پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:11:41 - شنبه 14 اسفند 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سلام گفتن یکی از راههای شخصیت دادن به کوکان است
امام جمعه شهرستان رابر گفت: سلام کردن یکی از راههای شخصیت دادن به کوکان است.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه  شهرستان رابر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته، ضمن  دعوت به رعایت  تقوای الهی با اشاره به مباحثی درباره شخصیت دادن  به  کودکان اظهارداشت:  سلام کردن  یکی از راههای شخصیت دادن به کوکان است.

وی افزود: شما با سلا م کردن به  این  کودک ۴ یا ۵ساله شخصیت و بها  دادید، این شخصیت دادن به خود گوینده سلام است بعد طرف  مقابل.

امام جمعه رابر  با بیان اینکه کودکان  احترام و توجه را مدنظر دارد و سلام کردن دیگران را به خود با دیده احترام می نگردگفت:  حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) درروایتی  می فرماید: ۵ چیز است که تا لحظه مرگ آن را ترک نمی کنم، یکی از آنها سلام گفتن بر کودکان است در انجام این رفتار مراقبت دارم تا بعد از من به صورت یک سنت میان مسلمین بماند که بدان عمل کنند. ”

وی افزود: تربیت کودکان یک امر مهم و اساسی است که در شخصیت و آینده کودک بسیار موثر می باشد.

حجت الاسلام صادقی بااشاره به خاصیت  سلام  کردن بیان کرد: کلامی که با  سلام  کردن  شروع شود یقین داشته باشید انتهای کار به خوبی انجام می شود.

وی با اشاره به تإثیر سلام در نماز،زیارت نامه های اهل بیت(ع)  افزود:  سلام هفتاد ثواب دارد که شصت و نه یا نودو نه تاى آن براى سلام کننده است و یکى براى جواب دهنده. جواب ندادن سلام  دین حساب می شود.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه در بسیاری از روایات اسلامی به بزرگسالان تاکید شده است شخصیت کودکان را رعایت کنید توصیه کرد : سلام کردن، با این امر راحت و معجزه گر به  فرزندانمان شخصیت  دهیم .

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به روز ۱۴اسفندماه سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) (۱۳۵۷ ه‍.ش) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری گفت: یکى از ضروریترین نهادهاى انقلاب، کمیته امداد است و علت هم این است که یکى از اهداف اصلى انقلاب رسیدگى به وضع محرومان و مستضعفان و رفع محرومیت از آن‏هاست.

امام جمعه رابر افزود:  درد بیش از ناله است  این  حس  دوستی که در وجود شما خواهران و برادران شهر رابر وجود دارد این را می طلبد  که در این هفته که بنام هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری  شده  براى کمک به نیازمندان  در شب عید عنایت  داشته باشد. شادی هایمان را تقسیم  کنیم.

وی تصریح کرد: در روایت  دیگر امام سجاد (ع)  در دعابه خدا  عرض می کند:خدایا! همنشینی با فقیران را محبوب من گردان و با صبر نیکو مرا در همنشینی با آنان یاری فرما.

خطیب جمعه رابر با اشاره به  روز یکشنبه ۱۵ اسفند ماه مصادف با روز درختکاری‏ و آغاز هفته منابع طبیعی گفت : شایسته است نسبت  به  حفظ درختان  در سالم  سازی و پاکسازی تإثیر بسزایی دارد اهتمام اسلام به درختکاری و برافراشتن  دانه و  کاشتن  هسته ثمر بخش به  گونه ای که کاشتن درخت در ردیف  بهترین و مقدس ترین کارهای خیر  قرار می گیرد .

وی درباره نگه داری و آبیاری درخت  از نظر اسلام گفت: پیامبر فرمودند: هر کس درخت موز یا درخت سدری را سیراب کند، گویا مؤمن تشنه ای راسیراب کرده است .

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکهاز قطع درختان بپرهیزید ؛ مگر این که ضرورتی در میان باشدافزود:  دراسلام، به درخت و درختکاری و سبزه و سبز نگهداشتن محیط زیست بسیار تأکید شده است؛ به گونه ای که حتی در بحبوحه جنگ از تخریب جنگل ها و قطع درختان به شدت نهی شده است.

خطیب جمعه رابرهمچنین از مردم همیشه در صحنه  دراستقبال و تشییع شهدای گمنام، حضوردر یادواره ۳۵۰شهید شهرستان و ۶شهید مهمان و نیز ازبرگزاری مجالس عزا دیگر به مناسبت شهادت بانوی دو عالم قدردانی کرد .

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب