پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:50:12 - جمعه 1 اردیبهشت 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یکی از مشکلات انسانها در دنیا، دلدادگی یا وابستگی به اشخاص است/سیاست زدگی برخی افراد عامل عدم پیشرفت شهرستان رابر است
خطیب جمعه رابر یکی از مشکلات انسانها در دنیا را این دلدادگی یا وابستگی به اشخاص خواندو گفت: تا زمانی کسی در مسیر حق، قرآن و ولایت است مورد حمایت مردم مومن و حق پرست هستند اما در روزی که از مسیر حق، عدالت و ولایت خارج شد پس مطرود می شود.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلم صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته، در ادامه مباحث هفته های قبل درباره تنبیه کردن فرزندان به خاطر اینکه کار نابجا و ناشایستی را مرتکب شده اندگفت: تنبیه بدنی غالباً سازنده نیست بلکه یک عامل بازدارنده است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که می فرماید : در مورد کودکان حد جاری نمی شودبلکه به نحو صحیحی این کودک تادیب شودافزود: شخصی نزد امام هفتم موسی بن جعفر(علیه السلام ) آمد و از فرزند خود شکایت کرد، حضرت فرمودند: فرزندت را نزن، و برای ادب کردنش، از او قهر کن، ولی مواظب باش، قهرت طول نکشد.

خطیب جمعه رابربا بیان اینکه  بحث تغافل تأثیر بسزایی در تربیت کودکان دارد که پدر عمل  فرزند را دیده، اما خودش را به ندیدن می زند بیان کرد: تنبیه همیشه لازم نیست زبانی باشد گاهی یک  نگاه ملامت بار یا بک بی اعتنایی می تواند برای کودک آموزنده و سازنده باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه قبل از تنبیه کودکان باید ریشه و علت تخلف را جستجو کنیدگفت: باید پدر و مادر سعی کند تنبیه در حضور جمع خصوصاً در مقابل دوستان را کنار بگذارند چرا که تاثیر بسزایی در اخلاق بد فرزند، موجب رنجش ودرنتیجه سبب گستاخی فرزند می شود.

حجت الاسلام صادقی یکی از دلایل گستاخی فرزند در برابر دیگران را،  پدر و مادردانست و افزود: در حضور جمع و دوستان فرزندخود را  تحقیر کردید، خروجی آن گستاخی فرزنداست. در تنبیه باید عمل بد کودک را مورد نکوهش قرار داد؛ نه شخصیت کودک این امر درست نیست، مراقبت کنیم.

وی با بیان اینکه شخصیت کودک نباید مورد نکوهش قرار گیردگفت: کودک را نباید در مورد هر خطا و لغزشی، مورد نکوهش قرارداد، لذا حوصله و  ظرفیت خودمان را بالا ببریم  چرا که فرزندان امروزی فرزندان منطقی هستند، وخیلی راحت تر می توان با فرزند ارتباط  برقرارکرد و خروجی خوبی هم خواهد داد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به بیانات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعى از فرماندهان ارتش جمهورى اسلامى، گفت: مقام معظم رهبری، اهمیت مسائل اقتصادى و معیشتى مردم و لزوم فعالیت جدى مسؤولان کشور برشمردند.

وی، در ادامه با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی بر جایگاه مهم انتخابات و لزوم برگزارى انتخابات سالم و امن و گسترده تأکید داشتند بیان کرد: بعد از ثبت نام کاندیدای ریاست جمهوری، ۶ نفر از کاندیدهای ریاست جمهوری به تأیید صلاحیت شورای نگهبان رسیدند باید سایر کاندیدها، احترام به قانون و احترام به رأی شورای نگهبان بگذارند، شاید بعضی هم دنبال فتنه باشند که شما مردم آگاه با بصیرت وهمیشه در صحنه شهرستان رابر فتنه، فتنه گران را خنثی خواهیدکرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان نکته دیگر که مقام معظم رهبری فرمودند: اگر شخصى از تهدید آمریکا مى‏ ترسد باید بداند که کسى حق ندارد از جانب ملت شجاع و حاضر در صحنه ‏ى ایران بترسد افزود: حال اگربعضی از مسئولین از کدخدا می ترسند، آن را به  حساب مردم نگذارید مردم به هیچ عنوان از آمریکا ترسی ندارد و شعار “مرگ برآمریکا” همیشه بر دهان مردم استوار است.

وی در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: یک دشمن، چه آمریکا و چه بزرگ‏تر از آمریکا هیچ غلطى نمى‏ تواند بکند.

امام جمعه رابر، به دوگروه  اصولگرا و اصلاح طلب متذکرشد: انسان باید در زندگی و مسایل زندگی خود الگو پذیر باشد، الگو آنها باید الگوهای آسمانی باشد؛ کسانی باشند که خطا و اشتباه ندارند و از مسیر خدا خارج نمی شود.

وی یکی از مشکلات انسانها در دنیا را این دلدادگی یا وابستگی به اشخاص خواند و اینکه بر اساس روایات وآیات شدیداً بر این امر نهی شده عنوان کرد:  تا زمانی کسی در مسیر حق، قرآن و ولایت است مورد حمایت مردم مومن و حق پرست هستند اما در روزی که از مسیر حق، عدالت و ولایت خارج شد پس مطرود می شود.

خطیب جمعه رابرافزود: این وابستگی ماانسانها به شخصیت هایی که از مسیرحق خارج شدند و هنوز محبت آنهارا در دل دارند اینها؛در روز قیامت با همین افردی که از مسیر ولایت خارج شدنددر کنار هم در دوزخ هستند.

وی با اشاره به روایت منتشر نشده آیت الله یزدی از جریان ۱۱ روز خانه نشینی احمدی نژاد و مروری بر مواضع ضد انقلابی سران  فتنه که به عنوان صحنه گردان آشوب اسرائیلی ۲۵ بهمن رسما ردای ضد انقلاب را به تن خود کردند، گفت: هشت سال دفاع مقدس یک طرف، ضرر این ۷یا۸ ماه  هم یک طرف، میگویند چرا این معلون ممنوع التصویر شده است!؟ باید او را به زندان ابوغریب ببرندچرا که آمریکا و داعشی ها می دانند با او چکارکنند.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه افرادی که محبت سران  فتنه را در دل دارند، در فرمانداری شهرستان در حرکت اند گفت: می دانید چرا شهرستان شما رشد و پیشرفتی نمی کند؟، چرا منطقه گردشگری شهرستان شما نباید درآمدزا باشد وبرای عده ای از جوانان اشتغالزایی شود، سیاست زدگی برخی افراد تبعات منفی زیادی به همراه دارد.

وی در ادامه خواستار شد: خودتان پیگیری کنید آیا بعد از سیل اخیر به وضعیت شما رسیدگی شد، بازرسی هم به روستا سیل زده آمد؟.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب