پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:18:51 - جمعه 15 بهمن 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سیاست عدم صدور ویزا در راستاى اسلام‏ هراسى از مسلمانان جهان است/۲۲ بهمن نشاندهنده روح زنده و بیدار ملت ایران است
خطیب جمعه رابر گفت: آمریکا همان آمریکاست؛ سگ زرد برادر شغال، و افرادى همچون ترامپ فقط مجرى سیاست‏ هاى خباثت‏آلود واشنگتن هستند و کینه آمریکا نسبت به مسلمانان همچنان ادامه دارد و سیاست عدم صدور ویزا در راستاى اسلام ‏هراسى از مسلمانان در سطح جهان است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام  مهدی  صادقی  در خطبه های  عبادی  سیاسی  این هفته؛ با  دعوت به  رعایت  تقوای  الهی، در ادامه  مباحث  روشهای تربیتی کودکان که اصلی ترین و مهمترین احتیاجات روانی کودک را برخورداری از محبت دانست گفت: در محبت کردن به کودکان باید عدالت رعایت شود، همانگونه که  حضرت محمد (صلی الله  علیه وآله ) فرمودند: میان فرزندان خود به عدالت رفتار نمایید همچنان که دوست دارید بین شما در نیکی و لطف، به عدالت رفتار شود.

وی با بیان روایت دیگری نبی مکرم اسلام حضرت محمد (صلی الله  علیه وآله )  می فرماید: همانا خداوند دوست دارد که میان فرزندان خود به عدالت رفتارکنید، حتی در بوسیدن افزود: ما باید بکوشیم با فرزندان خود، عادلانه رفتار کنیم .

خطیب جمعه رابر بااشاره به داستان حضرت یعقوب بیان کرد:  بکوشیم با فرزندان خودمان محبت را  تقسیم کنیم ، از آن جا که مهم ترین عامل سلامت روح کودک، محبت است، کم بود آن سبب ناهنجاری های عاطفی و روانی می گردد و زمینه را برای آشفتگی روحی و بزه کاری های اجتماعی وی در آینده فراهم می سازد.

وی با بیان اینکه در هر صورت، محبت، تاثیر بسزایی در سازندگی فرزند دارد عنوان کرد: والدین معمولا نسبت به فرزندان کوچکتر محبت بیشتری ابراز می دارند، این امر موجب آزردگی خاطر سایر کودکان و احساس حسادت آنان نسبت به کودک مزبور می گردد.

امام جمعه رابر افزود: از طرفی باید توجه داشت که محبت بیش از اندازه به کودکان موجب از خود راضی شدن آنان خواهد شد و در آینده سبب سرخوردگی و شکست آنان می شود، چون در طول زندگی و موقعیت های مختلف در محیط مدرسه و اجتماع با مشکلاتی برخورد خواهند کرد و دیگران همانند والدین به آنان محبت و توجه نمی کنند.

وی با بیان اینکه برخی محبت کردن را بلد نیستند  بیان کرد: در محبت اعتدال را رعایت کنید تا همه از شما راضی باشند.

حجت الاسلام مهدی صادقی دربخش دیگر سخنانش، با تبریک روز ولادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (سلام الله علیها ) و روز پرستار با بیان اینکه حضرت زینب کبرى یک زن بزرگ است گفت: عظمتى که این زن بزرگ در چشم ملتهاى اسلامى دارد، از چیست؟ نمى‏ شود گفت به‏ خاطر این است که دختر على ‏بن ابى طالب(علیه‏ السّلام) یا خواهر حسین ‏بن على و حسن‏ بن على(علیه السّلام) است. نسبتها هرگز نمى‏ توانند چنین عظمتى را خلق کنند. همه ائمه ما، دختران و مادران و خواهرانى داشتند، اما کو یک نفر مثل زینب کبرى؟.

وی ارزش و عظمت زینب کبرى(سلام الله علیها)، به‏ خاطر موضع و حرکت عظیم انسانى و اسلامى او بر اساس تکلیف الهى خواند و افزود:کار او، تصمیم او، نوع حرکت او، به او این‏ طور عظمت بخشید. هرکس چنین کارى بکند و لو دختر امیرالمؤمنین(علیه‏السّلام) هم نباشد، عظمت پیدا مى‏ کند.

امام جمعه رابر با اشاره به اینکه زن در اسلام نقش بسزایی دارد تصریح کرد:  بخش عمده این عظمت حضرت زینب کبری (س) اینکه اولًا موقعیت را شناخت؛ هم موقعیت قبل از رفتن امام حسین(علیه السّلام) به کربلا، هم موقعیت لحظات بحرانى روز عاشورا، هم موقعیت حوادث کشنده بعد از شهادت امام حسین را و ثانیاً طبق هر موقعیت، یک انتخاب کرد. این انتخاب ها زینب را ساخت.

وی اضافه کرد: قبل از حرکت به کربلا، بزرگانى مثل ابن عباس و ابن جعفر و چهره ‏هاى نامدار صدر اسلام، که ادعاى فقاهت و شهامت و ریاست و آقازادگى و امثال این‏ها را داشتند، گیج شدند و نفهمیدند چه‏ کار باید بکنند؛ ولى زینب کبرى(سلام الله علیها) گیج نشد و فهمید که باید این‏ راه را برود و امام خود را تنها نگذارد و رفت. نه این‏که نمى‏ فهمید راه سختى است؛ او بهتر از دیگران حس مى‏ کرد.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه حضرت زینب(س)؛ پرستارى از روح کلى اسلام‏ کرد گفت: تلاش حضرت زینب(سلام‏ الله علیها) فقط این نیست که از امام بیمارى در کربلا حراست و پرستارى کرده است. حضرت زینب(سلام ‏الله علیها) از روح کلّى اسلام و جامعه آن روز مسلمین پرستارى کرد.

وی با بیان تقارن تولد حضرت زینب(سلام الله علیها) و دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: حضرت زینب کبری، پرستاری از اسلام و حرکت ابی  عبدالله (ع) کرد نه به این عنوان که امام حسین (ع)برادرش بود؛ خواهران شما هم همین وظیفه رادارید، باید پرستاری از انقلاب، نظام و این اسلام عزیز داشته  باشید.

حجت الاسلام صادقی با توصیه به اینکه همه به ویژه خواهران  از این انقلاب محافظت و  پرستاری کنندگفت: حضرت زینب(س)  در مقابل یک دنیا بدى، ظلم، بى‏ انصافى، حیوان‏ صفتى و قساوت، یک‏ تنه ایستاد و با این ایستادگى توانست از روح کلّى اسلام حراست و پرستارى کند.

وی در ادامه افزود:  همچنان که مى‏گوییم امام حسین(علیه ‏السّلام) اسلام را حفظ کرد، مى‏ توانیم دقیقاً ادّعا کنیم که حضرت زینب(سلام‏ الله‏ علیها) هم با ایستادگى خود، اسلام را حفظ کرد. این ایستادگى، یک رمز و راز و یک عامل اصلى است.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود، با بیان اینکه  متاسفانه در جامعه امروزی بر روی فرزندان خود، اسم هایی که مصمایی ندارند؛ می گذارندعنوان کرد:  اسم زیبا و با مصمایی برای فرزندان خود  انتخاب کنید مثل اسم  زینب برای دختر، بر اساس روایات، اگر نام نیکی بر فرزندان  خود نگذارید  در روز  قیامت همین  فرزندی که اسم  نامناسبی  برایش گذاشته ای، شما را مورد بازخواست قرار می دهد.

وی در بخش دیگر  سخنانش با اشاره به اینکه در آستانه راهپیمایی دشمن شکن ۲۲بهمن درهفته آینده  هستیم گفت : روز جمعه  ۲۲، همه آحاد ملت، با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۲۲بهمن که مظهر اقتدار ملى است، مظهر اقتدار ملت ایران است، مظهر حضور مردمى و اراده و عزم ملى ملت ایران است که مرد و زن و پیر و جوان، در همه شرایط به خیابانها مى‏ آیند و خودشان را در سرتاسر کشور در مقابل چشم بینندگان قرار مى‏ دهند، این خیلى باعظمت است.

امام جمعه رابر با بیان اینکه شما نگاه کنید جشنهاى یادبود انقلابهاى دنیا در کشورها چگونه انجام مى‏ گیرد. یک مراسم رسمى‏ اى درست مى‏ کنند، یک عده ‏اى از رجال یک جایى جمع مى‏ شوند، احیاناً نیروهاى مسلحى هم رژه مى ‏روند.اما  در ایران، اینگونه نیست گفت: در ایران  سالروز پیروزى انقلاب یعنی ۲۲ بهمن، به‏ وسیله میلیونها مردم در سرتاسر کشور با شوق و ذوقِ فراوان انجام مى‏ گیرد؛ هر سال هم از سال قبل شورانگیزتر و مهم‏تر و بزرگتر؛ این نشان‏دهنده زنده‏ بودن این ملت و پیشرفت این ملت در اهداف انقلابى است.

وی با دعوت حضور حداکثری مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: مردم رابر امسال نیز با شکوه تر از هر سال در راهپیمایی عظیم ۲۲بهمن با تفکر انقلابی شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام  صادقی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سخنان  ترامپ و تصمیم های جنجالی ، گفت : این اقدامات را  به هر حا ل بعد گذشت ۲سال انجام می دهند  این گربه دم حجله سر بریده ، به ضرر خود کشورآمریکا است. عدم صدور ویزا و احداث دیوار مرزى با مکزیک قصد دارد؛ ایجاد کند، ناشى از آسیب ‏پذیرى داخلى واشنگتن و هم‏چنین اغراض سیاسى است.

وی با بیان اینکه آمریکا کشورى است که توسط مهاجران رانده‏ شده تأسیس شد افزود:  اصولاً این کشور با مهاجران و مهاجر پذیر است اکثریت آمریکایی ها مهاجر و از کشورهای دیگرند .

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه در کنار مباحث فوق یک نکته نباید فراموش شودتصریح کرد:  آمریکا همان آمریکاست؛ سگ زرد برادر شغال، و افرادى همچون ترامپ فقط مجرى سیاست‏ هاى خباثت‏آلود واشنگتن هستند و کینه آمریکا نسبت به مسلمانان همچنان ادامه دارد و سیاست عدم صدور ویزا در راستاى اسلام ‏هراسى از مسلمانان در سطح جهان است.

وی در بخش پایانی خطبه ها ازشمخانی دبیر شورای امنیت ملی خواست، جلوی  جلسه فتنه انگیز  که در تهران برگزار می شود؛ را بگیرد وگفت: بنده از زبان خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران می خواهم  جلوی جلسه  فتنه انگیز در تهران که زنان ادوار مجلس برگزار می کنند را بگیرد.

خطیب جمعه رابر، با بیان اینکه دبیر امنیت ملی چرا خواب است افزود:  اگر جلسه هم اندیشی نمایندگان زن ادوار مجلس  در دوره های قبل است چرا مرضیه وحید دستجردی که  نماینده مجلس  در  دوره های  قبل بود را دعوت نکردید؛ چرا خانم اخوان نماینده اصفهان را دعوت نکردید؟.

وی با بیان اینکه نمایندگان زن فتنه انگیز ادوارمجلس را می بایست ممنوع ورود به تهران کنید گفت:  مردم ماطاقت فتنه دیگری را ندارد؛ اما اگر فتنه ی دیگری در راه باشد؛ این دفعه مردم از جای جای دنیا آرام نمی نشینند.

امام جمعه رابرافزود: انتخابات ریاست جمهوری مراقب باشید فتنه دیگری در پیش است؛  شما باید آگاه باشید.

انتهای  پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب