پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:14:23 - جمعه 11 فروردین 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مشکلات مردم با برجام زیادتر شد/تشریح اولویت های کسی که باید انتخاب کنیم
امام جمعه موقت رابربا اشاره به تنها دستاورد برجام برای ما، آن هم بد عهدی آمریکا بود گفت: مشکلات مردم که حل نشد با برجام، مشکلات زیادتر شد و تحریم ها افزایش و یکی از نهاد های مقدس جمهوری اسلامی را هم تحریم کردند.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه موقت رابر در خطبه های عبادی سیاسی این  هفته؛ ضمن تبریک فرارسیدن سال نو به اهمیت محاسبه نفس در آیات و روایات اشاره کرد و گفت: نگذاریم نفس بر ما مسلط  شود، اعمال و رفتارمان را مورد محاسبه قرار دهیم این امر سه راه دارد؛ اول مشارطه است؛ یعنى از اول صبح انسان با خودش شرط کند که آن روز وظایفش را به خوبى انجام دهد و از گناهان نیز بپرهیزد.دوم مراقبه است؛ یعنى در طول روز مراقب خود و اعمالش باشد تا از آنچه با خود عهد کرده تخطّى نکند. سوم محاسبه است، که در آخر شب، به حساب کارهاى خود برسد؛ بررسى کند که چه مقدار به وظایف خویش عمل کرده و چه مقدار کوتاهى داشته است.

وی با بیان اینکه در  قرآن مجید از حساب دقیق روز قیامت خبر داده است افزود: یکی از نام هاى روز قیامت، «یوم الحساب» است. با این حال چگونه انسان مى تواند از حساب خویش در این جهان غافل بماند؟!. او که باید فردا به حساب خود برسد چه بهتر که در این دنیا ناظر بر حساب خویش باشد.

حجت الاسلام سلیمانی  ا اشاره به هجمه های فرهنگی و اسلامی دشمن گفت : دشمن می خواهد  اهل مسجد و  محافل مذهبی را کمرنگ کنند، اگر مى خواهید بار شما فردا سبک باشد، در این جهان به حساب خویش برسید، پیش از آن که در آن جهان به حساب شما برسند.

وی در آغازین خطبه دوم با روایتی از امام زمان (ع) خواست که برای فرج امام زمان (ع) دعا کنیم و اظهار داشت:دعا برای سلامتیمی خوانیم دعا برای فرج هم بخوانیم،  امام زمان (ع) فرمودند: شیعیان ما اگر به اندازه یک  آب خوردن ما را یادکردند ظهور من نزدیک  می شد.

امام جمعه موقت رابربا تبریک فرا رسیدن ماه رجب که از ماههای پرفضیلت الهی است گفت: بزرگان دین از خداوند می خواستند یکسال دیگر به عمرشان بیفزاید تا ازاین  فضیلت ماه رجب استفاده کنند، رسول خدا(ص) فرمودند: رجب ماه بزرگ  خداست  هیچ ماهی به  فضیلت ماه رجب  نمی رسد و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می‏گردد».

وی افزود: امام کاظم (علیه السلام ) فرموده ‏اند: رجب نام نهری است در بهشت که از شیر، سفیدتر و از عسل، شیرین‏تر است; هر کس یک روز از آن را روزه بدارد خداوند از آن نهر به او بیاشامدو پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمودند: رجب برای امّت من ماه استغفار است پس در این ماه به محضر پروردگار از گناهان خویش پوزش طلبید که خداوند بخشنده‏ ای مهربان است.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به روز  ۱۲ فروردین مصادف با سوم رجب، شهادت مظلومانه امام  هادی (ع)، ضمن تسلیت این روز و بااشاره به زندگینامه  امام هادی (ع) گفت: یکی از کارهای بزرگی که امام هادی (ع) در دوران امامتخود کردند، بحث مهدویت بود؛ برخی ها  ادعای  مهدویت می کردند در آن اوضاع آشفتگی آن زمان،  امام هادی (ع) بحث مهدویت را در بین مردم  جا انداخت.

وی ضمن اشاره به ۱۲ فروردین مصادف با روز جمهوری اسلامی افزود: بعد از سرنگونی حکومت طاغوت شاهنشاهی ۲۵۰۰ساله، که مردم با رهبری امام (ره) شاه را بیرون  کردند، درروز ۱۲ نوروز  سال  ۱۳۵۸ بود که با دعوت امام (ره )علیه پای صندوق های انتخابات آمدند  مردم رأی ۹۸ درصدی به جمهوری اسلامی دادند و امام  این روز را روز«جمهوری اسلامی» نامیدند.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به روز ۱۳ فروردین ، روز  طبیعت  گفت:  به هر حال باید از این نعمت های الهی  استفاده کرد و روز  طبیعت  به دامن طبیعت  رفت اما چند مسئله  اینکه  شئونات اسلامی  پوشش و  حجاب اسلامی را رعایت کنیم، باید انسانهای راهکار و امر به معروف در این روز داشته باشند و بعد از استفاده از  طبیعت بکر و  سرسبز، زباله های را در طبیعت  نریزید.

وی با اشاره به دو نکته مهم فرمایشات مقام معظم رهبر درابتدای  سال جاری بحث اقتصادی و انتخابات گفت: امسال؛ سال  اقتصاد مقاومتی،  تولید و اشتغال است که باید همه سر لوحه  کارشان قراردهند، مسئولین بایدحرکت کنند هم  اینکه سرلوحه کار ما اقتصاد است، سرلوحه کار دشمن هم اقتصاد است آنها می خواهند مردم را نسبت به مسئولین و نظام بد بین کنند این کار دشمن است.

امام جمعه موقت رابر بااشاره به مقایسه ی  این دوره  با دوره  طاغوت بیان کرد:  جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت هایی خوبی کسب کرده  گر چه کم و کاستی هایی هم هست مردم  باید مورد توجه باشد.

وی در ادامه با اشاره به فتوای مهم مقام معظم رهبری در شعار امسال گفت: رهبر معظم در ابتدای امسال فرمودند اجناسی که در داخل تولید می شوند کسی حق ندارد آنها را از خارج وارد کند و این یک حرام شرعی است. مسئولین باید جلوی قاچاق را بگیرند و از تولید داخل حمایت کنند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه رهبر انقلاب در بحث انتخابات  فرمودند : هر کسی بخواهد با نتیجه آرای ملت در بیافتد، من در مقابلش می‌ایستم بیان داشت: رهبر انقلاب فرمودند:  بنده در انتخابات‌ها دخالت نمی‌کنم و هیچ وقت به مردم نگفتم که این را انتخاب کنید و این را انتخاب نکنید، یک جا فقط دخالت می‌کنم، آنجا که کسانی بخواهند در مقابل رای مردم بایستند و رای مردم را بشکنند.

وی با بیان اینکه چرا مقام معظم رهبری ۷سال متوالی شعار سال را اقتصاد ، اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند  افزود: مسئولین باید پای کار باشند امسال که سال اقتصاد مقاومتی،  تولید و  اشتغال؛ سال بسیار ارزشمندی است.

امام جمعه موقت رابربا بیان اینکه  تولید و اشتغال درمرحله اول  به دست دولتمردان حل می  شودافزود: دولتمردان بایدسخنان مقام معظم رهبری را آویزه  گوششان قراردهند  و حرکت جهادی داشته باشند، وقتی از تولید حمایت کنند در ادامه آن اشتغال هم احیا می شود، آنها باید مانع واردات  کالاهای خارجی شوند خصوصا کالاهایی که در کشورتولید می  شود.

وی افزود : مسئولین جلوی وادرات سنگ پا؛نخ دندان و کالاهایی که در کشور تولید می شوندرا بگیرند و  پا در این  عرصه بگذارند مجلس شورای اسلامی،  دولت باید حرکتی انجام دهد؛  اگر غیر از این  باشد مرتکب  فعل حرام شده اند. چرا که فتوای مرجع  تقلید و ولی امر مسلمین است لذا  باید توجه داشته باشند که با این کار دشمنان اسلام سرنگون شوند.

امام جمعه موقت رابر با بیان اینکه تولید و اشتغال در مرحله  دوم دست خود مردم است افزود: مردم  باید حرکتی انجام دهند آن کالاهایی که در داخل تولید می شوند خریداری کنند و کالای خارجی نخرند با خرید کالاهای داخلی کیفیت  آنها هم بالا می رود.

وی در بخش دیگر سخنانش در بحث  انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسی روی کاربیاید که همه هم و غمش  اقدام و عمل باشد،چهار ساله که تمام  فکر و  ذکر دولت، به  بحث امور خارجه کشور و برجام گذشت؛ رشد کشور در مسائل اقتصادی، آموزشی و علمی  متوقف شد و  ما رشدی در این چند سال نداشتیم .

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به تنها دستاورد برجام برای ما، آن هم بد عهدی آمریکا بود گفت: مشکلات مردم که حل نشد با برجام، مشکلات زیادتر شد و تحریم ها افزایش و  یکی از نهاد های مقدس جمهوری  اسلامی را هم تحریم کردند  امروزه آمریکایی ها زبانشان  دراز تر شد.

وی  افزود: در انتخاباتی که در پیشرو داریم کسی را انتخاب کنیم که با  فسادمقابله  و آن رااز جامعه  ریشه کن کند ، کسی  که تبعیض  در ادارات و منطقه را  ریشه  کنی کند، کسی  که از بطن مردم باشد؛  مردم، فقرا و نیازمندان را  درک کند و اشراف گرا نباشد، کسی که این اولویت ها را داشته باشد؛ انتخاب کنیم..

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب