پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:41:21 - چهارشنبه 23 فروردین 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افزایش شاخص بیکاری استان کرمان طی سال های اخیر/رفع بیکاری؛وعده ای بی جهت که در انتخابات داده شد/امروزه به هرکس که مراجعه می کنیم میگوید بیکار هستم!
باتوجه به اینکه رفع مسئله بیکاری دغدغه بسیاری از خانواده های استان کرمان نیز می باشد به سراغ دو تن ازنمایندگان استان رفته ایم و در خصوص میزان نرخ بیکاری و رویکرد مسئولین مربوطه برای رفع این معضل جویا شدیم.

به گزارش ” صبح رابر”؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان اشتغال  یکی از  اصلی ترین محورهای یک جامعه است که  به عنوان مهمترین موضوع  اقتصادی کشور تلقی می شود به گونه ای که افزایش به کار گیری افراد به منظور اشتغال و کاهش بیکاری را می توان به عنوان شاخصه توسعه یافتگی نام برد.

 

 

زمانی که حسن روحانی برای انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری کاندید شد در شعار های انتخاباتی خود از ۱۴ وعده در خصوص رفع بیکاری و اشتغال جوانان خبر داد این در حالی است که نه تنها پس از گذشت  چهار سال و پایان دوره ریاست جمهوری این وعده ها عملی نشد بلکه  در سراسر کشور شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانجات و واحدهای تولیدی بودیم که پیش از این خانواده های زیادی از آن کسب درآمد می کردند از جمله آنها می توان به تعطیلی یکی از قدیمی ترین نوستالژی های کرمان کارخانه پارس الکترونیک سیرجان اشاره داشت که با تعطیلی این واحد کارخانه جوانان بسیاری از کار تعلیق شدند.

 

 

باتوجه به اینکه رفع مسئله بیکاری دغدغه بسیاری از خانواده های استان کرمان نیز می باشد به سراغ دو تن ازنمایندگان استان رفته ایم و در خصوص میزان نرخ بیکاری و رویکرد مسئولین مربوطه برای رفع این معضل جویا شدیم.

 

 

Image result for ‫یحیی کمالی پور‬‎

 

 

یحیی کمالی پور عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان  در رابطه با وعده های محقق نشده دولت در راستای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال عنوان کرد: مسئولین معترف هستند که نتوانستند مشکل بیکاری را در کشور حل کنند و تبدیل به یک بحران شده است که مقام معظم رهبری بر اساس همین بحران و چالش امسال را به عنوان سال اشتغال نامگذاری کردند.

 

 

دولت نتوانست برای رفع بیکاری کاری انجام دهد/ افزایش شاخص بیکاری استان کرمان طی سال های اخیر

 

 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه تشریح کرد: حدود ۷۰ درصد مردم استان کرمان از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند و کشاورزی هم فصلی است یعنی حتی اگر کشاورزی شرایط مناسبی هم داشته باشد یک شغل فصلی چند ماهه و نهایتا در حوزه جنوب استان کرمان است و در شهرستان های جیرفت و عنبر آباد این بیکاری بیشتر است و بیشتر خود را نشان می دهد زیرا ما منابع پایه برای اشتغال جوانان نداریم و دولت در این مدت نتوانسته است برای مجموعه ای که ما در آن حضور داریم کاری انجام دهد.

 

 

کمالی پور ابراز کرد: ممکن است در برخی جاها شرایطی ایجاد شده باشد و درصد بیکاری پایین آمده باشد و ممکن است در برخی دیگرا بیکاری افزایش پیدا کرده باشد اما در حوزه انتخابیه ما، شاهد توفیقاتی از ناحیه دولت در بحث اشتغال نبوده ایم.

 

 

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در پایان با اشاره  به رتبه استان در خصوص بیکاری خاطر نشان کرد: طبق آمار و شاخص های اعلام شده استان کرمان وضعیت مناسبی ندارد و رشد و شاخص بیکاری آن طی این چند سال افزایش یافته است.

 

 

 

 

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان گفت: خوشبختانه ۲۵ درصد تولید محصولات باغی کشور  به دلیل دارا بودن پتانسیل های بالای کشاورزی در استان کرمان تولید می شود و از طرف دیگر با توجه به اینکه کرمان بهشت معادن دنیا می باشد اما شاهد وضعیت بیکاری در استان کرمان هستیم.

 

 

مجلس برای ایجاد اشتغال ریل گذاری کند

 

 

حسن پور در ادامه با تاکید بر اینکه پتانسیل های خوبی در استان جوابگوی اشتغال جوانان است، افزود: بایستی فرهنگ و رویکرد کار را بتوانیم در جامعه به شکل مناسبی نهادینه کنیم.

 

 

نماینده مردم سیرجان در مجلس اظهار کرد: باید جوانان، خانواده مطبوعات و صدا و سیما کمک کنند و دو کار  انجام شود، اول اینکه برای اشتغال توسط مجلس ریل گذاری شود و دیگری اینکه زیر ساخت ها توسط دولت تامین شوند که هر دو این مسائل مهم در استان محقق شده است و  آنچه که باید بیشتر از همه چیز مورد توجه قرار بگیرد اشتغال توسط خانواده ها و جوانان است که از باید این ظرفیت ها استفاده شود.

 

 

رفع بیکاری؛وعده ای بی جهت  که در انتخابات داده شد/ امروزه به هرکس که مراجعه می کنیم میگوید بیکار هستم!

 

 

وی با بیان اینکه مشکل کار از مسئولین است، تشریح کرد: وعده های بی جهت در انتخابات و هر وضعیتی داده می شود و بنابراین دولت باید زیر ساخت آماده کند و مردم از این فرصت های بدست آمده در خصوص اشتغال استفاده کنند.

 

 

حسن پور بیان کرد: امروزه به هر کس که مراجعه کنیم میگوید بیکار هستم یک کاسب ، راننده تاکسی و… در حالی که ۶۰ درصد مشاغل اکثر کشورهای دنیا خدمات است و کارهای خدماتی را در ایران شغل محسوب نمی کنند و این مسئله ایراد اساسی که به این موضوع گرفته می شود.

 

 

نماینده مردم سیرجان در رابطه با مشکل کارخانه پارس الکترونیک، گفت: مشکل آن مربوط به کوتاهی مدیر وقت بوده است که  بیش از ده سال گذشته این تخلف صورت گرفته است و مبلغ پنج میلیارد تومان توسط تعزیرات حکومتی جریمه شدند و مربوط به زیر مجموعه دولت است که این مبلغ پرداخت نشده است .

 

 

حسن پور در پایان خاطر نشان کرد: با برگزاری جلساتی این موضوع را حل و فصل کردیم و باید سریعتر برای انجام کار اقدام کنند و متأسفانه مسئولین اداره کار  در این زمینه کاهلی می ورزند و  با برگزاری جلساتی در کارخانه پارس الکترونیک اخیرا مشکلشان حل شده است و  چند نفر از افراد مجددا مشغول به کار شدند و با رویکرد جدید و نیروی جدید فعالیت می کنند.

 

 

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب