پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:30:09 - جمعه 6 اسفند 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همه قوا باید آخر امسال نشان دهند براى «اقدام و عمل»چه کردند
حجت الاسلام محمدی امام جمعه موقت رابرگفت : مقام معظم رهبری(مدظله العالی)فرمودند: همه قوا باید آخر امسال نشان دهند براى «اقدام و عمل»چه کردند.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام محمدی امام جمعه موقت رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ؛ ضمن دعوت به رعایت  تقوای الهی، با بیان  به تبیین آثار تقوا و بیان ویژگی های اهل تقوا براساس آیات و روایات اسلامی گفت : تقوای الهی بزرگترین ارزش و برتری انسان است .

وی خیر دنیا و آخرت را در تقوای الهی  خواند و افزود : اگر تقوا نباشد ارزشهای کاذب و دروغین  جای ارزشهای راستین را  خواهد گرفت.

امام جمعه موقت رابر با اشاره به سوره مدثر آیه ۳۸ قرآن بیان کرد: خداوند متعال می‌فرماید: «کل نفسٍ بما کسبت رهینۀ» جان هر کس در گرو اعمال خویش است ، تمام وجود انسان در گرو انجام وظایف و تکالیف او است.

وی با اشاره به آیه ۱۲ سوره حجرات افزود: اگر ایمان دارید ازگناهان بد بپرهیزید  که برخی ظنّ و پندارها معصیت است و نیز تجسس مکنید و غیبت یکدیگر روا مدارید،  خداوند اینها را عذاب خواهد کرد.

امام جمعه موقت رابر با بیان اینکه مسلمان و مؤمن واقعی کسی که در همه اعمالش تقوا را رعایت نماید گفت:  در حرف زدن ، نشستن و برخاستن ، در حرکات و  سکنات و رفتارش تقوا داشته باشد تقوا تنها  چیزی است انسان را در دنیا و آخرت به سرای خوبی می رساند برخی در ظاهر گفتار مسلمان باشدو در اعمال مثل  کفتار باشد اینگونه نباشید.

وی با بیان اینکه مسلمان کسی که دیگران از دست و زبانش در امان باشد افزود: غیبت، تهمت و افترا  چه با زبان ، قلم  و  تایپ به دیگران  نبندید وگرنه آن دنیا باید جواب خدا و مخلوق خدا را بدهید.

حجت الاسلام محمدی گفت خداوند متعال در  سوره  واقعه آیه ۴۰ می فرماید :  هر زن و مرد  کار خوب  انجام  دهد بدون حساب وارد بهشت می شود .

وی با اشاره به تقوای الهی ازمنظر  امیرالمومنین(علیه السلام) عنوان کرد : امیرالمومنین (علیه السلام )  کسی که اسوه تقوا است ، در نهج البلاغه مرتب از تقوا  می گوید: ای بندگان خدا! شما را به پرهیزکاری و ترس از خدایی سفارش می‏کنم که شما را جامه‏ ها پوشانید، و وسائل زندگی شما را فراهم کرد، اگر راهی برای زندگی جاودانه وجود می‏داشت، یا از مرگ گریزی بود، حتما سلیمان بن داوود (ع) چنین می‏کرد، او که خداوند حکومت بر جن و انس را همراه با نبوت و مقام بلند قرب و منزلت، در اختیارش قرار داد اما آنگاه که پیمانه عمرش لبریز و روزی او تمام شد، تیرهای مرگ از کمانه ای نیستی بر او باریدن گرفت، و خانه و دیار از او خالی گشت، خانه‏ های او بی‏ صاحب ماند، و دیگران آنها را به ارث بردند.

امام جمعه موقت رابربا اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری  در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین و اهمیت این کنفرانس را همین بس که رهبر جهان اسلام شخصاً در این انتفاضه حضور  پیدا کردنددانست و گفت : آنچه بیش از هر چیز دلها را به درد مى‏ آورد، همراهى برخى کشورها و دولت هاى به‏ اصطلاح عربى و اسلامى منطقه است، آنان که به ‏ظاهر فریاد دوستى با ملت فلسطین سر مى‏ دهند اما به‏ واقع پاى سفره سازش و دریوزگى و بلکه جیره‏ خوارى رژیم صهیونیستى و حامیان بین ‏المللى آن به‏ویژه شیطان بزرگ آمریکا مى‏نشینند و این روزها وقیحانه از صلح، سازش و رفاقت آشکار با این غده سرطانى جهان اسلام دم مى‏زنند!

وی تصریح کرد: سالهاست که متأسفانه با توطئه مرموز مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل و میدان‏دارى و پشتیبانى همه‏ جانبه رژیم وهابى و سلفى آل‏سعود، آتش فتنه جنگ نیابتى در منطقه برافروخته گردیده است.

امام جمعه موقت رابر گفت:  آتش فتنه ‏اى که تکفیر و داعش پرچمدار آن بوده و ضمن نشان دادن چهره‏اى خشن از اسلام، بیش از هر زمان دیگرى رژیم صهیونیستى را در حاشیه امن قرار داده است. به‏راستى از فتنه مسلمان‏کشى به بهانه‏ هاى واهى قومى و مذهبى، چه کسانى بیشترین سود را مى ‏برند؟!

وی با تاکید بر اینکه تفرقه بین شیعه و سنی باعث می‌شود دشمنان اسلام ‌‌از این تفرقه ‌سود ببرند، بیان کرد: ‌‌با بصیرت و حفظ وحدت در شرایط منطقه بیش از پیش ضروری است و جمهوری اسلامی ایران الگویی برای وحدت است.

وی با اشاره به روز یکشنبه ۸اسفند ماه مصادف با ۲۸ جمادی ‏الاول روز امور تربیتى و تربیت اسلامى‏ و روز بزرگداست حکیم حاج ملاهادى سبزوارى گفت : اهمیت تربیت اسلامی از منظر امام خمیتی (ره) که فرمودند : همه شما  در سوره اول قرآن ، سوره فاتحه الکتاب می خوانید که «الحَمْدُ للهِ رَبِّ العَالَمین.» کلمه «ربوبیت.»را و مبدأ تربیت را در اول قرآن طرح مى‏کند و ما را مکلف فرموده‏اند که در هر شبانه‏روز، چندین مرتبه این‏را در رکعات نماز بخوانیم و توجه داشته باشیم به این‏که مسأله تربیت اسلامی .

وی افزود: در زمینه تهذیب و تزکیه نفس و اصلاح اخلاق، برنامه تنظیم کنید؛ استاد اخلاق براى خود معین نمایید؛ جلسه وعظ و خطابه، پند و نصیحت تشکیل دهید. آدم خودرو نمى‏توان مهذب شد. با تشکیل مجالس اخلاق در سطح شهرستان مردم از مباحث اخلاقی و تربیتی بهره مند شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه  انسان بدون تربیت الهى؛ بدتر از حیوان‏ است عنوان کرد: انسان اگر تربیت الهى نشود، حیوان است، بلکه بدتر از حیوان. شما هیچ حیوانى را خونخوارتر از انسان نمى‏توانید پیدا بکنید. یک حیوان اگر چنان‏چه بداخلاق باشد، بد عمل باشد، چموش باشد، این همان خودش است و این‏طور نیست که دیگران را هم وادار کند به آن نقیصه‏اى که خودش دارد. انسان این‏طور نیست؛ انسانِ بد، یک امّت را بد مى‏کند و یک خوبش، یک امّت را خوب مى‏کند.

وی گفت: علمِ تنها فایده ندارد، علمى که تربیت در او نباشد، تزکیه در او نباشد، این علم فایده ندارد. همان ‏طورى که اگر الاغ و حمار، چنان ‏چه الاغ به بار او کتاب باشد. انسانی  که علم بدون تربیت الهى داشته باشد حکایتش همین است .

امام جمعه موقت رابر با اشاره به فرمایش امام راحل در باب تربیت اسلامی  به مادرها افزود: مادرها باید توجه به این معنا کنند که بچه‏ها را خوب تربیت کنند، پاک تربیت کنند، دامن‏هایشان یک مدرسه علمى و ایمانى باشد و این یک مطلب بسیار بزرگى است که از مادرها ساخته است و از کسى دیگر ساخته نیست.

وی ، خطاب دو م امام راحل  به معلمان در باب تربیت اسلامی گفت : شغل شما اخراج بچه‏ها و کودک‏ها است از ظلمت‏ها به نور؛ تعلیم و تربیت انسانى. تعلیم و تربیت اسلامى، آن‏ها را از اخلاق فاسد نجات بدهید، آن‏ها را از این آمال و آرزوهایى که به‏واسطه آن به فساد کشیده مى‏شوند، بر حذر دارید، بچه‏ها را تربیت کنید.

حجت الاسلام محمدی افزود : هشدار امام راحل به معلمان ، اگر چنان‏چه خداى نخواسته بچه‏هایى از دامن‏ها و از کلاس‏هاى شما بیرون بیایند که برخلاف تربیت‏هاى انسانى اسلامى باشد، شما مسؤول هستید، مسؤولیت بزرگ است. یک انسان درست ممکن است یک عالم را تربیت کند، یک انسان غیرسالم و یک عالم را به فساد مى‏کشد.

وی دربخش دیگر سخنان خود با اشاره به روز دوشنبه  ۹ اسفند مصادف با روز تشکیل بنیاد مستضعفان و جانبازان به فرمان امام خمینى(ره) در ۱۳۵۷و روز سه شنبه ۱۰ اسفند مصادف با اول جمادی الثانی روز ارتحال فقیه مجاهد آیت‏الله العظمی مرحوم شیخ محمد فاضل لنکرانی  گفت : آیت الله العظمی شیخ فاضل لنکرانی از علمای صاحب نام و از اساتید علم و تهذیب  در جهت ترویج علوم الهی بودند.

امام جمعه موقت رابر در بخش دیگر سخنانش  با اشاره به مناسبت سال «اقتصاد مقاومتى؛ اقدام و عمل» بیان کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی)فرمودند:  همه قوا باید آخر امسال نشان دهند براى «اقدام و عمل»چه کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری  چهار پنج سال یا شش سال قبل از این در سخنرانى اوّل سال فرمودند که امروز نگاه دشمنان ملّت ایران به مسأله اقتصاد است؛ سعى دارند به اقتصاد کشور فشار بیاورند؛ اقتصاد کشور را آن‏چنان زیر فشار قرار بدهند که مردم دچار مشکل شوند.

خطیب جمعه رابر زنده کردن تولید داخلی ، مراقبت در واردات مدیریت منابع، مبارزه جدی با فساد اقتصادی و نگاه ویژه به صنایع متوسط و کوچک  از نکات مهم مقام معظم رهبری در ۶ سال قبل خواند و گفت : سال دارد تمام مى‏شود؛ الان چند هفته به پایان سال  است، اقدام و عمل باید نشان داده بشود. من اوّل سال هم گفتم که مسؤولین کشور ، چه مسؤولین قوّه مجریّه و دولت، چه مسؤولین قوّه قضائیّه، چه مسؤولین مجلس؛ فرقى نمى‏کند، همه،  آخر سال باید نشان بدهند که در این سال براى اقدام و عمل چه کردند؛ نگویند باید چنین بشود، باید بگویند چنین شد؛ این‏را باید مشخّص کنند.

 

وی بااشاره به ۱۲ اسفند سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) گفت:  شهر ستان رابردر سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)  رنگ بوی دیگری دارد؛ روز پنج شنبه علارغم روز پر از اندوه، روزی که ۲شهید گمنام به شهرستان رابر می آید شهیدی که حتی نامش  را فدای خدا و اسلام کرد .

حجت الاسلام محمدی همچنین از برگزاری  یادواره شهدای شهرستان رابر همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها  در بخش هنزاءخبرداد و افزود: مردم شهرستان رابر در استقبال از شهدا سنگ تمام خواهند گذاشت.

وی در پایان خطبه ها  به  ذکر مصیبت حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها ) با مداحی و روضه خوانی به عزاداری  پرداخت .

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب