پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:35:07 - جمعه 25 فروردین 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قانون فرمالیته در انتخابات شوراها، ضعف مجلس است /۵۰ درصد معتکفین رابر جوانان بودند
خطیب جمعه رابر گفت: قانون فورمالیته استعلامات چهارگانه و قانون آبدوغ خیاری تائید هئیت نظارت که متاسفانه ضعف قانون باعث شده که هر کس بتواند در شوراها راه پیدا کند.

به گزارش “صبح رابر”، حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های دشمن شکن این  هفته، به ادامه مباحث هفته  های قبل راه های شخصیت دادن به کودک پرداخت و اظهارداشت : والدین باید به کودکان خود شخصیت بدهند که در جامعه بتوانند خودشان را احیا کنند.

وی  راههای مختلفی از جمله  سلام کردن ،وفای به عهد، حلم و بردباری برای شخصیت دادن به کودک دانست و افزود:  یکی دیگر از راههای شخصیت دادن به کودک که در جامعه امروزی راه تربیت کردن یا شخصیت دادن به فرزند برعکس انجام می دهیم حال آنکه خروجی خوبی ندارد راههای که روایات اهل بیت ائمه اطهار (علیه السلام ) یا روان شناسان اسلامی بیان کردند  که ما معکوس آن عمل می کنیم تنبیه کردن فرزندان است.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد: کتک  زدن فرزندان سازنده نیست بلکه به عنوان یک عامل بازدارنده درتربیت محسوب می شود.

وی به آثار نامطلوب تنبیه بدنی  که  گاهی ضررهای غیر قابل جبران را  به همراه دارد  گفت: کودک عادت می کند در برابر زورگویی بدون چون و چرا تسلیم شود، کودک نسبت به تنبیه کننده حس بد بینی و حالت سرکشی در او برانگیخته می شود، چرا فرزندان ما حس خوبی نسبت به پدر و مادر ندارد و فساد اخلاقی پیدا می کند ارتباط با غیر هم جنس خود پیدا می کند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به  آثار  دیگر تنبیه بدنی بیان کرد: کودک ترسو بار می آید شخصیتش در هم شکسته می شود تعادل روحیش به هم می خورد و با توجه به آثار بد تنبیه بدنی درمورد خطاهایی که این کودک مرتکب شده امام صادق (ع) می فرماید :کودکان حد جاری نمی شودبلکه  به نحو صحیحی این کودک  تادیب شود.

وی به والدین و معلمان  توصیه کرد:  با فرزندان رفیق باشید آنها را دوست داشته باشید، باید خلاف کودک را نادیده انگاشت و در صورتی که کودک عمل خلاف را تکرار نکند و بر آن اصرارنداشته باشد، این عمل را به رخ نیاورد.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در هفته گذشته سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن و معارف اسلامی ) به  میزبانی رابر برگزار شد گفت: با  مدیریت و برنامه ریزی که انجام شد توانستیم رضایت مهمانان و هئیت داوران را داشته باشیم جای تقدیرو تشکر از کلیه برگزار کنندگان و دست اندرکاران این دوره از مسابقات دارد.

وی در بخش دیگر سخنانش در بحث اعتکاف گفت: با عنایت ویژه حضرت حق و حضرت بقیه الله الاعظم  مراسم معنوی اعتکاف شهرستان رابر به نحو احسن  برگزار شد، اگر چه  نواقصی هم وجود داشت.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه  آمار معتکفین سال  گذشته حدود  ۳۰۰نفربود افزود: آمار امسال حدود نزدیک  به ۵۰۰ نفرمعتکف داشتیم که حدود ۵۰ درصد از شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف ازجوانان بودند .

وی در ادامه از مسئولین برگزار کنندگان، ستاد اعتکاف که زحمات زیادی را  برای بهتر برگزارکردن این مراسم معنوی داشتند؛تشکر کرد و گفت: همچنین از روحانیون که در مباحث  فرهنگی یاری نمودند تقدیر و  تشکر کرد.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود در مبحث شورا ها بیان کرد: قانون فورمالیته استعلامات چهارگانه و  قانون  آبدوغ خیاری تائید هئیت نظارت که متاسفانه ضعف قانون باعث شده که هر کس بتواند در شوراها راه پیدا کند.

وی این مورد راضعف مدیریت و ناکارآمدی بعضی از مسئولین خواند و گفت: بنده  خواهش دارم  از مردم  که با دید باز و وسیع  شوراها  را انتخاب کنندافرادی که رد صلاحیت از اطلاعات را دارند به هیچ عنوان به آنها رأی ندهید، چرا که  اگر به افرادی که از مجرای اداری اطلاعات بیرون نیامده اندرأی داده اید؛ خیانت کرده اید.

حجت الاسلام صادقی افزود: مردم با جدیت وارد شوید و  بهترین ها را انتخاب کنید  افرادی اولاً جایگاه ولایت فقیه را قبول داشته باشند، فاسق فاجر نباشند، مدیر و مدبر باشند به افرادی  رأی دهید که لایق شورای شهر را داشته باشند.

خطیب جمعه رابر با گلایمندی از  مهندس بختیاری نماینده مردم در مجلس و فرمانداری تذکر داد:  خوب بود در بحث بعضی افراد که انتخاب کرده بود نظرات دوستان  را هم  در بحث شوراها می خواستید در بحث نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری سفت ایستاده ایم مملکت ما به این راحتی به دست نیامده که به این راحتی از دست بدهیم .

وی گفت: چهارصد میلیارد پول برای شرکت گاز سی ان جی در سطح  ایران به  فامیل ها و دامادها بعضی وزرا دادند اما وقتی جوانانی می خواهد یک وام برای مثلاًپرورش بوقلمون بگیرد، موانع های سر راهش قرار می دهند که پیشمان از وام گرفتن می شود.

خطیب جمعه رابر با اشاره به نشست خبری روحانی با خبرنگاران گفت: در سوال خبرنگار روزنامه همشهری از رئیس جمهور پرسید: چرا حل مشکلات کشور از صد روز به چهل سال تغییر کرده است که روحانی در پاسخ  گفت: این  روزها دروغ  بزرگی مطرح می شود  مبنی  بر اینکه من  گفته ام صد روزه مشکلات  را حل  می کنم اما  من  اعلام  کردم که اقدامات دولت در صد روز اول را منتشر خواهم کرد.

وی افزود: حسن  روحانی در برنامه تلویزیونی ۷خرداد۱۳۹۲گفت: در برنامه مدون من علاوه بر راه حل هایی برای  رفع  این  مشکلات ؛ راه حلهای کوتاه مدت یکماه و ۱۰۰روزه برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی ، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی پیش بینی شده است  که  ما می توانیم  در یک  فرصت کوتاه شاهد تحول  اقتصادی باشیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه نماینده شبکه ملی چین، این مسئله را مطرح  کرد که شما چهار سال پیش در تبلیغات گفتید که توافق هسته ای کلید حل مشکلات کشور  است. الان  کلید حل مشکلات چیست ؟بیان کرد:روحانی گفت: من نگفتم کلید همه مشکلات کشور موضوع  هسته ای است. قطعاًکلید حل مشکلات عقل و تدبیر و تلاش همگانی است . درمسئله  هسته ای من  کلید اصلی را مذاکره می دانستم .

وی در ادامه گفت: حسن روحانی در ۱۷/۴/۹۴ گفت: رئیس جمهور طی سخنانی حل  انواع و اقسام مشکلات  کشور را از محیط زیست گرفته تا آب شرب مردم  به رفع تحریم های ظالمانه غرب  منوط  دانست.

خطیب جمعه رابر افزود: سعی کنید در انتخابات آینده به افرادی رأی دهید لایق این  پست باشند دروغ به مردم در روز  روشن نگویند.

وی با اشاره به وظیفه  ائمه  جمعه در خنثی کردن  توطئه  دشمن در صحیفه امام ، جلد ۱۷، صحفه ۱۰۶ گفت : امام فرمودند:  شما ائمه  جمعه موظفید برای جلوگیری از  شیطنت هایی که این ها می کنند و می گویند مردم اعراض کرده اند و در انتخابات شرکت نمی کنند ، مردم را به  شرکت  در انتخابات دعوت  کنید و مردم نیز  ثابت کنند که اعراض نکرده اند و با شرکتشان در انتخابات ثابت کنند که از  اسلام رویگردان نیستند. اسلام چیزی نیست  که  کسی بتواند  از آن رویگردان باشد .

حجت الاسلام صادقی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به مسئولین شهرستان رابر گفت: وضعیت معدن  درآلوئیه  رابر خوب نیست راه ررودخانه سرمشک با توجه به اینکه یک ماه  از سیل می گذرد اما  هیچ  اقدامی جهت  تسهیل  عبور و مرور کارگران  معدن  درآلوئیه  انجام  نگرفته است.

وی افزود:  مردم در  عبور و مرور مشکلاتی  دارند، حتماً باید یک مینی بوسی به ته دره بیفتد،  آیا حتما باید ماشینی به  ته دره  بیفتد، آیا  باید حتما در برف و باران مردم  گیر کنند مسئولین امر مشکل جاده درآلوئیه حل شود؛ چرا ما خودمان را در مباحث  سیاسی فرو بردیم و از اصل کار که  خدمت  به مردم است  دور شدیم.

خطیب جمعه رابر گفت: این مردم  وظیفه  خودشان را در همه جا به  نحو احسن انجام  دادند، انشاءالله با همت عالی این مشکل  جاده که مسیر تند و شیب  خطرناک دارد حل شود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب