پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:41:34 - جمعه 20 اسفند 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دولتمردان به‏ جاى احساس ضعف و زبونى، اقتصاد مقاومتى را جدى بگیرند/امضای قراردادهای تجاری در منزل سفیر سوئد اهانت به مردم ایران است
امام جمعه رابر گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: علت شروع جنگ تحمیلى این بود که دشمن بعثى و حامیانش در ما احساس ضعف کردند و اگر از تصرف چند روزه تهران مطمئن نبودند، قطعاً جنگ را آغاز نمى‏ کردند.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابرٰ در خطبه های عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، در  ادامه مباحث هفته گذشته یکی دیگرازراههای شخصیت دادن به کودک را  وفای به عهده خواندو اظهارداشت:  اولیاء و مربیان جهت تشویق کودک وعده ای می دهد کودکان از آن اولیاءیا مربیان  توقع دارندبه وعده خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه  اگر به وعده خود عمل نکردند کودکان اعتمادشان نسبت به آنها سلب می گردد گفت: کودکان جز به تحقق وعده والدین نمی اندیشند، در وفای والدین تردید ندارند و همواره به انتظار لحظه موعود می نشینند.هرگونه تأخیر و تخلف در وفای به وعده آنها را می آزارد و به تخریب روحیه اعتماد به والدین می انجامد. افزون بر این، چنین کردار ناپسندی غیرمستقیم درس پیمان شکنی به آنان می آموزد.

خطیب جمعه رابربا بیان اینکه وفای به وعده، مورد توجه پیشوایان دین است و این عمل مهم در برخورد با کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار است افزود: امام کاظم می فرماید: هنگامی که به فرزندانتان وعده دادید، وفا کنید؛ همانا کودکان چنان می پندارند که شما به آنها روزی می دهید.

وی با اشاره به  حدیثی از امام صادق (ع) درباره دروغ گفتن و خلف وعده بیان داشت: یزید صائغ می­گوید به امام صادق علیه السلام عرض کردم: شخصی شیعه است ولی این صفات را دارد که وقتی سخن می­گوید دروغ می­گوید؛ آن هنگام که وعده­ای داده و قراری می­گذارد، خلف وعده می­کند؛ وقتی که چیزی نزد او به امانت بگذراند، خیانت در امانت می­کند. جایگاه ایمانی این مرد چیست؟ امام صادق علیه السلام فرمودند: جایگاه و منزلت او در ایمان در نزدیک­ترین محل به جایگاه کفر است، ولی هنوز کافر نشده است.

حجت الاسلام صادقی افزود: در روایتی از امام محمد باقر علیه السلام می فرمایند:سه چیز است که خداوند اجازه ترک آنها را به هیچ کسی نداده است: ادای امانت به نیکوکار و بدکار، وفای به عهد برای نیکوکار و بدکارو نیکی به پدر و مادر چه نیکوکار و چه بدکار.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری  در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری در سال ۹۴ مسئله اقتصاد مقاومتی مورد تأکید قرار گرفته بود، افزودند: چون آن سال، حرکت مطلوبی در عمل شکل نگرفت، سال ۹۵ را «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردیم.

خطیب جمعه رابر بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته مسئولان دولتی کارهای قابل توجهی در این زمینه انجام داده اند اما این، فقط بخشی از کارهای لازم است اگر همه کارهای ضروری در موضوع اقتصاد مقاومتی انجام شده بود، امروز تفاوت محسوسی را در اوضاع اقتصادی کشور و زندگی مردم شاهد بودیم.

وی افزود: حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: به رئیس جمهور محترم هم گفته ام که بیان شاخص های کلان خوب است البته اگر آمارها قابل خدشه نباشد، اما به هر حال اینها در زندگی و معیشت مردم در کوتاه مدت و میان مدت اثر نمی گذارد.

خطیب جمعه رابرگفت: رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه راههایی برای اثرگذاری عینی در زندگی مردم وجود دارد، افزودند: شکایات مردم و دیدگاههای صاحبنظران به‌دست ما می رسد و باید در مسائلی نظیر تولید، اشتغال، از بین بردن رکود به معنای واقعی کلمه، قاچاق و واردات و صادرات به‌گونه‌ای عمل کرد که مردم تأثیر آن را در زندگی خود، کاملاً احساس کنند اما اکنون، اینگونه نیست.

وی افزود: ایشان، «جذب سرمایه گذاری خارجی» را اقدامی مثبت برشمردند اما افزودند: تاکنون میزان کمی از توافقات خارجی محقق شده است، بنابراین نباید به امید و انتظار سرمایه گذاری آنها نشست بلکه باید آن کاری را که خودمان می توانیم، در داخل انجام دهیم.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه مراسم امضای قراردادهای تجاری میان ایران و سوئد به جای مراکز رسمی کشورمان در منزل سفیر سوئد را  اهانت به مردم ایران برشمرد و عنوان کرد: دولتمردان محترم باید توضیح بدهند که با چه انگیزه‌ای به این اقدام تحقیرآمیز تن داده‌اند؟

وی بااشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار دست‏ اندرکاران راهیان نور و جمعى از سرداران و رزمندگان دفاع مقدس، به یک نکته کلیدى و مهم اشاره داشتند گفت: مقام معظم رهبری گفتند: علت شروع جنگ تحمیلى این بود که دشمن بعثى و حامیانش در ما احساس ضعف کردند و اگر از تصرف چند روزه تهران مطمئن نبودند، قطعاً جنگ را آغاز نمى‏ کردند.

خطیب جمعه رابر افزود :  ایشان تأکید کردند: این، یک قاعده کلى است که «احساس ضعف موجب تشویق دشمن به حمله خواهد شد»، بنابراین اگر مى‏خواهید دشمن را از تهاجم منصرف کنید، باید از اظهار ضعف بپرهیزیم و نقاط قوت فراوانى را که در اختیار داریم، آشکار کنیم.

وی عنوان کرد:  اشتباه برخى در چالش بزرگ اقتصادى که کشور اکنون دچار آن است، این بود که در زمینه اقتصادى اظهار ضعف شد و دشمن دید که اینجا مى‏توان فشار آورد و فشار را زیاد کردند.

امام جمعه رابر با اشاره به اظهارات مشاوران اقتصادى حجت‏الاسلام حسن روحانى گفت:  دکتر اکبر ترکان مشاور رئیس‏جمهورچندى قبل در جمع مدیران خودروساز و قطعه‏ساز گفته بود: اگر قرار باشد تعرفه واردات برداشته شود، در هیچ صنعتى به‏جز آبگوشت بزباش و قرمه‏سبزى، در هیچ تکنولوژى تولید رقابتى و برترى نخواهیم داشت! این یک نوع اهانت است.

 

حجت الاسلام صادقی گفت: دکتر نیلى مشاور اقتصادى آقاى روحانى که از کارگزاران اصلى برنامه‏ها و بودجه‏هاى سالانه اقتصاد ایران بوده و هست نیز در جمع اعضاى اتاق بازرگانى ایران صریحا اقتصاد را به اسب چموشى تشبیه کرد که احترام سوارکار خود را نگه نمى‏دارد.

وی با بیان اینکه نشان ضعف دشمن را حریص تر می کند افزود:  دکتر نیلى در ماه‏هاى پایانى دوره روحانى مى‏ گوید: در شرایط کنونى، حال بیمار وخیم‏ت ر از گذشته خواهد شد. هدف اینها برقراری ارتباط با کد خدا است؛ اماکور خواندند.

وی با اشاره به ویژگیهای ایران افزود: ایران،در منطقه است که داراى ۶۰۰۰ کیلومتر مرز زمینى و ۲۷۰۰ کیلومتر مرز آبى است که به آبهاى آزاد نیز دسترسى دارد و باعث کاهش اساسى در هزینه حمل و نقل خواهد شد. همسایگى ایران  با ۱۷ کشور و قرار گرفتن در جاده شاهى و جاده ابریشم سه قاره متراکم، یعنى آسیا، اروپا و آفریقا را به یکدیگر وصل مى‏کند. ایران کشورى چهار فصل با ویژگى‏هاى اقلیمى منحصر به فرد و داراى تمدنى غنى است و هم‏چنین داراى منابع غنى و حیاتى نفت، گاز و معادن گوناگون است.

 

وی با اشاره به پتانسیل معادن رابر، زرند وکوهبنان افزود:  آقایان می خواهند با  کد خدا ارتباط  داشته باشند زغال سنگ از کشورهای دیگر وارد می کنند تنی ۵۰هزار تومان با هزینه بیمه و کارگر! تا حالا فکر کردید چرا  گردو شما راکسی نمی خرد!؟ چون آقایان گردو وارد می کنند خوشگلتر، پوست نازکتر، مغز سفیدتر و ارزانتر آن موقع  شما می خواهید گردو  بفروشید !.

 

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه آنها حتی به ساندویچ و پیتزا فروشی های ماهم رحم نمی کنند گفت: آقایانی که با کد  خدا ارتباط دارند مک دونالد یک شرکت مواد غذایی آمریکایی است، می خواستندوارد ایران کنند.

وی افزود: بى‏ تردید مى‏ توان اذعان کرد که استعدادها، توانمندى‏ ها و قابلیت هاى اقتصادى کشور یا شناسایى نشدند که دروغ می گویند و یا به‏ طور مناسب بالفعل نشدند و برنامه و تلاش مناسب در جهت عملیاتى شدن در این حوزه‏ها در دولتمردان خسته و فرسوده دیده نمى‏شود.

 

امام جمعه رابرگفت: شیفتگى برخى عوامل دولت به خلع ید از پیمانکاران و صاحبان صنایع داخلى و میدان دادن به شرکت‏هاى سلطه‏ طلب و سودجوى غربى، موجب نگرانى عمیق نیروهاى انقلاب اسلامى است.

وی با بیان اینکه در انتخابات آینده چشم هایتان بیدار باشد که به چه کسی رإی میدهید افزود:  در هرگونه سیاست‏گذارى اقتصادى در آینده، تأکید باید بر توسعه صنایع و خدماتى باشد که منجر به افزایش تولید شغل و پایدار نگه داشتن مشاغل شود.

امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش از کسانی که وضعت مالی مطلوبی دارند خواست تا عنایت ویژه ای به  صندوق قرضالحسنه امداد ولایت داشته باشند تابا  واگذاری وام به افراد مستحق  توسط مسئولان اجرایی در این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

وی افزود: در قرآن می فرماید: اگر به خدا قرض الحسنه دهید آنرا براى شما مضاعف مى سازد و شما را مى بخشد  صندوق قرض الحسنه امدادولایت وام به مستحقین پرداخت می کند.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش  با اشارهبه گزارش از  پیگیریهایی که برای تکمیل ساختمان بیمارستان رابر و تجهیزات آن انجام شده گفت : ساختمان بیمارستان ۱۰۰درصد تکمیل شده است و رئیس مرکز بهداشت در آینده گزارشی از وضعیت بیمارستان و اینکه  تجهیزات آن به  کجا رسیده را خواهند داد .

وی از وزیر بهداشت و رئیس مرکز بهداشت شهرستان در رابطه با پیگیری  هر چه سریعتر تکمیل و تجهیز بیمارستان رابر قدردانی کرد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب