما را کند و از سویی خرید یک هواپیمای خارجی ایجاد شغل فراوانی برای سازندگان هواپیما می کند و ما فقط مصرف کننده می شویم و دانش آن را هم به ما نمی دهند بنابراین انتظار می رود دولت به سمت تولید داخلی هواپیماهای مسافربری غیر نظامی حرکت کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: در بحث هواپیماهای نظامی ایران حرفی برای گفتن دارد بنابراین در این عرصه هم می توانیم قدم های خوبی برداریم و امیدواریم دولت به این سمت قدم بردارد و به جای خرید برای تولید داخلی همت بگمارد.

Image result for ‫فرهاد فلاحتی‬‎

 

فرهاد فلاحتی، نماینده مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: خرید هواپیما، تجهیز، تعمیر و یا نوسازی ناوگان هوایی کشور زمانی که توسط وزیر راه مطرح شد در همان ابتدای کار مجلس در جلسات هم اندیشی با وزراء مطالب مربوطه به ایشان منتقل شد که اولویت کشور ناوگان هوایی داخلی ما است و ضمن اینکه اگر قرار باشد در بحث حمل و نقل اولویت بندی شود ریل و راه ما اولویت قوی تری نسبت به هوایی دارد.

فلاحتی در ادامه  ابراز کرد: اما علی رغم پیگیری نمایندگان کارهایی صورت گرفت و همزمان با بحث برجام طرح قرارداد مربوطه با شرکت ایرباس مطرح شده بود و به عنوان یک اولویت جدی در وزارت راه پیگیری می شد و حتی در جلسه ای که در ماه مبارک رمضان در خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشاندر همان جلسه اعلام کردند که اولویت بندی های کشور در نظر گرفته شود هرچند که ایشان به صراحت اعلا م نکردند اما مفهوم کلام ایشان این بود که رضایت چندانی برای انتخاب بحث هوایی به عنوان اولویت اول کشور ندارند.

این نماینده مجلس دهم تشریح کرد: نمایندگان مجلس هم با مقام معظم رهبری هم نظر بودند و در این راستا با وزیر صحبت هایی صورت گرفت اما ایشان راه خود رفتند و قراردادهای لازم را بستند که نتیاج آن را اکنونمی بینیم.

فلاحتی با بیان اینکه خرید هواپیما از خارج برای شرکت های سازنده آن اشتغال ایجاد می کند، یادآور شد: اینکه برای شرکت سازنده خارجی شغل ایجاد می کند شکی نیست، در واحد سازنده اش چند هزار نفر را به کار می گیرد و عواید آن نصیب کشورهای سازنده خارجی آن می شود.

وی در ادامه ابراز کرد: ناوگان هوایی داخلی ما که فعالیت های مربوط به هواپیماهای کوچک و مسافر بری معمولی را انجام می دهد بسیار مستعد کار است و توانایی آن را دارد که با کمک دولت در اصفهان می تواند تولید کننده باشد  و یا حداقل تعمیرات هواپیماهای داخلی را داشته باشند و بخش عمده ای از هواپیماهای غول پیکر مانند ایرباس های خریداری شده در سفرهای خاص خارجی استفاده می شود که هزینه های سفر بالا است.

این نماینده مجلس دهم تشریح کرد:  به نظر می رسد که بزرگ کردن این قضیه و معرفی کردن آن به عنوان یک شاهکار و همچنین اهرمی مهم در تعاملات حمل و نقلی بین المللی از سوی دولت به صلاح نیست زیرا این موجب ناراحتی مردم شده و نشان می دهد که اولویت های مردم با اولویت هایی که دولت برای مردم در نظر می گیرد تفاوت دارد.

فلاحتی در پایان خاطر نشان کرد: شعار دادن و بزک کردن مسئله خرید هواپیما به مصلحت منافع ملی ما نیست و دولتمردان باید به صورت منطقی ومنصفانه با این موضوع برخورد کنند و همچنین ارتباط دادن موضوع به برجامی که نافرجام ماند و پررنگ کردن مسئله خرید چند هواپیما که طی  یک قرار داد ۱۰ ساله به ایران تحویل داده می شود اجحاف در حق مردمی است که به  اولویت یک آن ها توجهی نمی شود و دربحث حمل و نقل اولویت یک ما راه اهن است که مورد تاکید همه مردم است امیدواریم دولت هم مردم مستمند و نیازمند و پس از آن عامه مردم را برای بهره مندی از اشتغال و امکانات اولویت اول خود قرار دهد.

امیدواریم که مسئولان مربوطه از خواب غفلت بیدار شوند و کمی دغدغه های اساسی مردم همانند ایجاد اشتغال، کاهش تورم را اولویت قرار داده و برای رفع آن ها بکوشند.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب