پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:49:11 - پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افتتاح ۲مرکزجامع خدمات بهزیستی دررابر
دو مرکز جامع خدمات بهزیستی با حضور سرپرست دفترفوریت های اجتماعی بهزیستی کشور و جمعی از مسئولین محلی رابر افتتاح شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ امام جمعه رابر نیز در این مراسم ضمن خوشامدگویی گفت: شهرستان رابر زادگاه ۳۵۰ شهیدوالامقام و شهیدزنده اسلام سردارحاج قاسم سلیمانی است ، گرچه این شهرستان از نظر اافتخارات وایثارگری در رتبه اول قرار دارد اما از لحاظ امکانات در آخرین رتبه قرار گرفته است.

photo_2017-04-27_10-04-09حجت الاسلام والمسلمین مهدی صادقی خواستارنگاه ویژه مسئولین کشوری خصوصا در حوزه بهزیستی و قشر ضعیف معلولین شد وگفت: ما در شهرستان رابر شاهد وجود خانوارهای معلول با بیشترین درد و رنج وکمترین امکانات هستیم.

صادقی با اشاره به وجود ۲یا۳معلول در بعضی خانوارها گفت: اگر در گذشته چنین مراکزی در شهرستان هایی همانند رابر بود الان شاهد مشکلات عدیده معلولین و خانواده هایشان نبودیم.

وی همچنین خواستار کمک ونگاه ویژه مسئولین کشوری و استانی به این مراکز و کارکنان آنها شد وگفت: امیدواریم با نگاه ویژه شما این مراکز رونق گیرد و با تبلیغات مورد استقبال مردم قرار گیرد که شاهد چنین ناهنجاری هایی در خانوارها نباشیم که خود این مشکلات زمینه بروز آسیب های اجتماعی را فراهم می کند.

در ادامه این مراسم سرپرست دفتر فوریت های اجتماعی بهزیستی کشور نیز با قدردانی ازتعامل و همکاری مابین  مسئولین شهرستان رابردر راه اندازی این مراکز گفت: مرکز جامع بهزیستی تازه ترین خدمتی است که توسط بهزیستی با مشارکت تمام دفاتر بهزیستی کشور بخصوص در مناطق محروم و کم برخوردار باید خدمات بهزیستی را به کسانیکه نیاز دارند برساند.

اسدبیگی گفت: در این مراکز سعی کردیم فعالیت هایی مثل کمک به معلولین ، مهارت های زندگی و آموزش پیش از ازدواج را منتقل کنیم به مناطقی که نیازمند این فعالیت ها هستند.

وی ازدیگراهداف این طرح را ارتقای کیفیت زندگی ساکنین ،کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و معلولیت ها و توانمندسازی ساکنان این مناطق عنوان کرد و اظهار داشت: افزایش دسترسی به خدمات بهزیستی از اهداف کاربردی در این طرح است که مشارکت مردم را می طلبد.

وی همچنین از افتتاح ۵مرکز اورژانس اجتماعی طی این دو روز حضور مسئولین بهزیستی در استان کرمان خبر داد و افزود: این مهم با زحمات و تلاش کارکنان بهزیستی استان کرمان صورت پذیرفته است و گام مهمی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی خواهدبود.

اسدبیگی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ی کشور خصوصا شهدای شهرستان رابر گفت: افتخارمی کنم که توفیق حضور در زادگاه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی نصیبم شد و برای این افتخار جهان اسلام آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمان نیز در این مراسم از اختصاص ۹سهمیه مراکز جامع خدمات بهزیستی به استان کرمان خبر دادو گفت: سهمیه این مرکز در شهرستان رابر بواسطه سردار سلیمانی بیش از حق استان اختصاص یافته و در مجموع ۱۰مرکز در شهرستان افتتاح شده است.

منصوری عمده هدف این مراکز را کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کردوافزود: تمرکز فعالیتهای این مراکز در بحث کودکان است و حدود ۱۲درصد کودکان کشور در سنین ۳الی۶ساله که باید خدمات آموزشی بگیرند ازخدمات این مراکز استفاده می کنند.photo_2017-04-27_10-01-56وی ادامه داد: مشکلات روانی به نوعی درصد قابل توجهی از جمعیت را درگیرکرده وهمانطور که مورد تقاضای مقام معظم رهبری و مسئولین کشوری است باید دراین حوزه از کودکی وارد شویم و با کمک خود مردم بتوانیم اینگونه آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.

به گفته رئیس بهزیستی رابریک مرکز جامع خدمات بهزیستی مهر  ویک مرکز مشاوره عمومی باران با اشتغالزایی ۶نفر بامشارکت بخش خصوصی واعتباری بالغ بر۳۵۰میلیون ریال با هدف کنترل آسیب های اجتماعی آغاز بکار کردند.

نجمه سالاری افزود: قرار است در این مراکز خدمات تخصصی به مراجعین درراستای کاهش آسیب های اجتماعی ارائه شود و تمامی گروههای هدف بهزیستی را در برمی گیرد.

وی همچنین با تقدیر از مسئولین کشوری و استانی بهزیستی برای راه اندازی این مراکز واخذمجوزهای لازم  از همکاری امام جمعه رابر، فرماندار ، رئیس اداره آموزش و پرورش وسایر مسئولین درشهرستان نیز قدردانی نمود.

فرماندار رابر نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم و قدردانی از حضور مسئولین کشوری واستانی در شهرستان رابربا اشاره به وجود مشکلات و یکسری معلولیت های ارثی در شهرستان رابر علی الخصوص در بعضی روستاها و روند رو به رشد آنها گفت: باید یکسری مطالعات علمی و دقیق در این حوزه صورت پذیرد که حمایت بهزیستی کشور را می طلبد.

علیجان سلیمانی گفت: از آنجا که امروز نیاز به خدمات مشاوره ای از نیازهای اساسی مردم است و بسیاری از افراد به دلایل مشکلات مالی از این خدمات محروم هستند راه اندازی چنین مراکزی در شهرستان های محروم بسیار مفید و راه گشا خواهد بود.

photo_2017-04-27_10-03-59photo_2017-04-27_10-01-56

گزارش از: سیوندی

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب